Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Ignas DobrovolskasŠaltinis: ELTA
Ketvirtadienį Susisiekimo ministerijos, LAKD ir „Lietuvos keliai“ atstovų susitikime asociacijos vadovybė pristatė agreguotus šalies kelių verslo ir mokslo organizacijų lūkesčius dėl LAKD veiklos gerinimo ir glaudesnio sektoriaus dalyvių bendradarbiavimo.
„Kelių sektoriaus bendruomenė iš LAKD tikisi telkiančios lyderystės, kuri skatintų sektoriaus augimą, technologinį progresą ir konkurenciją. Neatsitiktinai išsakydami savo lūkesčius pradedame nuo kultūrinių aspektų. Manome, kad darbai gerinant šalies kelių infrastruktūros būklę vyktų sparčiau, jeigu skirtingi kelių sistemos dalyviai susitartų dėl bendro tikslo“, – Eltai perduotame komentare teigė Š. Frolenko.
Dabartinį privačių ir valstybinių kelių sektoriaus sistemos dalyvių darbą Š. Frolenko apibūdina kaip tarpusavio varžybas, kurių nuošalyje, deja, lieka visuomenės interesas naudotis kokybiškais ir saugiais keliais.
„Rinkos dalyviai ir visuomenė turėtų geriau žinoti LAKD misiją ir veiklos rezultatų rodiklius, dalyvauti diskusijoje juos nustatant. Taip pat asociacija prašo daugiau dialogo su rinkos dalyviais prieš priimant svarbius, jų veiklą tiesiogiai liečiančius sprendimus“, – teigia asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas.
Viešųjų pirkimų praktikoje būtini skubūs pokyčiai
Asociacijos narių vertinimu, LAKD ir rangovų santykiai grįsti viešųjų pirkimų procesu ir sąlygomis, todėl labai svarbu, kad jos skatintų užsakovo ir rangovo bendradarbiavimą, siekiant bendro tikslo – projektus įgyvendinti laiku ir už tinkamą kainą, o atsakomybė būtų sąžiningai subalansuota.
Kaip teigia Š. Frolenko, kai kurie pokyčiai viešųjų pirkimų praktikoje reikalauja skubaus sprendimo. „Dauguma einamųjų, nesudėtingų konkursų galėtų būti paskelbti spalio–lapkričio mėnesiais, sutartys pasirašomos vasarį–kovą, kad realūs darbai keliuose galėtų prasidėti jau ankstyvą pavasarį. Taip per sezoną padarytume daugiau darbų ir sparčiau pagerintume prastą šalies kelių infrastruktūros būklę“, – sako vadovas.
Atkreipia dėmesį į sistemos trūkumus
Išsakydami lūkesčius naujajam LAKD direktoriui, asociacijos „Lietuvos keliai“ atstovai atkreipia dėmesį į rinkos pajėgumų ribas įgyvendinant strateginius automobilių kelių ir geležinkelių projektus („Via Baltica“, „Rail Baltica“), todėl pabrėžia ilgalaikio šių darbų planavimo svarbą.
Kelių statybos ir mokslo bendruomenė taip pat teigia, kad dabartinis teisminių ginčų su LAKD skaičius yra pasiekęs netoleruotinas ribas, todėl reikia ieškoti kito būdo spręsti nesutarimus.
„Kartu asociacijos nariai iš LAKD tikisi pagalbos projektus įgyvendinti laiku, o tam kviečia tobulinti ne tik darbo organizavimo principus, bet ir pačią bendradarbiavimo atmosferą“, – teigiama „Lietuvos kelių“ lūkesčių LAKD vadovui rinkinyje.