Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Šeštadienio popietę, Šiaulių rajono savivaldybės kultūros centre atidaryta dailininkų Dovydo Alčauskio, Eglės Petrošiūtės, Simonos Merijauskaitės, Monikos Kornilovos, Artūro Mitino ir Gyčio Aštrausko tapybos darbų paroda „Laikas tapyti“.
Tai antroji paroda, kurią dailininkai surengė kartu (Pirma – „Išėjimai“, surengta Mažeikiuose).
„Idėją reng¬ti šią parodą įkvėpė vasara, peizažas ir netikėtas susitikimas. Esame tapytojai, visi baigę Vilniaus dailės akademiją, ten ir susipažinome. Miestai pasirinkti neatsitiktinai, kilome iš skirtingų Lietuvos vietų, taigi pirmiausia ir rodome savo tapybos darbus namuose. Nors kiekvienas iš mūsų turi individ¬ualius kūrybinius ieškojimus, tačiau juose randame sąlyčio taškų kurie vienija mus parodoms“ – sako kūrėjai.
Parodos atidarymo proga, užburiančią akordeono muziką dovanojo akordeonistas Dovydas Alejūnas, Mantas Lukauskas bei jo sesuo Orinta.
Parodos atidarymo proga sveikinimo žodžius ir gėles perdavė LR Seimo pirmininko pirmosios pavaduotojos padėjėja Ada Grakauskienė. Dailininkus sveikino ir Kuršėnų meno mokyklos mokytojos Indira Zebčiukienė ir Dalia Jokubauskienė.
Šiaulių rajono savivaldybės kultūros centro vyriausiasis režisierius Zenonas Gestautas kartu su kultūros centro dailininke Zita Volkvičiene dailininkams įteikė gėles ir gardžią ūkininkų Baristų duoną. Po atidarymo visi buvo kviečiami pasigrožėti darbais, pasišnekučiuoti prie arbatos puodelio.
O štai ką apie savo kūrybą sako patys parodos autoriai –
„Mano pagrindinė kūrybos tema yra peizažas. Tapyboje per šviesą, spalvą, potėpį ir drobės formatą siekiu perteikti bei suvaldyti tam tikras jo vaizdines savybes. Būtent jų pamatymas ar įžvelgimas sąlygoja motyvaciją kurti“. Dovydas Alčauskis
„Savo kūryboje nevaizduoju atpažįstamų daiktų, peizažų, interjerų ir netgi nuotaikų, jausmų. Mano pavei-kslų sukūrimo pagrindas yra mašinistinis gestų procesas. Teptuko paliktos žymės nieko nesimbolizuoja ir nereiškia. Tačiau proceso eigoje tos žymės atsitiktinumo dėka susiveda į daugiau mažiau vientisą optinę energiją. Ir ši energija tiesiogiai veikia žiūrėtojo vaizduotę, kurios dėka paveikslas simuliuoja jausmus, patirtis ir atsiminimus apie erdves kuriose buvai, ar norėtum būti“. Gytis Aštrauskas
„Pastaruoju metu mane traukė ne-naratyviško charakterio motyvai, kuriuose radau tam tikrą sutelktį:
ritminiame lakoniškume, erdviškume, atsikartojime. Motyvo pojūtis ir jo struktūrinis pagrindas čia tampa vienu dalyku. Šio pojūčio aš kabinuosi nenorėdamas pasiduoti estetiniam jausmui, išmoktoms paveikslų „išrišimo“ perspektyvoms. Lieka tiktai šis motyvo individualumas ir tai, ką aš apie jį atskleidžiu. Iki to nėra jokio praminto kelio“. Artūras Mitinas
„Jau keliatą metų dirbu su akmens motyvu. Motyvo pasirinkimą įtakojo mano šeimoje sklandę mistifikuoti pasakojimai apie praeitį, kuriuose dažnai atsirasdavo ir akmuo. Taip pradėjau domėtis akmens geolodinėmis savy¬bėmis, srūktūra, dvasine plotme. Mane žavėjo senovės statinių dydžiai ir akmens masės iš kurių jie pastatyti. Akmuo organiškai įsiliejo į kūrybą. Jis tarnavo kaip forma mano “Vidiniams akmenims” išreikšti. Įkūnijo pirminių procesų ilgesį. Čia kabančius paveikslus įkvėpė kristalinės akmens stuktūros, kurias radau Paryžiuje (Gamtos mokslų muziejuje). Panaudojau jas “jėgos tapybai” atskleisti. Drobėje svarbiausia tapybos metu įdėta gesto energija ir “sukalta” konstrukcija. Žiūrint reikia atsipalaiduoti ir pabandyti išjausti paveikslo nuotaiką“. Simona Merijauskaitė
„Dažnai susidurdavau su antriniu vaizdu savo tapyboje (ar piešiniuose), dėl to, lygiagrečiai įdomi pasidarė ir ‘gyvo vaizdo’ problema. Parodoje rodomi darbai, kuriuose žvilgsnis nukreipiamas į lauką, peizažą.
Peizaže randasi atstumas, tolis tarp manęs ir to, ką matau. Objektai nepasiekiami ranka, tačiau jie taipogi yra ati¬tolusi dalis to, kas šalia. Už manęs taip pat yra tolis, prasidedantis nuo mano kojų. Neišeina atskirti jo nuo savęs, tad reikšmingi tampa patyrimas, pajautimas, santykiai ir jungtys“. Monika Kornilova
„Peizažas nėra nei vidus, nei išorė. Mano tapyboje dominuoja kameriniai motyvai, nes koncentruojuosi į frag¬mentą. Nors jis yra tik visumos dalis, man jis gali būti ir pati visuma, nes yra totus unus (lot. tai tas pats). Esmingi tampa netgi vaizdinio tarpai, pro kuriuos skverbiasi šviesa, šešėlis.
Tapyboje man įdomus pats vaizdinių tirštis, plastika atsirandanti dėl patiriamo vaizdo. Stengiuosi nueiti iki sudomi¬nusios vaizdinio esmės per spalvą, šviesą ir plastinę išraišką“. Eglė Petrošiūtė
Parodą galite aplankyti iki gruodžio 29 d. kasdien 10-15 val. (išskyrus savaitgalius) ir visų renginių metu.
Šiaulių rajono savivaldybės informacija