Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbė 2019 metų Lietuvos savivaldybių reitingą. Kaip ir kasmet skelbiami du indeksai – šešių didžiųjų pagal gyventojų tankį ir 54 mažųjų savivaldybių. Jau devintus metus skelbiamas reitingas sudaromas pagal gyventojams ir investuotojams svarbiausias sritis, kur sprendimus priima savivaldybės, pavyzdžiui, vertinama ekonominė, socialinė situacija, savivaldybei priklausiusio turto valdymas.
72483118-694856797680625-1356065391759065088-n.png
Kretingos rajono savivaldybė šiemet užėmė 16-17 vietas mažųjų savivaldybių indekse (59 balai iš 100). Šia vieta ji dalijasi su Plungės r. savivaldybe.
Palyginti su kitomis savivaldybėmis, gerai įvertintos „Administracijos“, „Turto valdymo”, bei „Sveikatos ir socialinės rūpybos“ sritys. Prasčiau nei vidutiniškai vertintos „Komunalinių paslaugų”, „Transporto“ ir „Biudžeto” sritys. Kretingos r. „Administracijos“ sritis gerai įvertinta dėl palyginti nedidelio pareigybių skaičiaus ir spartaus gyventojų prašymų nagrinėjimo. Tūkstančiui gyventojų teko 5,3 užimtos pareigybės (palyginimui, vidutiniškai* užimamos 7,6 pareigybės), administracijos darbuotojai visus gyventojų prašymus išnagrinėjo laiku. Kretingos r. išsiskyrė palyginus mažais verslo liudijimų mokesčiais, siekusiais 69 eurus, kai vidutiniškai mažosiose savivaldybėse jie siekė 96 eurus.
Savivaldybėje vidutinis žemės mokesčio tarifas siekė 0,35 proc. ir buvo mažesnis nei vidutinis (0,98 proc.). Jei savivaldybės taryba norėtų dar labiau pagerinti „Mokesčių” srities vertinimą, ji galėtų peržiūrėti nekilnojamo turto ir bei nenaudojamos žemės mokesčių tarifus. Kretingos r. socialiniai rodikliai buvo geresni. Socialinę pašalpą gavo tik 1,4 proc. gyventojų (vidurkis – 3,8 proc.), būsto šildymo kompensacijas – 4,3 proc. gyventojų (vidurkis – 5,2 proc.). Nedarbo lygis buvo pats mažiausias iš visų mažųjų savivaldybių, siekė 4,6 proc. (vidurkis – 5,2 proc.), ilgalaikių bedarbių dalis sudarė tik 6,7 proc. bedarbių (vidurkis – 28,6 proc.). Nors nedarbo lygio ir ilgalaikių bedarbių dalies nuo visų bedarbių rodikliai buvo geriausi, per metus nedarbas savivaldybėje šiek tiek augo (0,5 proc. p.), o ilgalaikių bedarbių dalis net 3 proc. p. Savivaldybė turėtų apsvarstyti, ar jai verta turėti nuostolingai veikiančią atliekų vežimo įmonę, o organizuojant viešojo transporto maršrutus, visiems turėtų būti skelbiami viešieji konkursai.