PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Liepos 16 d. 11:32

„Lietuvos geležinkeliai“ ant lokomotyvų diegs aplinką stebinčią inovaciją

Lietuva

Alfa.lt nuotrauka

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


45314

Ant „Lietuvos geležinkelių“ lokomotyvų atsiras 100 m spinduliu aplinką atidžiai skenuojantys fotogrametrijos ir lazerių technologija paremti prietaisai „Geležinė akis“, į kuriuos bus investuota apie 445 tūkst. eurų.

„Lietuvos geležinkeliai“ su Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) penktadienį pasirašė projekto finansavimo sutartį, kuria numatyta 85 proc. (378 tūkst. eurų) projekto finansuoti ES struktūrinių fondų lėšomis pagal priemonę „Ikiprekybiniai pirkimai LT“. Pati kompanija į inovacijos kūrimą investuos dar mažiausiai 67 tūkst. eurų, pranešė bendrovė.

„Šią infrastruktūros priežiūrai skirtą inovaciją projektuojame jau kurį laiką. Dabar prasidedantis etapas numato konkretų grafiką, pagal kurį matome, kad mūsų infrastruktūros diagnostikos galimybės iš esmės pasikeis greičiau nei per dvejus metus“, - bendrovės pranešime cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Sutartimi patvirtinta, kad iki šių metų pabaigos bus užbaigta ir patvirtinta prietaiso koncepcija, o iki kitų metų pabaigos - sukurtas ir ištestuotas „Geležinės akies“ prototipas. Realiomis sąlygomis inovacija ims veikti iki 2020 metų trečiojo ketvirčio pabaigos.

Unikali technologija leis mažinti išlaidas objektų diagnostikai ir stebėsenai Lietuvą 1911 km ilgiu apraizgiusiuose geležinkelio keliuose, teigia „Lietuvos geležinkeliai“. Jų diagnostika bus atliekama automatiškai, o duomenys realiuoju laiku perduodami į duomenų apdorojimo centrus. Taigi potencialūs gedimai ar rizikos būtų nustatomos iš anksto ir iškart.

Kartu tai leis minimizuoti keleivių nepasitenkinimą ir tiesioginius finansinius nuostolius nešančius traukinių vėlavimus, kuriuos sukelia nenumatytos kliūtys infrastruktūroje, tikina bendrovė.

Be to, „Geležinė akis“ bus programuojama stebėti aplinką bei kaupti duomenis apie nelegalius geležinkelio linijų kirtimo kelius, greta bėgių esančius objektus (pavyzdžiui, pavojingai pasvirusius medžius), kurie potencialiai gali kelti pavojų eismo saugumui ir žmonių gyvybei.

Inovaciją kol kas planuojama pritaikyti geležinkelių objektų ir kelių priežiūrai, tačiau jos universalumas atveria kelius kitoms industrijoms ją pritaikyti savo poreikiams, paverčiant šią technologiją naujos kartos transporto priemonių sudedamąja dalimi.

ELTA