Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Sunkvežimis / Pixabay.com
EtapliusŠaltinis: ELTA
Aljanso rinkos apžvalgoje teigiama, kad neigiamos tendencijos tęsiasi po to, kai 2024 metais pirmą kartą per 15 metų buvo fiksuotas metinis eksporto sumažėjimas 2,7 proc. iki 5,69 mlrd. eurų. Iki tol transporto paslaugų eksporto kritimas buvo užfiksuotas tik 2009 m.
TTLA vadovo Povilo Drižo teigimu, šie duomenys rodo, kad Lietuvos krovininio kelių transporto sektorius susiduria su vis didesniais iššūkiais, kuriuos lemia tiek vidaus, tiek išorės veiksniai.
„Sparčiai augantys atlyginimai ir veiklos sąnaudos Lietuvoje didina spaudimą tarptautinėje aplinkoje konkuruojančioms transporto įmonėms. Be to, griežtėjanti imigracijos politika riboja galimybes pritraukti vairuotojus iš trečiųjų šalių, o tai dar labiau apsunkina sektoriaus veiklą“, – pranešime cituojamas P. Drižas.
TTLA rinkos apžvalgoje nurodoma, kad didžiausią spaudimą Lietuvos vežėjai patiria konkuruodami su Lenkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Čekijos ir kitų šalių vežėjais, kurių daugumoje veiklos sąnaudos yra pastebimai mažesnės nei Lietuvoje.
Taip pat pastebima, kad Lietuvoje trūksta apie 15 proc. profesionalių vairuotojų. Anot TTLA, tai yra vienas didžiausių rodiklių Europos Sąjungoje (ES) pagal trūkstamų darbuotojų dalį.
Pasak P. Drižo, skirtingai nei Lenkija ar Vengrija, kurios palengvino imigracijos tvarką bei pritraukia darbuotojus iš trečiųjų šalių, Lietuva įvedė kvotas, padidino reikalavimus darbdaviams ir apsunkino galimybes įdarbinti užsieniečius. O tokie sprendimai, jo teigimu, gali riboti Lietuvos konkurencingumą tarptautinėje transporto rinkoje.
„Imigracijos politika tampa ne tik socialinės, bet ir ekonominės konkurencijos įrankiu. Transporto sektoriuje tai ypač aktualu, kadangi Europa šiuo metu susiduria su 500 tūkst. siekiančiu vairuotojų trūkumu“, – teigia P. Drižas.
Anot TTLA, siekiant išlaikyti sektoriaus konkurencingumą, būtina peržiūrėti reguliavimą, investuoti į logistikos infrastruktūrą, skatinti inovacijas ir ieškoti lankstesnių sprendimų darbo rinkos imigracijos politikoje.
Primenama, kad praėjusių metų liepos 1 d. įsigaliojus sugriežtintiems reikalavimams įmonėms, kviečiančioms įdarbinti užsieniečius, leista dirbti tik leidimus laikinai gyventi Lietuvoje turintiems užsieniečiams. Darbdaviai, kurie nesilaiko įstatyme numatytų reikalavimų, šešis mėnesius negali teikti tarpininkavimo raštų užsieniečiams.