PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2025 m. Birželio 9 d. 09:46

„Let's Jet“ galutinai pralaimėjo bylą dėl 8,5 mln. eurų vertės sandorio su Nigerijos įmone

Lietuva

Pexels nuotr.

EtapliusŠaltinis: BNS


366844

Estijos kapitalo Lietuvos lėktuvų nuomos bendrovė „Let's Jet“ (buvusi „AviaAM B01“) galutinai pralaimėjo ginčą dėl 8,5 mln. eurų vertės sandorio su Nigerijos skrydžių bendrove „Hak Air“, todėl turi grąžinti apie 5,2 mln. JAV dolerių (apie 4,96 mln. eurų) avansą už daugiau nei prieš dešimtmetį ketintą įsigyti lėktuvą.

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) birželio 3 dieną atsisakė priimti „Let's Jet“ skundą, kuriuo ji prašė panaikinti Apeliacinio teismo vasario nutartį ir Vilniaus apygardos teismo 2024 metų rugpjūčio sprendimą.

„Kasaciniame skunde nekeliama tokių teisės klausimų, kurie atitiktų (...) bylos peržiūrėjimo kasacine tvarka pagrindus“, – nusprendė LAT.

Apeliacinis teismas vasarį pripažino, kad „Let's Jet“ ir „Hak Air“ 2013-ųjų birželio papildomas susitarimas dėl orlaivio „CRJ-200LR“ pirkimo-pardavimo už 8,5 mln. JAV dolerių yra galiojantis, o buvusi pirkėja turi reikalavimo teisę į 4 mln. JAV dolerių jos sumokėtą avansą ir 1,2 mln. dolerių palūkanų.

„Let's Jet“ teismui aiškino, kad sudarant susitarimą dėl orlaivio su „Hak Air“ bendrovės atstovas apgavo „sąmoningai pateikdamas melagingą informaciją tiek dėl jo atstovaujamų subjektų teisinio statuso, tiek dėl „Hak Air“ realių ketinimų ir galimybių vykdyti įsipareigojimus, susijusius su orlaivio įsigijimu“.

Anot bendrovės, 2013-ųjų balandžio ketinimų protokolas dėl lėktuvo pirkimo–pardavimo, pagal kurį sumokėtas avansas, buvo sudarytas su Nigerijos piliečio atstovaujama Britų Mergelių Salų bendrove „Haglag Inc.“, kuri realiai neegzistavo, o papildomu susitarimu jos įsipareigojimus perėmusi „Hak Air“ 2012–2018 metais neveikė ir neturėjo beveik jokio turto, todėl lėktuvo pirkti negalėjo.

Anot „Let's Jet“, ji buvo apgaule įtraukta į sandorių schemą bei iš esmės suklydo dėl jų esmės ir turinio, o dėl papildomo susitarimo patyrė didelių nuostolių, nes turėjo sumokėti 3,6 mln. JAV dolerių netesybas pirminei orlaivio pardavėjai įmonei „Hansel Prime“ bei 4 mln. JAV dolerių – „Hak Air“.

Tuo metu „Hak Air“ teismui aiškino, kad „Let's Jet“ net neieškojo ir netikrino, ar „Haglag“ egzistavo.

Bendrovės teismuose dėl šio sandorio bylinėjosi ir anksčiau – jos ginčijosi dėl sutarties nutraukimo teisėtumo, avanso grąžinimo, nuostolių atlyginimo.

Registrų centro duomenimis, vienintelė „Let's Jet“ akcininkė yra Estijos bendrovė „Bestmax“, o galutinis jos naudos gavėjas – „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininko Gedimino Žiemelio patarėjas Vladas Bagavičius.

#LET'S JET#ESTIJA#LIETUVA#NIGERIJA#BYLA
#SANDORIS#LĖKTUVAI