Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Susisiekimo ministerijos nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Baltijos šalių kelininkų asociacijos kvietimu Lietuvoje trečiadienį lankysis Danijos kelių tvirtumo tyrimo technikos gamintojai, kurie šalies keliuose atliks demonstracinius matavimus ir pristatys savo sukurtą naujos kartos kelių laikomosios gebos matavimo įrenginį. Pasak Susisiekimo ministerijos, tai bandomasis tyrimas, kurio metu savo technika matavimus atliks ir Baltijos šalių kelininkų asociacijos specialistai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.
Demonstraciniai kelio tvirtumo bandymai daniška technika vyks matavimus atliekant maršrutu Klaipėda-Šiauliai. Laikomoji kelio geba bus matuojama skirtinguose kelio ruožuose, važiuojant nenutrūkstamai.
Kompanijos „Dynatest“ sukurtas naujos kartos kelių laikomosios gebos spartaus matavimo įrenginys RAPTOR yra riedančio svorio deflektometras (RWD), leidžiantis operatyviai įvertinti kelio dangos konstrukcijos sluoksnių funkcionavimą. Pagal šio įrenginio matavimų duomenis galima nustatyti kelio ruožus, kuriuos reikia remontuoti dėl nepakankamos dangos konstrukcijos laikomosios gebos.
Tuo pačiu metu kaip ir Danijos atstovai Lietuvos, Latvijos ir Estijos specialistai atliks trijų pasirinktų kelio ruožų laikomosios gebos matavimus krintančio svorio deflektometru (FWD). Šie matavimai vyks skirtingų kategorijų - rajoninių, krašto ir magistralinių - valstybinės reikšmės kelių ruožuose, esančiuose keliuose Kelmė-Gaštynai-Kalniškiai-Klėtiškiai, Bubiai-Ramučiai ir Šiauliai-Palanga. Lietuvai atstovaus Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai.
Pasak Susisiekimo ministerijos, tai bus proga visų Baltijos šalių atstovams ne tik tarpusavyje pasivaržyti atliekant matavimus ir pasitikrinant įrangą, tačiau ir vėliau gautus duomenis palyginti su RAPTOR įrenginiu gautais matavimų duomenimis, įvertinti naudojamų FWD įrenginių tyrimų tikslumą.
Po tyrimų „Dynatest“ atstovai kelių srities specialistams iš Baltijos šalių detaliai pristatys naujausią RAPTOR įrenginį ir jo galimybes.
Šio demonstracinio tyrimo tikslas - ne tikrinti kelių dangos kokybę, bet pamatuoti įvairių kelio ruožų, turinčių skirtingą dangos konstrukciją, laikomąją gebą ir suprasti, kaip šios dangos funkcionuoja, kuo skiriasi ir pan., pažymima ministerijos pranešime. Artimiausiais mėnesiais gauti RAPTOR duomenys bus analizuojami ir lyginami su gautais FWD įrenginių duomenimis. Rudenį Baltijos šalių kelininkų asociacija planuoja darbo grupės susitikimą, kurio metu bus pristatomi gauti rezultatai ir išvados.