Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Klaipėdos naftos terminalas / Energetikos ministerijos nuotr.
EtapliusŠaltinis: ELTA
Pagal pasirašytą susitarimą EK lėšas skirs pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) programą „Energetika“.
ES finansuos 50 proc. studijų, skirtų priimti galutinį investicinį sprendimą iki 2027 m. pabaigos, kaštų finansuoti.
Šis terminalas yra „CCS Baltic Consortium“ tarpvalstybinės CO2 surinkimo, transportavimo ir saugojimo vertės grandinės, apimančios Lietuvą ir Latviją, dalis.
Planuojama, kad komercinę veiklą CO2 terminalas pradėtų 2030 m.
„CCS Baltic Consortium“, kurio koordinatorius yra „KN Energies“, siekia sukurti pirmąją integruotą anglies dioksido surinkimo, transportavimo ir saugojimo (CCS) vertės grandinę Baltijos regione.
Susitarimas dėl anglies dioksido surinkimo, naudojimo ir saugojimo technologijos (CCS/CCUS) platformos įkūrimo Lietuvoje pasirašytas pernai spalį.
Įvertinant strateginę tarpvalstybinę projekto reikšmę, 2023 m. pabaigoje jam buvo suteiktas bendro intereso projekto (angl. Project of Common Interest, PCI) statusas, kuris suteikia teisę gauti CEF finansavimą.
Įgyvendinus projektą, CO2 bus surenkamas iš pramonės įmonių Lietuvoje ir Latvijoje, gabenamas į terminalą Klaipėdoje, o iš ten jūriniu transportu išplukdomas į specialiai parinktas ilgalaikio geologinio saugojimo vietas Šiaurės jūroje ar Danijos vandenyse.
Skaičiuojama, kad per visą projekto laikotarpį CO2 emisijos Lietuvoje ir Latvijoje sumažės 24,9 mln. tonų.