Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Valdas Benkunskas ©Saulius Žiūra
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Sostinės merui Remigijui Šimašiui sėkmingai renkantis miestiečių simpatijas pandemijos krizės metu, jo pavyzdžiu nusprendė pasekti ir kiti Vilniaus politikai. Vilniaus m. savivaldybės tarybos narys ir vicemeras konservatorius Valdas Benkunskas socialiniame tinkle išplatino pranešimą, esą savivaldybė nemokamai dezinfekuos susirgusiųjų COVID-19 gyvenamųjų namų laiptines.
Politiko paskyroje platinamame įraše taip pat pridėtas vaizdo filmukas, kuriame užfiksuotas respiratorių dėvintis V. Benkunskas, lydintis specialią aprangą dėvinčius specialistus dezinfekuoti laiptinių ir šiukšlių konteinerių šalia daugiabučių namų.
„Taikos sąlygomis paprastai skysčiai, turintys bent kažkiek alkoholio, dažniau vartojami į vidų. Bet štai šių dienų sąlygomis daugiausia įvairaus alkoholio sunaudojama COVID-19 nukenksminti.
Su šia misija pradedame eiti į daugiabučių namų laiptines. Vos tik nustačius susirgimo COVID-19 atvejį daugiabučio namo gyventojui, nedelsiant bus atliekamas visas šios namo laiptinės dezinfekavimas. Rangovai taip pat atliks ir atliekų konteinerių dezinfekavimą, o apie atliktus darbus gyventojai bus informuoti laiptinėse paliekamais pranešimais“, – džiaugiasi savivaldybės tarybos narys.
Kad daugiabučių patalpas ir šalia esančius konteinerius dezinfekuos būtent savivaldybė, skelbia ir miesto valdžios svetainėje Vilnius.lt puslapyje platinamo pranešimo antraštė, tačiau, įsiskaičius atidžiau, aiškėja, kad savivaldybė prie šios kilnios akcijos prisideda tik koordinavimo veiksmais, o paslaugas neatlygintinai teiks sostinėje veikiančios privačios įmonės.
„Daugiabučių namų administravimo ir atliekų vežimo paslaugas Vilniuje teikiančios įmonės „Ecoservice“ bei „Mano būstas“, prisidėdamos prie kovos su epidemija, sutiko dezinfekavimo paslaugas teikti neatlygintinai“, – rašoma pranešime.
Savivaldybė koordinuoja
V. Benkunskas, paklausus, kokia šiuo atveju yra savivaldybės funkcija, Alfa.lt sakė, kad apsiimta koordinuoti procesus: „Savivaldybės funkcija yra gauti duomenis iš Visuomenės sveikatos centro apie konkretaus asmens gyvenamąją vietą ir suformuoti užsakymą rangovams nuvykti į vietą ir atlikti dezinfekciją. Šiuo atveju mes teikiame informaciją ir užsakome paslaugas.“
V. Benkunsko manymu, šiuo atveju visuomenė nėra klaidinama, sudarant įspūdį, kad būtent savivaldybė ėmėsi dezinfekuoti laiptines.
„Techniškai mes niekada ir nevykdėme šios paslaugos, be abejo, yra pasitelkiami rangovai, paslaugas teikiančios įmonės. Mes turime savivaldybės įmonę „Grinda“, kuri šias paslaugas teikia, bet šiuo metu ji yra labiau pasitelkiama kitose vietose dezinfekcijai, o kadangi privačios įmonės parodė gerą valią dovanodamos šią paslaugą, tai mes šia dovana pasinaudosime“, – sakė politikas.
V. Benkunskas pabrėžė, kad šiuo metu įmonės skyrė ribotą kiekį lėšų laiptinėms dezinfekuoti. „Ecoservice“ sostinei dovanoja 10 tūkst. eurų vertės paslaugų, o „Mano būstas“ kelioms šalies savivaldybėms neatlygintinai suteiks paslaugų už 50 tūkst. eurų. Savivaldybės atstovo teigimu, tuo atveju, jei išaugtų poreikis arba baigtųsi paaukoti pinigai, iš biudžeto būtų skiriama lėšų tolimesnei veiklai užtikrinti.
„Pranešime yra parašyta, kad privačios įmonės vykdo šią paslaugą. Tačiau supraskime, kad viso Vilniaus už 10 tūkst. neišpurkšime. Šioje vietoje yra svarbu, kur ir kada nuvykti, tai koordinuoja savivaldybė. Jeigu reikės, bus mokami pinigai. Turbūt daugeliu atvejų savivaldybė ne pati fiziškai įgyvendina darbus, bet pasitelkia rangovus: ar miestą šluojant, ar tas pačias gatves plaunant, ar pan.“, – teisinosi politikas.
Vertinimai skiriasi
Politologė Rima Urbonaitė tokį sostinės politiko pasirodymą vaizdo klipe vertina skeptiškai, anot jos, tai – akivaizdi politinė reklama.
„Aš tai vertinčiau visiškai kaip reklaminį gestą, nes vaizdo įraše labai ryškiai išsiskiria pats V. Benkunskas dėl to, kad jis vienintelis nevilki specialios uniformos. Kažkas tą įrašą juk nufilmavo, sumontavo, pridėjo muziką ir t. t., taigi, darė reklamą.
Tai yra reklaminis dalykas ir iš esmės tą reklamiškumą sustiprina tai, kad nėra nurodomi šaltiniai. O kas už tai atsakingas – neaišku. Jei būtų pasakyta, kad čia jo iniciatyva, jo pasiūlymas, būtų viskas gerai, tačiau, sprendžiant iš įrašo, tai jame neminima. Jei tai buvo jo iniciatyva, juk visi paplotų, net jei tai būtų buvę tik iniciatyva, kuriai vėliau taryba pritarė, įmonės prisidėjo. Dabar šito viso nėra, ir dabar tai toks reklaminis žingsnis, noras parodyti, kad aš rūpinuosi, man rūpi žmonių sveikata. Aš manau, kad tai – neabejotinai rinkimų kampanijos dalis“, – įsitikinusi R. Urbonaitė.
Vešųjų ryšių specialistas Mykolas Katkus turi kitą nuomonę: jo manymu, šiuo metu net tokie politikų bandymai pasireklamuoti neturėtų būti taip griežtai vertinami kaip ikikrizinėmis sąlygomis, nes bet kokia pozityvi informacija žmonėms kuria saugumo jausmą.
„Aš turiu nepopuliarią poziciją šiuo klausimu. Labai daug mūsų reakcijų, ypač žiniasklaidos ir politikų, susiję su tuo, kad mes vis dar gyvename prieškriziniais dalykais, nesuprasdami, kad mes vis dėlto turime reikalą ne su kokia eiline situacija, kur kažkas renkasi sau karmos taškus, o mes turime situaciją, kai visi trokštame iš valdžios esminių dalykų patenkinimo.
Bet koks pasakojimas apie nuveiktus gerus darbus, mano nuomone, yra pozityvus. Net A. Verygos kasdienės spaudos konferencijos, nepaisant mūsų nuomonės apie jį, duoda kažkokį stabilumą, vilties spindulį, supratimą, kas vyksta, nes labai svarbu yra nemeluoti ir rodyti dalykus“, – įsitikinęs M. Katkus.
Viešųjų ryšių specialisto nuomone, kai kuriuos dalykus esant krizinei situacijai reikėtų vertinti kur kas atlaidžiau ir nesikabinėti prie smulkmenų.
„Man asmeniškai atrodo, kad kiekvienas dalykas, kuris yra padaromas, net jei procese truputį pasireklamuojama, tai tiesiog impulsas yra prie to kabinėtis ir ieškoti tame politinės valios, o ne realių dalykų. Dabar žmogus, aišku, norėjo pasireklamuoti, tačiau pati žinia yra labai gera, fantastiškai gera, jei tokiu būdu mane ši žinia pasiekė, ir aš, kaip vartotojas, iki to nežinojau, kad laiptinės ir šiukšliadėžės bus dezinfekuojamos, gavęs tą informaciją jaučiuosi truputį saugiau ir esu už tai dėkingas. Nesvarbu, kad tokiu būdu kažkas pasireklamavo.
Prie tų dalykų galima kabinėtis, kai yra stabilu ir ramu, ir tada mes galime svarstyti, ar tai nėra pasinaudojimas tarnybine padėtimi už 50 litų. Bet jei žmogus dirba savo darbą ir yra atsakingas už tą sritį, koks skirtumas?“ – nuomonę dėstė M. Katkus.
alfalt-logo-skaidrus.png