Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
2017 – 2018 m.m. tautinių mokyklose prasidėjo suvienodintos lietuvių kalbos programos realizavimu, todėl Šalčininkų rajono lenkų mokyklų tėvų forumas lapkričio 20 d. Lenkų namuose, Vilniuje, organizavo konferenciją apie lietuvių kalbos mokymo iššūkius ir realybę.
Į konferenciją atvyko Šalčininkų , Vilniaus, Trakų rajonų mokyklų pedagogai ir mokinių tėvai, Švietimo ir mokslo ministerijos ir Nacionalinio egzaminų centro atstovai, Lenkijos Respublikos ambasados atstovai, tarp svečių buvo Šalčininkų rajono meras Zdzislav Palevič, Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Regina Markevič.
Konferencijoje pasisakę lietuvių kalbos mokytojai ir tėvai, akcentavo, kad suvienodinta programa yra per sudėtinga pradinukams, pabrėžė, kad, deja, trūksta šiuolaikiškų mokymo priemonių, kurios galėtų padėti vaikams kokybiškai mokytis ir tobulinti lietuvių kalbos įgūdžius.
Kaip vieną iš problemų jie taip pat įžvelgė pamokų skaičiaus skirtumą lietuvių ir nelietuvių mokyklose, įrodantį, kad fiziškai neįmanoma vienodai išmokti lietuvių kalbą. Tėvai pabrėžė, kad yra suinteresuoti, jog jų vaikai puikiai mokėtų lietuvių kalbą, tačiau į Švietimo ir mokslo ministerijos atstovus kreipėsi su prašymu sudaryti sąlygas mokytis kokybiškai.
- Ačiū, kad organizavote šį renginį ir pakvietėte Švietimo ir mokslo ministeriją jame dalyvauti. Tikrai yra naudinga, svarbu ir įdomu išgirsti, kaip Jūs matote problemas ir iššūkius, su kuriais susiduria mokytojai, vaikai, mokyklos, - kalbėjo konferencijoje dalyvavęs Švietimo ir mokslo ministrės patarėjas Arminas Varanauskas.
– Jeigu Jūs turėsite kažkokį forumo rezultatą raštu, tikrai būčiau dėkingas, jeigu pasidalintumėte. To paties prašysiu iš mūsų specialistų. Tikiu, kad bendrai ieškodami, kaip išspręsti tas problemas ir iššūkius, apie kuriuos Jus kalbate, mes rasime pačių geriausių ir efektyviausių būdų, - tęsė jis.
Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos atlikto tyrimo rezultatus pristatė direktorius Roman Juchnevič.
Pranešėjas informavo, jog tyrimas atskleidė, kad 71 proc. tėvų nuomone tautinių mažumų mokyklose pradinėse klasėse besimokantiems pradinukams kyla problemos su mokymusi ir emocine savijauta, o 74 proc. apklaustų tėvų taip pat pažymėjo, jog lietuvių kalbos mokymo programa neatitinka vaikų gebėjimų, arba atitinka tik iš dalies.