Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pixabay.com nuotr.
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Tarp populiariausių prekės ženklų Lietuvoje - tik vienas lietuviškas „Maxima“ prekės ženklas. Tuo metu likusieji dešimtuke - užsienietiški.
„Kantar EMor“ agentūros tyrimas rodo, kad prieš kelerius metus į Lietuvos rinką įžengęs „Lidl“ šiandien yra antras labiausiai mėgstamų prekės ženklų šalyje. Labiausiai mėgstamas prekės ženklas Lietuvoje yra „Facebook“.
„Stebėtina, kaip greitai nuo atėjimo į rinką iškilo „Lidl“ prekės ženklas - pernai, praleidęs rinkoje vos metus, jis jau užėmė septintą vietą, o šiemet pakilo į antrąją. Tiesa, į Latvijos ir Estijos rinkas „Lidl“ prekės ženklas dar neįžengė“, - teigiama pranešime.
Trečioje vietoje Lietuvoje yra „Youtube“ prekės ženklas, ketvirtoje - vienintelis lietuviškas dešimtuko ženklas „Maxima“. Pastarasis patenka ir tarp Latvijos bei Estijos mėgstamiausių prekės ženklų.
Globalių technologijų milžinų - „Facebook“, „YouTube“ ir „Google“ - prekės ženklų populiarumas trijose Baltijos šalyse ženkliai skiriasi. „Facebook“ Lietuvoje - labiausiai mėgstamas prekės ženklas, tuo tarpu Estijoje jis tik dešimtoje vietoje, Latvijoje net nepatenka į dešimtuką. „Google“ penktoje vietoje tiek Lietuvoje, tiek Estijoje ir užima trečią vietą Latvijoje; „Youtube“ - trečias Lietuvoje, antras Estijoje ir septintas Latvijoje.
Labiausiai mėgstamų prekės ženklų dešimtuką visose trijose Baltijos šalyse sudarė globalūs prekės ženklai, tokie kaip „Youtube“, „Google“ ir „Swedbank“. Vietiniai prekės ženklai dažniausiai nepatenka į favoritų sąrašus - Latvijos dešimtuke nėra nė vieno vietinio prekės ženklo. Tačiau Estija yra išimtis. Mėgstamiausias estų prekės ženklas yra saldainių kompanija „Kalev“, į Estijos dešimtuką taip pat pateko tokie vietiniai prekių ženklai kaip nacionalinis transliuotojas „ERR“, mažmeninės prekybos tinklas „Selver“ ir kt.
„Nuo pat šio dešimtmečio pradžios, vietiniams prekėms ženklams su tarptautiniais prekės ženklais konkuruoti darėsi vis sunkiau. Tokioje konkurencinėje aplinkoje sėkmingai veikia tik estų rinkodaros ekspertai“, - pranešime teigė „Kantar Emor“ tyrimų ekspertas Aivaras Voogas.
Tyrimą Baltijos šalyse atliko „Kantar Emor“ ir „Kantar TNS“ tyrimų agentūros, priklausančios „Kantar“ grupei. Tyrimas atliktas šių metų balandį, jo metu apklausti 15-74 m. amžiaus Estijos, Latvijos ir Lietuvos gyventojai. Apklaustųjų skaičius nustatytas atsižvelgiant į trijų valstybių populiacijos skirtumus, tačiau kiekvienoje šalyje apklausta bent tūkstantis respondentų. Į apklausą įtraukta per 150 prekės ženklų.
ELTA