PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Lapkričio 8 d. 14:36

Kur ir kodėl ypač svarbūs du dalykai – mokymo kokybė ir vaiko savijauta?

Kaunas

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


59539

Bėga trečias mėnuo, kaip Kėdainiuose veikia dvi naujos privačios ugdymo įstaigos – VšĮ Alternatyviojo ugdymo centro įsteigtas lopšelis-darželis „Laimingi vaikai“ ir VšĮ „Pažinimo taku“ pradinė mokykla. Nors jas kol kas lanko nedaug vaikučių, tačiau įstaigų vadovės kupinos optimizmo, naujų ugdymo idėjų ir vilčių, kad darželinukų ir mokinukų skaičius pamažu augs, o tėvai įvertins privataus ugdymo teikiamas galimybes ir privalumus.

Šias įstaigas aplankė, su jų vykdoma veikla susipažino savivaldybės meras Saulius Grinkevičius, savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjas Julius Lukoševičius bei Statybos ir turto skyriaus vedėja Audronė Naujalienė. Jie džiaugėsi vadovių noru kurti kitokią ugdymo erdvę ir kėdainiečiams pasiūlyti alternatyvą valstybiniams vaikų lopšeliams-darželiams bei mokykloms.

Ypatingas dėmesys skiriamas individualiam ugdymui

„Šiuo metu lopšelį-darželį „Laimingi vaikai“ lanko aštuoniolika vaikų, dirba dvi auklėtojos ir viena auklėtojos padėjėja. Suprantame, kad visos mūsų pačių iki šiol įdėtos investicijos į lopšelį-darželį neatsipirks, o ir pelno mes nesiekiame. Tiesiog tėveliams norime suteikti galimybę savo vaikus vesti į kitokį darželį, kuriame didelis dėmesys skiriamas individualiam ugdymui, kūrybiškai parenkamos ugdymo priemonės ir metodai, taip pat stengiamasi atskleisti kiekvieno vaiko gebėjimus“, – sakė lopšelio-darželio „Laimingi vaikai“ įkūrėja ir direktorė Zita Petrokienė.

Ilgus metus vadovavusi valstybiniam vaikų darželiui-mokyklai „Vaikystė“ ir jame įdiegusi M. Montessori ugdymo metodiką, daug metų dirbusi pedagoginį darbą, Z. Petrokienė visą savo patirtį ir žinias pritaikė kuriant modernią privačią įstaigą. Todėl ir čia jos iniciatyva bus taikoma M. Montessori ugdymo metodika, padedanti atskleisti kiekvieno vaiko individualų potencialą.

„Šiuolaikiniai tyrimai rodo, kad vaiko vystymuisi daro įtaką ir paveldėjimas, ir ugdymas, ir šeima, ir aplinka. Mes stengiamės, kad mažųjų poreikius atitinkanti, fiziškai ir emociškai saugi aplinka kuo daugiau primintų namus, – kalbėjo Z. Petrokienė.

VšĮ Alternatyviojo ugdymo centro įsteigtą lopšelį-darželį „Laimingi vaikai“ lanko du priešmokyklinukai ir šešiolika ikimokyklinukų. Nedidelėse grupėse, kuriose šiuo metu yra po aštuonis vaikus nuo vienerių-pusantrų metų iki šešių metų amžiaus, dirba dvi kvalifikuotos ikimokyklininio ugdymos specialistės Aldona Loginauskienė ir Lina Šakočiūtė-Kurauskienė. Įstaigos administracijos reikalais rūpinasi Dovilė Tevelavičienė.

Ryžosi kurti kitokią mokyklą

Mokyklos „Pažinimo taku“ steigėjos Julija Liaudanskaitė ir Sandra Kavaliauskienė, vadovaujanti įstaigai. Pradinių klasių mokytoja-metodininkė Vaida Bilevičienė. Naująją pradinę mokyklėlę lanko penki mokiniai.

Šios įstaigos direktorė S. Kavaliauskienė šypsosi, kad steigti privačią ugdymo įstaigą Kėdainiuose baisu nebuvo.

Tokio tipo mokykla buvo mano sena svajonė. Dirbdama pedagoge visada jutau, kad man trūksta laisvės, priemonių įvairovės, erdvės mokymui, norėjosi kažko naujo ir kitokio, todėl gana drąsiai ryžomės kurti kitokią mokyklą. Mes komplektuojame nedideles klases – iki dvylikos vaikų, nes kiekvienas tėvas savo vaiką atveda tam, kad jis gerai išmoktų dalyką, o didelėse klasėse dirbti sunku ir pedagogui, ir vaikui. Kitas mums svarbus dalykas, kad mokinukai gerai jaustųsi, galėtų save realizuoti ir išreikšti save, kaip jam norisi. Nuo pirmos klasės mokome dviejų užsienio kalbų – anglų ir ispanų, taip pat svajojame nuo ketvirtos klasės mokyti ir rusų kalbos. Be to, informacines technologijas integravome į ugdymo procesą“, – sakė S. Kavaliauskienė.

Šioje įstagoje taip pat ypač svarbūs du aspektai: mokymo kokybė ir vaiko savijauta mokykloje. Pagrindinis mūsų mokyklos tikslas – ugdyti atvirą, žingeidų, pasitikintį mokinį, gebantį kritiškai mąstyti ir džiaugtis savo veikla.

„Remiamės skandinaviško mokymo principais. Vaikus mokome atsižvelgdami į asmeninius jų gebėjimus. Ugdome kritinį mąstymą, emocinį intelektą. Mokytoja turi galimybę mokyti kūrybiškai, individuliai, pagal esamą situaciją. Yra galimybė klasėje atlikti namų darbų ruošą ar papildomai pasimokyti su mokytoja“, – pasakojo S. Kavaliauskienė.

Nevalstybino švietimo aprėptis savivaldybėje didėja

Rajono merui S. Grinkevičiui buvo įdomu pasižiūrėti, kaip dvi šiemet mokslo metų pradžioje naujai atsidariusios privačios ugdymo įstaigos įsikūrė ir vykdo savo veiklą.

„Gerai sutvarkytos abiejų įstaigų teritorijos, vaikų saugumui užtvertos tvora, mažųjų ugdymo ir poilsio poreikiams specialiai pritaikytos vidaus erdvės, puikiai sutvarkyti interjerai, buitinės patalpos. Džiugu, kad lopšelio-darželio ir mokyklėlės vadovės trykšta optimizmu ir nestokoja naujų idėjų. Tikiu, kad jos dirbs sėkmingai“, – sakė S. Grinkevičius.

Rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir kultūros skyriaus vedėjas Julius Lukoševičius džiaugiasi, kad nevalstybinio švietimo aprėptis savivaldybėje didėja.

„Tėvams tikrai nereikia bijoti nevalstybinio ugdymo. Tikiuosi, kad šių viešųjų įstaigų vadovai nekartos pirmtakų klaidų ir po metų kitų savivaldybės švietimo sistemoje šios įstaigos užims deramą vietą“, – pabrėžė J. Lukoševičius.