PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Spalio 6 d. 10:47

Lietuvoje trūksta per 1,5 tūkstančio mokytojų, daugiausia – Vilniaus, Klaipėdos apskrityse

Klaipėda

BNS Fotobanko nuotr.

Greta ZulonaitėŠaltinis: BNS


279916

Šiuo metu Lietuvoje trūksta daugiau nei 1,5 tūkst. mokytojų, daugiausia – Vilniaus, Klaipėdos, Kauno apskrityse, rodo interaktyvus mokytojų poreikio žemėlapis.

Kaip nurodoma penktadienį pristatytame „Renkuosi mokyti“ žemėlapyje, sostinės apskrityje trūksta 401 mokytojo, Klaipėdos – 313 mokytojų, o Kauno – 222 mokytojų.

Šiaulių apskrityje trūksta 200 mokytojų, Telšių apskrityje – 107 mokytojų, Marijampolės, Alytaus apskrityse – atitinkamai 72 ir 66 pedagogų.

Utenos apskrityje trūksta 54 mokytojų, Tauragės – 48 pedagogų, o Panevėžio – 24 pedagogų.

„Renkuosi mokyti“ plėtros vadovė Emilė Paskočimaitė spaudos konferencijoje teigė, kad šis žemėlapis sukurtas remiantis trimis duomenų šaltiniais.

Ji pridūrė, kad Lietuvoje šiuo metu nėra nė vieno patikimo duomenų šaltinio, kuris nurodytų, kiek pedagogų trūksta šalyje.

Pasak pranešimo, mokytojų poreikio žemėlapis gali tapti įrankiu, padedančiu suprasti realią mokytojų trūkumo situaciją.

„Renkuosi mokyti“ kviečia savivaldybes ir valstybines institucijas kartu spręsti konkrečių duomenų trūkumo problemą bei komunikuoti apie reikiamą pedagogų poreikį.

Naujai sukurtas interaktyvus įrankis gali būti sujungtas su bet kuria duomenų rinkimo sistema, pavyzdžiui, Nacionalinės švietimo agentūros pedagogų poreikio registru, tačiau svarbu vieningai sutarti dėl duomenų teikimo tvarkos. Šis žemėlapis, nurodydamas mokytojų poreikį skirtinguose Lietuvos regionuose, kvies atsakingus verslus prisidėti pritraukiant motyvuotus žmones į jų regioną.

Anot pranešimo, apie prastą situaciją švietime liudija ir tai, kad beveik pusė praėjusių metų pedagoginių studijų absolventų nepanoro dirbti mokyklose, nepaisant valstybės siūlomų skatinamųjų stipendijų. Atsižvelgiant į dirbančių mokytojų amžių, prognozuojama, kad po penkerių metų dirbančių pedagogų Lietuvoje trūks du ar net tris kartus daugiau.

Pasak pranešimo, mokytojų poreikio problema gali būti sprendžiama modernizuojant pedagogų rengimo procesą, sukuriant finansines paskatas, keliant profesijos įvaizdį, gerinant darbo sąlygas ir panašiai. Įvairūs tarptautiniai tyrimai rodo, kad ypač svarbūs veiksniai pradedantiesiems mokytojams yra palaikymas mokykloje bei bendruomenė, kurioje kiekvienas gali atvirai kelti klausimus, nebijoti klysti.

Prie „Renkuosi mokyti“ programos taip pat prisidės keturi verslai: „ACME grupė“, „Omnisend“, „Girteka“ ir „INVL turto valdymo grupė“. Jų parama siekia 400 tūkst. eurų. Likusią sumą programa siekia surinkti ateinančiais metais bei kviečia atsakingus verslus tapti pagrindiniais arba mažesniaisiais rėmėjais.

Anot pranešimo, per 15 veiklos metų „Renkuosi mokyti“ paruošė beveik 300 mokytojų, 75 proc. šių mokytojų renkasi ir po programos pabaigos likti švietimo srityje.

Lapkričio 6 dieną pradedama naujų „Renkuosi mokyti“ programos dalyvių atranka.