PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Gegužės 24 d. 10:13

Lietuva – pirmoji Europoje pagal pažangą darnaus judumo miestuose planavime

Vilnius

Pexels.com nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


38943

Planuojant darnų judumą miestuose Lietuva buvo pripažinta kaip šalis, padariusi didžiausią pažangą, ir šiuo metu patenka prie pirmosios kategorijos šalių, turinčių gerai išvystytą darnią miestų susisiekimo planavimo sistemą.

Europos Komisijos finansuojamo projekto „Prosperity“ koordinatoriai 5-osios Europos darnaus judumo mieste planavimo konferencijos metu informavo, kad Lietuva, nuo 2011 m. padarė didžiausią pažangą Darnaus judumo mieste planų (DJMP) skatinime, rengime ir įgyvendinime, ir dabar kartu su Belgija, Norvegija, Ispanija ir Prancūzija patenka prie pirmosios kategorijos šalių, turinčių gerai išvystytą darnią miestų susisiekimo planavimo sistemą, kuri remiama nacionaliniu lygmeniu.

Darnaus judumo mieste planų rengimas ir įgyvendinimas yra finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, taip pat dalį lėšų projektams įgyvendinti skiria pačios savivaldybės. Lietuvos miestų planų rengimui ir planuose numatytų judumo priemonių diegimui numatyta skirti daugiau kaip 86 mln. eurų ES lėšų.

Šiuo metu 11 šalies savivaldybių jau turi parengtus ir patvirtintus darnaus judumo mieste planus ir netrukus pradės įgyvendinti juose numatytus sprendinius.

Jonava, Druskininkai, Tauragė, Mažeikiai, Visaginas, Utena, Kėdainiai, Palanga, Birštonas, Neringa, Alytus – tai miestai, kurių DJMP šiuo metu jau yra parengti ir patvirtinti. Kiekvienas miestas turi savo plėtros viziją iki 2030 m. ir numatomų veiksmų planą iki 2020 m.

Daugiausia diskusijų ir prieštaravimų kyla rengiant didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos DJMP. Atliekant gyventojų apklausas, transporto ir keleivių srautų tyrimus, bandoma ieškoti tinkamiausių sprendimų, kaip sureguliuoti eismo srautus mieste, sumažinti automobilių skaičių gatvėse, kaip viešąjį transportą paversti patogesniu ir patrauklesniu miestiečiams. Analizuojama, kokia infrastruktūra reikalinga dviratininkams, neįgaliesiems, tėvams su vaiko vežimėliu.

Iki šių metų pabaigos DJMP turi parengti visi Lietuvos miestai, kuriuose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, taip pat miestai, turintys kurorto statusą. Šiuose miestuose bus plėtojami ir integruojami skirtingi susisiekimo būdai, prioritetą teikiant viešajam, bevarikliui ir aplinką mažai teršiančiam transportui.

Savivaldybėse, kurios jau turi parengtus ir patvirtintus DJMP, iš viso planuojama įsigyti 16 elektrinių autobusų, rekonstruoti 184 viešojo transporto stoteles, nutiesti daugiau kaip 76 km naujų bei rekonstruoti 70 km jau esamų dviračių ir pėsčiųjų takų, įrengti beveik 400 naujų dviračių saugyklų ir 17 remonto stotelių.

Beveik visos savivaldybės planuose yra numačiusios rekonstruoti pavojingas sankryžas, įrengti gatvių, pėsčiųjų takų ar pėsčiųjų perėjų apšvietimą, diegti elektronines keleivių informavimo sistemas, didelį dėmesį skirti susisiekimo infrastruktūros pritaikymui specialiųjų poreikių turintiems žmonėms.

„Prosperity“ – tai ES finansuojamas projektas, kuriuo siekiama paskatinti darnaus judumo mieste planų rengimą ir įgyvendinimą 250 savivaldybių dvylikoje ES šalių.