PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2021 m. Spalio 3 d. 17:04

Kviečiame aplankyti parodą MEMELMORT VDA Telšių galerijoje

Telšiai

Nuotraukos Tomo Vaičaičio

Vardenis PavardenisŠaltinis: Etaplius.lt


189868

Iki spalio 16 d. VDA Telšių galerijoje (Kęstučio g. 3) veikia Aurimo Anuso retrospektyvi personalinė paroda MEMELMORT. Parodos kuratorė – VDA Telšių fakulteto dėstytoja doc. Neringa Poškutė Jukumienė.


Foto galerija:

6159b55182aa8.png
6159b55301761.png
6159b55320df2.png
6159b554bdfbc.png
6159b554e6569.png
6159b55640dff.png
6159b55668de8.png
6159b557a22ff.png
6159b557cb8bd.png
6159b559181a0.png
6159b559400ba.png
6159b55a993af.png
6159b55ace7d6.png
6159b55c1ef3e.png
6159b55c3fb40.png
6159b55db8aa7.png
6159b55dc91c2.png
6159b55f57f6d.png
6159b55f6fdb8.png
6159b5616dd91.png
6159b56173aa1.png
6159b563444a8.png
6159b5633ffed.png
6159b56540a23.png
6159b56555886.png
6159b566c6ac7.png
6159b56703cf6.png

Aurimas Anusas – unikalus menininkas, klaipėdietis, savo kūrybinio ir profesinio gyvenimo istoriją pradėjęs Telšiuose. 1980-1985 m. studijavo Telšių taikomosios dailės technikume (dabar – VDA Telšių fakultetas) meninio metalo apdirbimo specialybę, o po kariuomenės 1988-1993 m. studijavo Talino (Estija) dailės akademijoje. Studijas baigė su pagyrimu. Šiandien menininkas, ko gero, per mažai giriamas, nors jo kūrybinės temos nepaprastai specifinės, labai gilios ir sudėtingos. Norint jas suprasti reikalingas gebėjimas socialiai jautriai suvokti kultūrinius/istorinius santykius, suvokti ryškius aštrios socialinės kritikos užmojus, tad šiuolaikiniam meno ir kultūros vartotojui gali būti ne tik keblu, nepatogu, bet ir net neįmanoma pasinerti į menininko retrospektyvoje užkoduotas prasmes. Svarbu patirti šią parodą, nes savo personalinėmis parodomis Aurimas nėra dosnus – jis renkasi tylųjį ir savirealizacija įprasmintą menininko kelią.

Parodoje pristatomi skulptūrinės formos objektai, sukurti iš ant kranto išmesto juodojo laivų ąžuolo liekanų, kurios prikeliamos naujam vizualiam žiūrovo patyrimui, taip pat iš geležies, aukso, melchioro. Kūriniuose besikartojanti Memelio miesto metafora perfrazuota į mirusį/nebeegzistuojantį miestą ir jo kultūrinį klodą – tai tiesioginė nuoroda į parodos pavadinimą. Atvirai ir be užuolankų skulptūriniuose objektuose atsiskleidžia trys stiprios temos: Donelaičio kaulai, Idiot Idyot ir Vania/Vasia/Vova. Tragiškieji istorijos užkulisiai atveria ir įvardija gyvąjį istorijos nervą, kuriuo pulsuoja autorius.

Parodoje pristatomos akvarelės ir piešiniai iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti romantiškieji menininko sprendiniai, tačiau ta gėla, kuri veria, per formą galiausia ištrykšta spalva. Čia svarbu nebūti apakintam tobulo spalvų derinio, svarbu pastebėti užuominą, kuri per šešėlį pasąmoningai palydi šmėklomis. Kūrinių dekoratyvumas pabrėžia Aurimo Anuso „estiškąją” mokyklą, kuri jo kūrybinę išraišką yra stipriai pažymėjusi aukšta praba, kurios menininkas ištikimai laikosi.