PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Rugpjūčio 22 d. 19:29

Kodėl Utenos ženkle nebeliko raidės "a"?

Utena

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


49483

Pastarąsias savaites daugeliui pastabesnių žmonių iškilo klausimas – kodėl kai kurių prekybos centrų, verslo įmonių, net miestų pavadinimuose, logotipuose dingo tam tikros raidės. Galbūt žinomos kompanijos keičia savo pavadinimus?

Kai kurie šį faktą „nurašė“ neatsakingų darbuotojų klaidai ar pokštui, kiti gi – „vandalų išdaigoms“. Daug nerimo kauniečiams bei uteniškiams pasėjo dingusios Kauno ir Utenos ženklo A raidės. Kai kas juokavo, kad gal likęs žodis „Kuns“ yra atsakas į Vilniaus reklaminę „G taško“ akciją?..

Kas tai per projektas?

Nacionalinis kraujo centras, būdamas European Blood Alliance (EBA) nariu, dalyvauja neatlygintiną kraujo donorystę skatinančios kampanijos „International Missing Type“ projekte. Iniciatyva, prasidėjusi 2015 metais Anglijoje ir Šiaurės Velse prie kampanijos „Missing Type“ pritraukė per 1000 prekių ženklų ir organizacijų įvairiose šalyse, kurios sutiko pašalinti A, B, O raides (ABO – kraujo grupes žyminti raidžių sistema) iš viešose erdvėse, internete esančių užrašų, socialinių tinklų, gatvių pavadinimų ir pan.

Šiais metais kampanija tampa pasauline („International Missing Type“) ir įtraukia daugybę kitų šalių. Ne išimtis ir Lietuva. Pasaulyje prie šios akcijos prisijungia „Google“, „Starbucks“, „McDonald’s“ bei kiti grandai.

Pritraukė daugybę dalyvių Lietuvoje

Sudalyvauti projekte sutiko daugiau kaip 50 Lietuvos įmonių, prie akcijos jungėsi ištisi miestai, kaimo bendruomenės, politikai, sportininkai. Prie šios iniciatyvos prisijungė ir Kauno miestas, „Kaunas pilnas kultūros“, „Kaunas IN“, Kauno miesto poliklinika, pirkinių centras „Savas“, „Rimi“ su linija „Sveikiau“, parduotuvių tinklai „Cascada“ ir „Krinona“, odontologijos klinika „Krėva“, Jonavos, Marijampolės, Utenos savivaldybės, restoranas „Karpynė“, radijo stotis „EXTRA FM“.

„Tikime, kad tokie projektai atkreipia mūsų visuomenės dėmesį į labai svarbius dalykus. Leidžia mums būti socialiai atsakingesniems vienas kito atžvilgiu bei tapti sąmoningesnės visuomenės dalimi“, – mintimis dalijosi „Nacionalinio kraujo centro“ donorystės skyriaus vedėja Eglė Paukštytė.

Kampanija „International Missing Type“ skirta atkreipti kuo daugiau žmonių dėmesio į kraujo donorystę, paskatinti juos suprasti donorystės reikšmę ir lengviau apsispręsti tapti neatlygintinais kraujo donorais.

2015 m. Anglijoje ir Šiaurės Velse Nacionalinės kraujo ir transplantacijos sveikatos tarnybos pradėta iniciatyva kasmet sulaukia per 2 mlrd. žmonių palaikymo, o pasidalinti krauju su sergančiaisiais per savaitę panoro 30 000 žmonių.

Šiais metais akcija subūrė 25 kraujo donoryste užsiimančias įstaigas net iš 21 pasaulio valstybės, apimančios vieną milijardą visos populiacijos. Tokios akcijoje dalyvaujančios šalys, kaip Didžioji Britanija, Belgija, Švedija, Šveicarija, Nyderlandai, Japonija, Pietų Korėja, Singapūras, Australija, Naujoji Zelandija, Brazilija, Kanada, JAV, Pietų Afrika ir kitos ragina prisijungti vis naujus kraujo donorus ir rodyti gerą pavyzdį ateities kartoms.

Kampanijoje dalyvavo tokie garsūs pasaulio vardai, kaip Sidnėjaus Opera, „Qantas“ oro linijos, Bondi Beach paplūdimys Australijoje, JAV puikiai žinomas ženklas „Route66“, Kanados Toronto miestas, Naujosios Zelandijos Wellingtono oro uostas, Briuselio oro uostas, Japonijos Tokyo Tower, pasaulio mastu taip pat jungėsi „Samsung“, „Starbucks“, „Coca-Cola“, Didžiosios Britanijos transliuotojas BBC, programinės įrangos milžinas „Microsoft“.

Prie šio projekto prisijungė ir Utena.