Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Pexels.com nuotr.
Etaplius.ltŠaltinis: Žinių radijas
Kad Kinija kelia grėsmę Europos automobilių pramonės egzistencijai, Žinių radijui šią savaitę sakė „Luminor“ banko vyr. ekonomistas, dr. Žygimantas Mauricas. Jis teigė, kad Europos gamintojai yra sudėtingoje padėtyje, nes, pavyzdžiui, Vokietijos gamintojai tebegauna daug pajamų už į Kiniją eksportuojamus tokių markių, kaip „BMW“, automobilius, nors pigesnės klasės automobiliai, tokie kaip „Volkswagen“, išstumiami iš kinų rinkos. Taigi, muitai kiniškiems elektromobiliams, iš vienos pusės – kenktų, iš kitos – padėtų vokiečių gamintojams. Dėl to Berlynas atsargiai vertina galimybes didinti muitų tarifus Kinijai.
„Daug tyrimų sako, kad siekiant išvengti vietinės automobilių rinkos destrukcijos, reikia, kad muito tarifas siektų bent 50 procentų. Kadangi jis, tikėtina, toks nebus, mes matysime vis daugiau kiniškų elektromobilių ir, aišku, situacija bus pakankamai sudėtinga – ypatingai, Vokietijai, kuri priklausoma nuo automobilių pramonės“, – Žinių radijui sakė Ž. Mauricas.
Lietuvos verslo konfederacijos viceprezidentas, Žinių radijo laidos „Ekonominiai pietūs“ vedėjas Marius Dubnikovas neabejoja, kad ES ryšis uždėti muitus kiniškiems elektromobiliams, o jų dydis priklausys nuo to, kiek Kinija juos subsidijuos.
„Europa kažkuriame taške pradės gintis. Tiesiog, Europa visada vėluoja, lyginant su JAV. (...)
Viskas priklausys nuo to, kiek Kinija subsidijuos savo kompanijas, tie procentai šiuo metu yra nenusakomi. JAV priėmė sprendimą gana desperatiškai, nes mato, kad elektromobiliai yra gana lengvai pagaminami, lengvai konkuruoja ir lengvai ateina į rinką. Jei iki šiol tiek JAV, tiek Europa konkuruodavo dėl rinkos per savo sudėtingumą – nes pagaminti tradicinį automobilį yra labai sudėtinga, tai dabar – atsirado paprastumas. Kinai subsidijuoja. Kiek subsidijuos, tiek Europa ir reaguos. Bet, kad tai bus – tai yra neišvengiama“, – Žinių radijo laidoje „Gyvenu Europoje“ kalbėjo M. Dubnikovas.
Vis tik, diskusijos apie pavojų Europos automobilių industrijai, kurį kelia pigūs kiniški elektromobiliai, kalbama jau ne vieną mėnesį. Kas iki šiol stabdė ES priimti ryžtingus sprendimus? Pekinas jau dabar grasina amerikiečiams atsaku į užkeltus muitus, tačiau koks jis galėtų būti – nedetalizuoja. Tikėtina, kad atsako sulauktų ir ES. M. Dubnikovas įtaria, kad kinai galėtų kirsti būtent per vieną skaudžiausių vietų Vakarams.
„Kinai turi strateginį privalumą – tai yra iškasenos, reikalingos baterijų gamybai – jos yra būtent Kinijoje. Būtent kinai tai labai puikiai žino ir tas atsakomasis veiksmas gali būti būtent per tai – apribojant iškasenų ar tų pačių baterijų eksportą į Vakarų šalis. Čia ir yra – kaip ir norisi kinus nubausti, kad jie subsidijuoja ir bando taip mokesčių mokėtojų sąskaita papulti į vietos rinką; iš kitos pusės – bijoma, kad nebus baterijų, nes baterijoms reikalingų žaliavų nėra nei Europoje, nei JAV. Tai čia yra didžiausias disputas“, – komentavo M. Dubnikovas. Jo teigimu, visa ši situacija veda prie aktyvesnių ekonominių karų, kurie jau vyksta.