PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sportas2018 m. Liepos 31 d. 17:45

Lenktynininkas V. Žala svajoja apie naujas Dakaro ralio aukštumas

Lietuva

Vytauto Dranginio nuotr.

Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt


47116

18-ąją vietą šių metų Dakaro ralyje užėmęs lenktynininkas Vaidotas Žala svarbiausiam kitų metų išbandymui ruošiasi dalyvaudamas Lietuvos čempionate. Sportininkas prisipažino, kad laimėti Lietuvoje visada smagu, tačiau visas dėmesys yra skiriamas būtent Dakaro raliui.

V. Žala su nauju šturmanu iš Latvijos Andriumi Malnieku bei nauju automobiliu „Škoda Fabia R5“ triumfavo birželio viduryje vykusiame Žemaitijos ralyje ir yra laikomas savaitgalį vyksiančio Rokiškio ralio favoritu.

„Dalyvavimas Lietuvos čempionato etapuose yra svarbiausia pasiruošimo Dakaro raliui dalis, nes norint būti geros formos, reikia vasarą „sukti“ kilometrus. Visas dėmesys Lietuvoje - tiek iš žiūrovų, tiek iš rėmėjų pusės - yra Dakaro raliui, todėl mūsų dėmesys yra nukreiptas ten. Galima Dakarui ruoštis su „Toyota Hilux“ dalyvaujant bekelės varžybose, bet tokių Lietuvoje nėra daug, kilometrų skaičius nėra didelis, o užsienyje reikia toli važiuoti, kas smarkiai atsiliepia biudžetui, - naujienų agentūrai ELTA pasakojo V. Žala. - Klasikinis ralis yra daug aštresnis. Man labai patinka vasaras praleisti aštresniame režime, kur konkurencinė aplinka mane įpareigoja stengtis dėl kiekvieno metro. Tada persėdus į sunkesnį ir lėtesnį „Hilux'ą“ man yra šiek tiek komfortiškiau. Bet į kiekvieną ralį mes žiūrime atsakingai ir stengiamės pasiruošti kuo geriau“.

Praėjusiais metais V. Žala įsigijo „Toyota Hilux“ automobilį, su kuriuo ketinama startuoti ir ateinančiame Dakare. Su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu ketvirtajame savo Dakaro ralyje planuojantis dalyvauti V. Žala pabrėžė, kad šiais metais automobilis bus kiek patobulintas. Be to, jeigu praėjusiais metais V. Žala turėjo nedaug laiko susipažinti su nauju automobiliu, tai šiemet yra laiko išanalizuoti kiekvieną elementą.

„Šiemet esame numatę ekonomišką pakabos eigos prailginimą. Pakaba prailgės apie 2-3 cm. Kolegos, važiuojantys panašiu automobiliu, sako, kad efektas yra ženklus. Tai bus svarbiausias patobulinimas. Kol kas susilaikysime nuo galinės pakabos keitimo, nes nusprendėme radikaliai automobilio neatnaujinti. Labai kruopščiai išrinkome automobilį, pagrindiniai agregatai išsiųsti gamintojams. Šiemet turime daugiau laiko, todėl galime atidžiai darytis namų darbus. Tikslas Dakaro ralyje būtų išvengti nedidelių klaidelių, kurias mes sukaupėme praėjusiame Dakare. Radikaliai rizikuoti nenorime, nes galime kiek pagerinti buvusį savo rezultatą, bet Dakaro ralio su tokiu automobiliu vis tiek nelaimėsi“, - pabrėžė V. Žala.

30-metis lenktynininkas atskleidė savo svajonę ateityje Dakaro ralyje kautis dėl aukščiausių pozicijų. Geriausią lietuvių rezultatą Dakaro ralyje sausio mėnesį pasiekė Antanas Juknevičius, kuris su „Toyota Hilux“ užėmė 12-ąją poziciją.

„Jeigu sausio mėnesį atliksime savo darbą nepriekaištingai, tai galbūt kitais metais bus laikas atnaujinti techniką ir tuomet jau pasvajoti apie dar geresnes vietas“, - prisipažino V. Žala.

Sausio mėnesį Dakaro ralis truks pora dieną trumpiau nei anksčiau, nes jis vyks vienintelėje Pietų Amerikos valstybėje - Peru. Didžiąją dalį greičio ruožų sudarys smėlynai, o tai, pasak V. Žalos, jam bus tik į naudą.

„Iš tikro labai džiaugiuosi. Maršrutas bus rekordiškai trumpas, bet labai sudėtingas. Kaip rodo statistika, būtent kopose „atkrenta“ daugiausiai dalyvių. Sudėtingumo prasme Dakaro ralis bus labai sunkus. Nors ralis sutrumpės pora dienų, reikia turėti omenyje, kad kopose vidutinis greitis gerokai mažesnis, todėl krūvis lenktynininkams bus didelis. Taip pat labai džiaugiamės dėl logistikos, nes nereikės kirsti jokių sienų, viskas bus daug paprasčiau“, - Eltai sakė V. Žala.

V. Žala nesibaimina ir to, kad iki pat Dakaro ralio, nebus progos pasitreniruoti smėlynuose.

„Vienintelė treniruotė yra Dakaro ralis. Norint treniruotis smėlyje, reikia važiuoti arba į Maroką, arba į Viduriniuosius Rytus. Nesijaučiu nuskriaustas, nes visų „standartinių“ Dakaro ralio dalyvių iš Europos galimybės treniruotis yra panašios. Tik turtingiausios komandos gali sau leisti treniruotis kopose“, - pridūrė V. Žala.

Savaitgalį vyksiantis Rokiškio ralis („Samsonas Rally Rokiškis“) V. Žalai išsiskiria savo organizacija ir konkurencija.

„Rokiškio ralį organizuoja Audrius Gimžauskas, kuris visada sukuria puikias šventes ir puikius renginius. Ralio mecenatas - Martynas Samsonas - griežtai prižiūri trasų kontrolę ir sportinę dalį. Organizatoriai taip pat daug dėmesio skiria dalyvių geografijos plėtimuisi. Šiemet bus labai daug konkurencingų dalyvių iš užsienio, todėl laukia tikrai sunki kova. Žinoma, man smagiau lenktyniauti, kai kažkas kvėpuoja į nugarą“, - kalbėjo V. Žala.

ELTA