Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
AB „Klaipėdos nafta“ ir Vokietijos bendrovė „Nauticor“ susitarė dėl KN priklausančių 10 proc. akcijų, kurios apibrėžtos „Kairos“ frachtavimo sutartyje, pardavimo.
Įgyvendinus sandorį, „Nauticor“ taps vienintele didžiausio pasaulyje SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivo „Kairos” valdytoja.
Didžiausias pasaulyje SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivas „Kairos“ savo operacijas pradėjo praėjusių metų pabaigoje. „Babcock Schulte Energy“ (BSE) priklausantį laivą nuomoja ir valdo bendrovė „Blue LNG“, kurios 90 proc. akcijų priklauso Vokietijos kompanijai „Nauticor“ ir 10 proc. KN dukterinei bendrovei „SGD logistika“. Bendros įmonės partneriai nusprendė parduoti KN valdomas „Blue LNG“ akcijas Vokietijos bendrovei „Nauticor“. Jų perdavimas įsigalios 2019 m. rugsėjo 30 d.
Klaipėdos uoste 117 m ilgio laivas „Kairos“, dviejose talpyklose galintis gabenti iki 7,5 tūkst. kub. m SGD, naudojamas SGD perkrovai iš Klaipėdos SGD terminalo į prie Klaipėdos uosto vartų esančią SGD paskirstymo stotį.
Strateginis KN ir „Nauticor“ sandorio tikslas yra optimizuoti abiejų bendrovių veiklą.
Mindaugas Jusius, KN generalinis direktorius, teigia, kad kai prieš kelerius metus sudaryta sutartis dėl partnerystės nuomojant laivą „Kairos“, rinkoje nebuvo SGD transportavimo paslaugas teikiančių laivų, todėl KN matė prasmę tapti vienais šio laivo valdytojų.
„Tada mums tai buvo vienintelė galimybė KN įtvirtinti kaip bendrovę, klientams siūlančią visą SGD tiekimo logistikos grandį. Paskutiniais metais regione atsirado naujų SGD transportavimo galimybių. Tai leidžia mums SGD tiekimo grandinę klientams užtikrinti naudojantis regione SGD transportavimą vykdančių laivų paslaugomis“, – pažymi p. Jusius bei priduria, kad šis sprendimas bendrovei turės teigiamos ekonominės naudos, atsirandant galimybių mažinti SGD transportavimo kaštus.
Mahinde Abeynaike, „Nauticor“ generalinis direktorius, teigia: „Turėdami galimybę 100 proc. valdyti laivą „Kairos“, galėsime optimizuoti mūsų SGD bunkeriavimo grafikus ir sutelkti dėmesį į savo pagrindinę veiklą. Mes tikimės su KN glaudžiai bendradarbiauti ir ateityje toliau stiprinant mažos apimties SGD tiekimo infrastruktūrą Baltijos jūros regione. Tai bus vykdoma nebe bendros įmonės rėmuose, todėl abi šalys galės veikti lanksčiau.“
KN vadovas skaičiuoja, kad šiuo metu Baltijos ir Šiaurės jūrų regione SGD transportavimo ir bunkeriavimo paslaugas teikia 7 laivai, dar du yra statomi ir veiklą pradėti turėtų iki šių metų vidurio.
„Naujų SGD transportavimo ir bunkeriavimo laivų atsiradimas didina regiono SGD rinkos konkurencingumą bei prieinamumą, o mūsų bendrovei sudaro palankesnes sąlygas efektyviau išnaudoti Klaipėdoje sukurtą SGD infrastruktūrą. Turėdami galimybę iš SGD paskirstymo stoties bunkeriuoti SGD varomus laivus, krauti nedidelės apimties krovinius į laivus bei autocisternas užtikriname visapusišką SGD logistikos grandinę visame regione ir taip kuriame pridėtinę vertę Lietuvai“, – pažymi p. Jusius.
Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.