Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Konkurencijos taryba pirmadienį paskelbė, kad sostinės savivaldybės siūlymas įteisinti maksimalius Vilniaus oro uostą aptarnaujančių taksi paslaugų tarifus nėra motyvuotas ir negali būti laikomas proporcinga bei pagrįsta kainų reguliavimo priemone
Šią išvadą Konkurencijos taryba išsiuntė Susisiekimo ministerijai, pabrėždama, kad valstybė kainas gali reguliuoti tik išimtiniais atvejais, nepažeisdama Konstitucijos ir kitų įstatymų.
Susisiekimo ministerija į Konkurencijos tarybą kreipėsi gavusi Vilniaus miesto savivaldybės mero Remigijaus Šimašiaus raštą. Dokumente siūloma Kelių transporto kodekse numatyti, kad savivaldybių tarybos nustato maksimalius paslaugų tarifus taksi, kurie išvyksta iš susisiekimo ministro sąraše patvirtintų prie oro uostų esančių stovėjimo aikštelių.
Pasak Konkurencijos tarybos, šį siūlymą Vilniaus meras motyvuoja tuo, kad dėl taksi, turinčių išskirtinę teisę paimti keleivius nuo oro uosto išėjimo, veiklos sulaukiama nemažai skundų - vairuotojai keleivius veža neįjungę taksometro, ilgesniais maršrutais ir pan.
Konkurencijos taryba pakartojo savo poziciją, kad siūlymas nustatyti maksimalius tarifus prilygsta kainų reguliavimo priemonės įtvirtinimui, t. y. Kelių transporto kodekse būtų įteisintas ribojimas ūkio subjektams tam tikrais atvejais laisvai spręsti dėl teikiamos paslaugos kainos.
Konkurencijos tarybos atsakyme pabrėžiama, kad Vilniaus miesto savivaldybė nepateikė argumentų, jog nėra galimybės problemas spręsti kitais, mažiau konkurenciją ribojančiais būdais. Pavyzdžiui, oro uostą valdanti įmonė, organizuodama konkurencingą procedūrą, galėtų nustatyti konkurso kriterijus, kurie skatintų ūkio subjektų konkurenciją, teikiant pasiūlymus dėl vežimo kainų ir kokybės. Taip pat būtų galima nustatyti kontrolės mechanizmą tuo atveju, jei taksi vairuotojai nesilaikytų sutartų sąlygų, teiktų nekokybiškas paslaugas, pažeistų taikomus reikalavimus ir pan.
ELTA