Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ traukinių Vilnius-Šiauliai-Klaipėda kainodaros pakeitimus, kai dalis bilietų brangs, aiškina noru suvaldyti keleivių srautus. Bendrovės Keleivių vežimo direkcijos direktorius Linas Baužys tikina, kad pikiniu laikotarpiu keleiviai netelpa į traukinius, o kitomis dienomis geležinkeliai „vežioja orą“.
Geležinkeliai pranešė, kad nuo liepos 1 dienos didina pikinių laikotarpių, kai traukiniais keliauja daugiausiai keleivių, bilietų kainas, tuo metu kitų laikotarpių bilietus atpigins.
„Visame pasaulyje kainos diversifikuojamos priklausomai nuo transporto priemonių užimtumo. (...) Kadangi nemažai traukinių, kurie važiuoja, būna užimti 40 proc., tam, kad nevežiotume oro, o vengtume tos situacijos, kai į kai kuriuos traukinius netelpa, tiems žmonėms, kuriems nėra didelio skirtumo ar pasiekti tikslą trečiadienį ar ketvirtadienį, jis turi galimybę nusipirkti bilietą trečiadienį ir sutaupyti pinigų“, - antradienį spaudos konferencijoje sakė L. Blažys.
Jis teigė, kad įmonė tokiu būvu bando suvaldyti keleivių srautus ir juos suvienodinti.
„Mes stengiamės maksimaliai valdyti situaciją, pagal kainą išdalinant keleivius, papildomai prikabinant švenčių dienomis, kiek įmanoma, klasikinius kupė vagonus, kurie, beje, nėra patogūs ir keleiviai nėra patenkinti“, - tikino L. Blažys.
Anot jo, planuojama, kad po kainodaros pakeitimo geležinkelių pajamos iš keleivių vežimo augs.
„Šiek tiek augimas turėtų būti, esame akcinė bendrovė ir turime reaguoti, kokios yra kainos, kad duotume didesnę grąžą, bet dabar nesu pasiruošęs atsakyti, nes ne pagrindinis tikslas buvo pasipinigavimo, tai buvo kainų niveliavimas, kad skatintume žmones užsisakinėti bilietus internetu“, - sakė bendrovės atstovas.
Jis tikino, kad bendrovė skatina pirkti bilietus iš anksto, taip padedant numatyti, koks keleivių srautas vyks maršrutu. Anot jo, tokiu atveju įmonė laiku gali prikabinti prie traukinio papildomų vagonų ir vežti daugiau keleivių.
„Jeigu bilietai įsigyjami kelias dienas anksčiau, suteikiama 15 proc. nuolaidą internetu perkamiems bilietams“, - tikino L. Blažys.
Jis įsitikinęs, kad kainos nėra padidintos taip, kad traukiniai taptų nekonkurencingais.
Šiuo metu antros klasės bilietas traukiniu Vilnius-Klaipėda kainuoja nuo 14,5 euro iki 16 eurų. Liepą piko metu toks bilietas kainuos 17,4 euro, ne piko metu - 14,5 euro. Pirmos klasės bilietai tuo pačiu maršrutu piko metu kainuos 25 eurus, ne piko metu - 22,1 (šiuo metu kaina siekia nuo 17 iki 19 eurų).
Pasak L. Blažio, pernai keleivių vežimas bendrovei atnešė 35 mln. eurų nuostolių. Gegužę keleivių augimas, palyginti su pernai geguže, išaugo 8 procentais.