Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Antano Kalniaus nuotr.
EtapliusŠaltinis: Antanas Kalnius
„Noriu paneigti viešoje erdvėje skleidžiamą informaciją, kad nuo gegužės 1 dienos keisis Kretingos rajono autobusų parko aptarnaujamų maršrutų Kretinga–Klaipėda–Kretinga ir Kretinga–Palanga–Kretinga grafikai.
Jokie viešojo transporto maršrutų ir grafikų pokyčiai šiandien tarp Savivaldybės ir Kretingos autobusų parko NĖRA SUDERINTI, PATVIRTINTI bei Kretingos autobusų parkui NĖRA PAVESTA nuo gegužės 1 d. keisti minėtų maršrutų grafikus.
Pabandysiu paaiškinti, kodėl tokia informacija galėjo būti paskleista bei kokios to priežastys.
Šiandien Kretingos autobusų parko autobuso vienas nuvažiuotas kilometras Savivaldybei vidutiniškai kainuoja apie 1,5 Eur (kaina kiek kinta kas mėnesį, priklausomai nuo įmonės patirtų išlaidų). Bendrai vien pernai Savivaldybė parkui už suteiktas paslaugas iš viso sumokėjo per 1,8 mln. Eur.
Deja, bet realybė tokia, kad šiandien ši paslauga rinkoje kainuoja gerokai pigiau.
Pateiksiu tik Klaipėdos rajono pavyzdį – prieš kelis mėnesius čia paslaugas pradėjo teikti naujas privatus vežėjas, parinktas viešųjų pirkimų būdu rinkoje. Šio vežėjo nuvažiuotas vienas kilometras šiandien vidutiniškai kainuoja nuo 1 iki 1,4 Eur (priklausomai nuo maršruto, jam aptarnauti naudojamų autobusų ir pan.).
Akivaizdu, kad jei ir mūsų Savivaldybė nuspręstų pirkti keleivių pervežimo paslaugą rinkoje, o ne patikėtų ją savo įmonei, būtų sutaupyta ženkli Savivaldybės biudžeto lėšų suma, galinti siekti net kelis šimtus tūkstančių eurų per metus. Beje, ir paslaugą nusipirktume gerokai geresnės kokybės.
Tačiau Kretingos autobusų parkui tai reikštų bankrotą, nes įmonė savarankiškai konkuruoti rinkoje nesugebėtų.
Tad gavus ES fondų paramą naujiems elektrobusams įsigyti, nuspręsta įmonę išlaikyti, o įmonės vadovui pavesta efektyvinti įmonės veiklą ir sumažinti autobusų ridą. Juolab, kad išsamiau panagrinėjus autobusų grafikus ir srautus tampa aišku, kad šiandien mūsų įmonės autobusai nuvažiuoja ne vieną šimtą kilometrų visiškai tušti, dalis maršrutų yra dubliuojami ir t. t.
Įmonė jau buvo pateikusi ir savo siūlomus dalies maršrutų pakeitimus. Bet pasiūlytų pakeitimų Savivaldybė nepatvirtino, įmonei pavesta vėl atlikti naujus namų darbus.
Situaciją keičia ir klaipėdiečių priimtas vienašališkas sprendimas nuo šeštadienio panaikinti maršrutinį taksi Nr. 32 Klaipėda–Kretinga.
Savo ruožtu apgailestauju ir atsiprašau rajono gyventojų, kad viešoje erdvėje paskleisti „darbiniai juodraščiai“ tik sukėlė nereikalingą sumaištį. Ir galiu tik spėlioti, kokiais sumetimais tai buvo padaryta“, – apie susiklosčiusią situaciją „Facebook“ rašė Kretingos rajono savivaldybės meras Antanas Kalnius.
#ANTANAS KALNIUS | #KRETINGA | #MERAS | #VIEŠOJI | #ERDVĖ |
#DARBINIAI | #JUODRAŠČIAI | #VIEŠASIS TRANSPORTAS | #AUTOBUSAI | #PARKAS |
#GRAFIKAI | #PALANGA | #KLAIPĖDA |