PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2025 m. Kovo 3 d. 11:40

Konferencija „STEAM ugdymas: nuo edukacijos iki inžinerinių sprendimų“

Šiauliai

Etaplius.LTŠaltinis: Reklaminis turinys


347885

Vasario 26 d. Šiaulių universitetinėje gimnazijoje (ŠUG) vyko konferencija „STEAM ugdymas: nuo edukacijos iki inžinerinių sprendimų“, kurią moderavo Žinių radijo laidos „Įjunkim šviesą“ autorė Monika Šerėnienė. Ši konferencija – baigiamoji tarptautinio projekto „EcoSTEAM Development“ dalis, skirta apibendrinti trejus metus (2022–2025 m.) vykdytą veiklą ir apžvelgti STEAM aktualijas. Renginyje dalyvavo daugiau nei 70 švietimo, verslo ir mokslo atstovų iš visos Lietuvos, dalis jų – nuotoliniu būdu. Dalyviai turėjo galimybę užduoti klausimus naudodamiesi „Slido“ platforma.

Konferenciją pradėjo ir sveikinimo žodį tarė ŠUG direktorė Inga Žemaitienė, pabrėždama tai, kad prieš trejus metus kilusi idėja spręsti STEAM metodinės medžiagos 9–12 klasėms trūkumą, nepaisant įvairių iššūkių, virto trimis intelektiniais produktais: mokymo(si) strategija, mokymo programa ir praktiniu vadovu. Direktorė pasidžiaugė, kad bendradarbiaujant su Šiaurės Makedonijos „Goce Delcev“ mokykla, Kipro nevyriausybine organizacija CARDET bei Stambulo „Cerrahpasa“ universitetu pavyko įgyvendinti projekto tikslą – sukurti mokymo programą, skirtą tobulinti vyresniųjų klasių mokinių STEAM žinias, formuoti atsakingą požiūrį į aplinką, skatinti savivaldų mokymąsi, ugdyti kūrybiškumą ir kritinį mąstymą.

Pirmoji konferencijos pranešėja – VDU STEAM didaktikos centro vadovė dr. Judita Žukauskienė ieškojo atsakymo į klausimą „STEAM – ar tai tik dar viena švietimo mada?“. Mokslininkė teigė, kad STEAM srityje dėmesio centre atsiduria mokinys, pabrėžė individualizuoto, hibridinio mokymo(si) svarbą. Pranešėja apžvelgė STEAM ugdymo situaciją kaimyninėse šalyse ir išskyrė Estiją, kuri pirmauja regione taikydama pažangiausias technologijas. Pranešimo pabaigoje J. Žukauskienė padarė išvadą, kad „STEAM nėra tik švietimo mada, o būtinas įrankis, leidžiantis mokiniams pasiruošti ateities pasaulio iššūkiams“.

Antrąjį pranešimą „Tvarumas ir kiekvieno vaidmuo jame“ pristatė žurnalistė, tvarumo konsultacijų įmonės ENOUGH įkūrėja ir konsultantė Živilė Vaškytė-Lubienė. Ji kalbėjo apie tai, kad kiekvienas žmogus gali daryti pokytį tvarumo srityje. Pranešėja priminė mažus dalykus, kurie padeda gyventi tvariai – nekenkiant žmogui ir gamtai: sąmoningą maisto, drabužių, elektros vartojimą, rūšiavimą, atsakingą transporto pasirinkimą, aplinkinių švietimą ir skatinimą imtis svarbių pokyčių. Praktinius patarimus Ž. Vaškytė-Lubienė apibendrino teigdama, kad „niekas negali visko padaryti vienas, bet mes galime tai padaryti kartu“.

Konferencijai įsibėgėjus ŠUG anglų kalbos mokytoja Giedrė Šidlauskienė ir fizikos mokytoja Violeta Čibinskienė išsamiai pristatė „EcoSTEAM Development“ mokymo programos tikslus ir struktūrą, demonstravo pavyzdinius veiklos planus. Mokytojos pasidalino akimirkomis iš bandomojo programos įgyvendinimo etapo, kuris buvo vykdomas 2024 m. rugsėjo–lapkričio mėnesiais, įtraukiant 30 mokytojų ir daugiau nei 200 aukštesniųjų klasių mokinių iš keturių šalių – Kipro, Turkijos, Šiaurės Makedonijos ir Lietuvos.

Praktinį veiklos pristatymą pratęsė ŠUG lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Vida Marcišauskaitė ir dailės mokytoja Aurelija Alijošienė. Skaitydamos pranešimą „STEAM plakatas – literatūros kartojimas kūrybiškai ir inovatyviai“ mokytojos vaizdžiai parodė, kaip gali skirtis mokytojų ir mokinių tikslai ir kokiu būdu STEAM veikla padeda surasti kompromisą. Atsisakydami tradiciniais būdais kartoti išeitą literatūros kursą, mokiniai mielai sutiko „Canva“ programa kurti plakatus apie rašytojus, epochas ir konkrečius kūrinius. Technologijų naudojimas padėjo tikslą įgyvendinti mokiniams priimtinu būdu, sudarė sąlygas integruoti mokomuosius dalykus.

Po vertingų praktinių pavyzdžių prie platesnės STEAM srities apžvalgos konferencijos dalyvius sugrąžino Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos (LINPRA) direktorius Darius Lasionis. Ekspertas pabrėžė, kad Šiaulių miestas ir regionas turi didžiausią inžinerinės pramonės eksporto dalį Lietuvoje, o šiuolaikinė pramonė labai skiriasi nuo ankstesnės ir gali pasiūlyti patrauklias darbo sąlygas. Visgi, pranešėjo teigimu, nepaisant to, kad inžinerijos sektoriuje siūlomi didesni atlyginimai, o darbas tampa vis kūrybiškesnis, inžinerinės studijos vis dar pritraukia per mažai studentų, ypač merginų. D. Lasionis kalbą apibendrino sakydamas, kad „pasaulį valdys tos šalys, kurios kurs, konstruos, gamins ir valdys technologijas“.

Konferencijos pabaigoje mokymo(si) priemonių kūrėjas, geografijos vadovėlių ir pratybų 11–12 kl. bendraautorius Mantas Šiumeta pakvietė dalyvius daugiau sužinoti apie mokytojo pagalbininką dirbtinį intelektą, skaitydamas pranešimą „Mokytojas ir ChatGPT: partnerystė ugdyme“. Ekspertas papasakojo, kuo mokytojui kasdieniame darbe gali būti naudingas dirbtinis intelektas – pateikė praktinių patarimų, kaip rašyti ChatGPT užklausas, kuriant įtraukias, šiuolaikiniams mokiniams skirtas pamokas, bei sutaupyti laiko.

Renginiui pasibaigus dalyviai itin pozityviai įvertino tai, kad konferencijoje į STEAM ugdymą buvo pasižiūrėta iš įvairių perspektyvų – nuo kasdienių pasirinkimų iki efektyvaus taikymo švietime ir karjeros galimybių.

Reklama


Foto galerija: