Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Eva KazlauskienėŠaltinis: Etaplius.lt
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) nusprendė, kad Švenčionių rajono savivaldybės meras Rimantas Klipčius pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus nustatyta tvarka bei terminais deklaruoti privačius interesus (7 straipsnio 1 dalis). Taip pat VTEK nusprendė, kad politikas nepažeidė šio įstatymo įpareigojimų vengti interesų konflikto, o jam kilus – nusišalinti (3 straipsnio 1 dalies 2 punktas, 11 straipsnio 1 ir 2 dalys).
Priimant sprendimą dėl Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario Rimo Klipčiaus elgesio, VTEK pasisakė, kad jis nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų vengti interesų konflikto, o jam kilus – nusišalinti (3 straipsnio 1 dalies 2 punktas, 11 straipsnio 1 ir 2 dalys).
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos narys Vytautas Bulka pranešė, esą, savivaldybės meras Rimantas Klipčius ir jo žmona sudarė būsto pirkimo sandorį, tačiau jo laiku nedeklaravo. Taip pat teigta, jog greta mero Švenčionėliuose įsigyto būsto buvo pradėtas Žeimenos upės pakrantėje esančios gatvės rekonstrukcijos projektas pritraukiant savivaldybės bei Europos Sąjungos lėšas. Esą, šiam projektui pritarta sušaukus neeilinį savivaldybės posėdį, kuriame nei pats meras, nei jo tėvas tarybos narys Rimas Klipčius nenusišalino.
Tyrimo metu nustatyta, jog savo ir savo žmonos sudarytus sandorius meras Rimantas Klipčius deklaravo nesilaikydamas įstatyme numatyto 30 kalendorinių dienų termino. 2016 m. spalio 26 d. papildytoje privačių interesų deklaracijoje politikas nurodė, kad 2016 m. birželio 3 d. yra sudaręs deklaruotinos vertės notarinį paskolos gavimo sandorį, o jo sutuoktinė 2016 m. liepos 14 d. – notarinį žemės sklypo su pastatais pirkimo sandorį. Atkreiptinas dėmesys, jog VTEK 2013 m. gruodžio 3 d. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario pareigas tuo metu ėjusį Rimantą Klipčių už privačių interesų nedeklaravimą buvo pripažinusi pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas (4 straipsnio 1 dalies ir 5 straipsnio 3 punktą). Dėl šio pažeidimo Vilniaus apylinkės teismas 2014 m. vasario 18 d. nutarimu Rimantą Klipčių pripažino padarius administracinį teisės pažeidimą, numatytą Administracinių teisės pažeidimo kodekse, ir skyrė jam administracinę nuobaudą – įspėjimą.
VTEK atlikto tyrimo duomenys rodo, jog projektą „Švenčionių rajono kraštovaizdžio formavimas gamtinio karkaso teritorijoje ir estetinio potencialo didinimas“ Švenčionių rajono savivaldybė pradėjo rengti bei jam įgyvendinti būtinus darbus atliko dar iki merui Rimantui Klipčiui ir jo žmonai įsigyjant nekilnojamąjį turtą Švenčionėlių mieste. 2016 m. rugsėjo pradžioje savivaldybės tarybos posėdyje buvo nuspręsta teikti paraišką Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai minėtajam projektui gauti. Iš šio projekto techninių užduočių matyti, kad jomis nesiekiama gerinti nei Švenčionėlių miesto, kaip urbanistinės erdvės, nei gatvės, kurioje 2016 m. liepą meras Rimanto Klipčiaus žmona įsigijo nekilnojamąjį turtą, architektūrinių, inžinerinių bei infrastruktūros sprendinių (gatvės asfaltavimo, apšvietimo, sutvarkymo, šaligatvio pakeitimo ir pan.). Projektu „Švenčionių rajono kraštovaizdžio formavimas gamtinio karkaso teritorijoje ir estetinio potencialo didinimas“ siekiama išsaugoti ir puoselėti Švenčionių rajono gamtinį kraštovaizdį, esantį prie Žeimenos upės. Tyrimo metu nenustatyta pagrįstų duomenų, jog įgyvendinus šį projektą tiesiogiai padidėtų merui Rimantui Klipčiui Švenčionėlių mieste priklausančio žemės sklypo bei pastatų komercinė vertė ir pagerėtų šio valstybės politiko šeimos gerovė.
Tyrimo duomenys taipogi rodo, jog Švenčionių rajono savivaldybės tarybai 2016 m. rugsėjį priimant sprendimą dėl paraiškos teikimo Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai projektui „Švenčionių rajono kraštovaizdžio formavimas gamtinio karkaso teritorijoje ir estetinio potencialo didinimas“ gauti, aplinkybė apie mero Rimanto Klipčiaus ir jo žmonos sudarytus sandorius nebuvo viešai žinoma. Taigi negalima daryti vienareikšmiškos išvados, kad apie mero šeimos sudarytus nekilnojamojo turto pirkimo sandorius galėjo žinoti ir jo tėvas, tarybos narys Rimas Klipčius, anksčiau, nei ši informacija buvo nurodyta viešai skelbiamoje mero privačių interesų deklaracijoje.
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teigimu, pripažindama, jog valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus, VTEK kiekvienu atveju turi aiškiai ir nedviprasmiškai nurodyti, kokios faktinės aplinkybės tai patvirtina.
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) nusprendė, kad Švenčionių rajono savivaldybės meras Rimantas Klipčius pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus nustatyta tvarka bei terminais deklaruoti privačius interesus (7 straipsnio 1 dalis). Taip pat VTEK nusprendė, kad politikas nepažeidė šio įstatymo įpareigojimų vengti interesų konflikto, o jam kilus – nusišalinti (3 straipsnio 1 dalies 2 punktas, 11 straipsnio 1 ir 2 dalys).
Priimant sprendimą dėl Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario Rimo Klipčiaus elgesio, VTEK pasisakė, kad jis nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų vengti interesų konflikto, o jam kilus – nusišalinti (3 straipsnio 1 dalies 2 punktas, 11 straipsnio 1 ir 2 dalys).
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos narys Vytautas Bulka pranešė, esą, savivaldybės meras Rimantas Klipčius ir jo žmona sudarė būsto pirkimo sandorį, tačiau jo laiku nedeklaravo. Taip pat teigta, jog greta mero Švenčionėliuose įsigyto būsto buvo pradėtas Žeimenos upės pakrantėje esančios gatvės rekonstrukcijos projektas pritraukiant savivaldybės bei Europos Sąjungos lėšas. Esą, šiam projektui pritarta sušaukus neeilinį savivaldybės posėdį, kuriame nei pats meras, nei jo tėvas tarybos narys Rimas Klipčius nenusišalino.
Tyrimo metu nustatyta, jog savo ir savo žmonos sudarytus sandorius meras Rimantas Klipčius deklaravo nesilaikydamas įstatyme numatyto 30 kalendorinių dienų termino. 2016 m. spalio 26 d. papildytoje privačių interesų deklaracijoje politikas nurodė, kad 2016 m. birželio 3 d. yra sudaręs deklaruotinos vertės notarinį paskolos gavimo sandorį, o jo sutuoktinė 2016 m. liepos 14 d. – notarinį žemės sklypo su pastatais pirkimo sandorį. Atkreiptinas dėmesys, jog VTEK 2013 m. gruodžio 3 d. Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario pareigas tuo metu ėjusį Rimantą Klipčių už privačių interesų nedeklaravimą buvo pripažinusi pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas (4 straipsnio 1 dalies ir 5 straipsnio 3 punktą). Dėl šio pažeidimo Vilniaus apylinkės teismas 2014 m. vasario 18 d. nutarimu Rimantą Klipčių pripažino padarius administracinį teisės pažeidimą, numatytą Administracinių teisės pažeidimo kodekse, ir skyrė jam administracinę nuobaudą – įspėjimą.
VTEK atlikto tyrimo duomenys rodo, jog projektą „Švenčionių rajono kraštovaizdžio formavimas gamtinio karkaso teritorijoje ir estetinio potencialo didinimas“ Švenčionių rajono savivaldybė pradėjo rengti bei jam įgyvendinti būtinus darbus atliko dar iki merui Rimantui Klipčiui ir jo žmonai įsigyjant nekilnojamąjį turtą Švenčionėlių mieste. 2016 m. rugsėjo pradžioje savivaldybės tarybos posėdyje buvo nuspręsta teikti paraišką Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai minėtajam projektui gauti. Iš šio projekto techninių užduočių matyti, kad jomis nesiekiama gerinti nei Švenčionėlių miesto, kaip urbanistinės erdvės, nei gatvės, kurioje 2016 m. liepą meras Rimanto Klipčiaus žmona įsigijo nekilnojamąjį turtą, architektūrinių, inžinerinių bei infrastruktūros sprendinių (gatvės asfaltavimo, apšvietimo, sutvarkymo, šaligatvio pakeitimo ir pan.). Projektu „Švenčionių rajono kraštovaizdžio formavimas gamtinio karkaso teritorijoje ir estetinio potencialo didinimas“ siekiama išsaugoti ir puoselėti Švenčionių rajono gamtinį kraštovaizdį, esantį prie Žeimenos upės. Tyrimo metu nenustatyta pagrįstų duomenų, jog įgyvendinus šį projektą tiesiogiai padidėtų merui Rimantui Klipčiui Švenčionėlių mieste priklausančio žemės sklypo bei pastatų komercinė vertė ir pagerėtų šio valstybės politiko šeimos gerovė.
Tyrimo duomenys taipogi rodo, jog Švenčionių rajono savivaldybės tarybai 2016 m. rugsėjį priimant sprendimą dėl paraiškos teikimo Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai projektui „Švenčionių rajono kraštovaizdžio formavimas gamtinio karkaso teritorijoje ir estetinio potencialo didinimas“ gauti, aplinkybė apie mero Rimanto Klipčiaus ir jo žmonos sudarytus sandorius nebuvo viešai žinoma. Taigi negalima daryti vienareikšmiškos išvados, kad apie mero šeimos sudarytus nekilnojamojo turto pirkimo sandorius galėjo žinoti ir jo tėvas, tarybos narys Rimas Klipčius, anksčiau, nei ši informacija buvo nurodyta viešai skelbiamoje mero privačių interesų deklaracijoje.
Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teigimu, pripažindama, jog valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus, VTEK kiekvienu atveju turi aiškiai ir nedviprasmiškai nurodyti, kokios faktinės aplinkybės tai patvirtina.
VTEK informacija