Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Eva KazlauskienėŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ neplanuoja masinių atleidimų, penktadienį informavo bendrovės atstovas spaudai Mantas Dubauskas, reaguodamas į Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos (LGPF) būgštavimus, neva ketinama atleisti tūkstančius darbuotojų.
„Nėra numatoma jokių masinių darbuotojų atleidimų, galime nuraminti ir paneigti teiginį, neva bedarbių gretos gali pasipildyti 4 tūkst. geležinkeliečių. Apie tai negali būti net kalbos. Įmonės tikslas yra dirbti efektyviai, gabenti krovinius ir keleivius, o ne atleidinėti žmones. Mes puikiai suprantame, kad be kvalifikuotų specialistų įmonė negalės veikti“, - naujienų agentūrai ELTA sakė M. Dubauskas.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas teigia, kad šiuo metu bendrovė peržiūri personalo sritį.
„Kalbama apie efektyvesnę veiklą, dubliuojančių funkcijų atsisakymą. Ir tai yra, visų pirma, susiję ne su kvalifikuotais geležinkelio specialistais, o su administracijos darbu, bet tai irgi nereiškia, kad personalo darbuotojai bus atleidžiami. Tiesiog dabar vyksta pertvarka ir kuriamas Personalo departamentas - tai, žinoma, peržiūrima veikla būtent personalo srityje“, - komentavo M. Dubauskas, pabrėžęs, kad darbuotojų kaita vyksta nuolat, pvz., dėl pensinio amžiaus. Jis teigė, kad jokie galimi darbuotojų skaičiaus pokyčiai kol kas nėra įvardijami, nes tų skaičių dabar nėra, jie paaiškės išanalizavus situaciją.
LGPF pirmininkas Vilius Ligeika penktadienį išplatintame pranešime teigia, kad pasikeitus „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, kalbama apie numatomus masinius darbuotojų atleidimus. Pasak jo, neoficialiomis žiniomis, pirmoji atleidimų banga gali prasidėti jau nuo liepos, kai įsigalios naujasis Darbo kodeksas. Tokiu atveju esą dauguma atleidžiamų darbuotojų neteks išeitinių kompensacijų ir atsidurs bedarbių gretose.
„Dabar girdime kaltinimus, neva beveik pusė geležinkeliečių susiję vienokiais ar kitokiais giminystės ryšiais. Tokie neatsakingi pareiškimai prasilenkia su elementaria logika, įžeidžia geležinkelių darbuotojų bendruomenę ir sėja nerimą, kad bedarbių gretas gali papildyti net apie 4 tūkstančius geležinkeliečių“, - pranešime cituojamas V. Ligeika.
Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininko žodžiais, kaltinimai darbuotojų sabotažu atskleidžia dabartinės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės negebėjimą valdyti strateginę šalies įmonę. Federacija reikalaujanti nedelsiant liautis spekuliuoti žmonių likimais.
Kaip jau skelbta, penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška pareiškė, kad atlikus tyrimą paaiškėjo, jog palyginti didelė dalis bendrovės darbuotojų yra susiję giminystės ryšiais su, pvz., rangovais.
„Atlikome labai didelę analizę įmonėje, ir tie skaičiai iš tiesų stulbinami. Daugiau kaip 40 proc. įmonės darbuotojų yra vienaip ar kitaip susiję giminystės ryšiais su mūsų aplinka. Užsakoma iš su giminystės ryšiais susijusių įmonių. Ieškosime būdų, kaip keisti situaciją. Ieškome žmonių pagal kompetenciją, patirtį, vykdome atrankas“, - kalbėjo M. Bartuška.
Tuo metu vertindamas šiuo metu bendrovėje vykdomas reformas M. Bartuška sakė, kad pokyčiams neretai jaučiamas pasipriešinimas, jo žodžiais, tiek iš vidaus, tiek iš išorės.
„Atvirai pasakysiu, sulaukėme ir tam tikrų sabotažo atvejų, kai norima, kad nevežtume krovinių dėl techninių kliūčių, gedimų, neaiškių situacijų, kyla nesuprantamo dydžio problemos - kas labai keista: tokių atvejų istoriškai nėra buvę, bet kažkodėl, pasikeitus vadovybei, jie atsitinka. Vyksta tokių atvejų tyrimai“, - sako M. Bartuška, pasak kurio, organizaciniai pokyčiai bendrovėje gali užtrukti metus ar dvejus.
Kaip skelbta, ketvirtadienį „Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, prašydami atlikti tyrimą dėl galimai padarytos žalos bendrovei ir ištirti galimas nusikalstamas veikas: piktnaudžiavimo, sukčiavimo, korupcinio pobūdžio ir kt. atvejus. Skaičiuojama, kad bendrovei padaryta žala gali viršyti 5 mln. eurų. „Lietuvos geležinkeliai“ į teisėsaugą kreipėsi įvertinę 2014-2016 metų bendrovės veiklą. Kaip žinoma, 2016 metų pabaigoje keitėsi „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė.