Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Lietuvos oro uostai nuotr.
ELTA.LTŠaltinis: ELTA.LT
Pasak Lietuvos oro uostų (LTOU), iš atsinaujinančių žaliavų pagaminti degalai Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose bus naudojami specialiajai technikai (sniego valymo mašinoms, priešgaisrinės apsaugos automobiliams, sunkvežimiams, traktoriams), lengviesiems automobiliams, stacionariems elektros generatoriams ir kt.
„Palaipsniui mažinti savo tiesioginės veiklos CO2 pėdsaką yra strateginis Lietuvos oro uostų tikslas. (…) Šiuo metu dalies oro uostų transporto operacijų kol kas techniškai neįmanoma atlikti be dyzelinių transporto priemonių, todėl šiemet pradedame testuoti iš atsinaujinančių išteklių pagamintą dyzeliną.
Matome labai didelį šios degalų rūšies potencialią ir planuojame, kad iki 2030 m. visas LTOU suvartojamas dyzelinas bus būtent šios rūšies, o ten, kur įmanoma, naudosime elektra varomas transporto priemones“, – pranešime cituojamasLTOU Operacijų departamento vadovas Valdas Stropus.
Iš atsinaujinančių išteklių pagaminto dyzelino naudojimas yra Lietuvos oro uostų „NET ZERO“ strategijos dalis. Šioje strategijoje numatyta, kad iki 2030 m. LTOU taps klimatui neutralia organizacija.
Dyzelinas „Neste MY Renewable Diesel“ (HVO) yra gaminamas iš 100 proc. atsinaujinančių perdirbtų žaliavų, tarp kurių – gyvuliniai arba žuvų riebalai, panaudotas kepimo aliejus ir kitos medžiagos.