Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.
Viktorija SmirnovaitėŠaltinis: ELTA
„Per 3 savaites sulaukėme apie 3 tūkst. skambučių. Skaičius tikrai yra didelis. Pirmąją savaitę tų skambučių, ko gero, buvo daugiausia, dabar tie skambučiai jau stabilizavosi ir nebėra jų per dieną po 400. Galima sakyti, kad trečdalis visų skambučių buvo tie, jau nukreipti mūsų skyriams ir ta pagalba jau suteikta ar bus suteikta tuoj pat“, – LRT radijui trečiadienį kalbėjo L. Lesauskaitė.
„Dalis yra melagingų, apgaulingų skambučių, žmonės paskambina ir padeda ragelį ir pan., kita dalis yra tokie, kurių negalime atliepti – visokių ir keistų, kartais nelabai adekvačių prašymų, bet trečdalis tikrai yra tie atvejai ir kartais labai sudėtingi, kur pagalbos reikia čia ir dabar“, – pripažįsta organizacijos atstovė.
Anot L. Lesauskaitės, skambinusieji daugiausia kreipiasi dėl pagalbos maistu, dalis taip pat prašo pavežėjimo paslaugų. Visgi kai kuriais atvejais, kaip atkreipia dėmesį organizacijos atstovė, ieškoma, vargstantiems trūksta ir finansinio raštingumo žinių.
„Yra žmonių, kuriems trūksta finansinio raštingumo – tiems, kurie kaip ir gauna tam tikras pajamas ar gyvena iš pašalpų, bet tiesiog nemoka susidėlioti biudžeto. Jau ieškome sprendimo, kaip finansinio raštingumo apmokyti mūsų savanorius, kad jie galėtų tam tikrą informaciją tiems žmonėms perteikti“, – pažymėjo L. Lesauskaitė.
„Labai didelė dalis žmonių prašo tiesiog maisto. Tai yra vieniši asmenys, senjorai, negalią turintys žmonės, kurie gyvena visiškai vieni ir dalis jų visiškai neturi tų išteklių – daliai jų pritrūksta mėnesio gale, po pensijos ar pašalpos pinigų. (...) Taip pat didelė dalis prašymų yra dėl pavežėjimo – (...) tai tikrai didelė problema savivaldybėse ir, turbūt, valstybiniu lygmeniu“, – sakė atstovė.
ELTA primena, kad trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 Lietuvoje pradėjo veikti dar spalio viduryje. Kaip anksčiau teigė LRK komunikacijos vadovė Luka Lesauskaitė, trumpuoju numeriu 111 paskambinę žmonės galės sulaukti pagalbos daiktais, randant nakvynės vietą ar prireikus psichologinės pagalbos, linija taip pat gali kreiptis nuo gaisrų, krušos ir kitų nelaimių nukentėję asmenys.
Šiuo metu Raudonasis Kryžius turi savanorius beveik visose Lietuvos savivaldybėse.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 veiks visą parą, visomis savaitės ir švenčių dienomis. Humanitarinė pagalba, atsižvelgiant į situaciją, bus suteikiama kaip įmanoma greičiau. Pagalbą daiktais bus galima atsiimti patiems nurodytuose humanitarinės pagalbos punktuose, o esant būtinybei – daiktai bus pristatyti į reikiamą vietą.