PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2023 m. Sausio 31 d. 10:14

Klasėje su Zuika

Utena

Valdas MintaučkisŠaltinis: Etaplius.lt


257899

Prieš daugelį metų vaikų rašytojo Vytauto Račicko knygos puslapiuose gimęs padykęs vaikis Zuika, kaip ir kiti šio rašytojo knygų herojai mėgsta krėsti išdaigas, noriai leidžiasi į nuotykius. Šiaip būdamas geru, kartais šiek tiek nelaimingu žmogumi, visada lieka labai žmogišku herojumi.

Sausio dvidešimt penktą dieną knygos herojus Zuika su Utenos rajono Užpalių gimnazijos mokiniais ir Zarasų vaikų bibliotekos darbuotojomis, dalyvaujant rašytojui Vytautui Račickui, susitiko kaip interaktyvaus edukacinio žaidimo veikėjas. Bibliotekos informacijos skyriaus vadovė, šio interaktyvaus žaidimo autorė Laima Lapinienė, pasakojo, kad „Klasėje su Zuika“ idėja kilusi dar 2021, rašytojui bibliotekoje švenčiant savo septyniasdešimtmetį.

Tėvai ir mokytojai labai nori, kad jų vaikai skaitytų knygas. Noras ne be pagrindo, nes skaitant išmokstama mąstyti, kalbėti, geriau sekasi mokytis, o tiems, kuriems geriau sekasi mokslai, laukia geresnė ateitis. Bibliotekininkai nori dar daugiau, nei mokytojai ir tėvai – kad vaikai skaitytų mūsų krašto autorių parašytas knygas. Dėl to sugalvojome priemonę, skatinančią vaikus tai daryti. Pasitarus su kompiuterinius žaidimus kuriančiais kūrybinių industrijų centro „Iron kat“ darbuotojais, kartu sukūrėme planą, kad galėtume pateikti projektą sumanymui paremti.

Projektas buvo įvertintas teigiamai, gavome finansavimą, tačiau suma buvo ženkliai mažesnė už reikalingą projekto įgyvendinimui. Iškilo pasirinkimo problema: projekto atsisakyti visiškai, arba rasti išeitį, sumažinančią kuriamo žaidimo kainą. Parėmė ir išgelbėjo kūrybingi Užpalių gimnazijos mokiniai, kurie vienoje komandoje dirbdami su bibliotekininke Vida, nupiešė daugybę piešinių ir tokiu būdu galėjome atsisakyti brangiai kainuojančio kompiuterinio dizaino paslaugų, pritaikydami labai gražias Užpalių mokinių iliustracijas.

Ne visų mokinių piešiniai ar jų fragmentai buvo panaudoti kuriant žaidimą, nes autoriai rinkosi ne pagal piešinio grožį, o pagal iliustracijos reikalingumą. Visi projekte dalyvavę vaikai laimėjo įgydami patirties. Gal jie bus didelių ir žinomų kompiuterinių žaidimų kūrėjai ar dizaineriai? Vaikai, susiskirstę komandomis, kartu su Zarasų vaikų bibliotekos darbuotojomis, žaidė dviem turais. Reikėjo atspėti, ką reiškia iš rašytojo knygos parinktas epizodas, nupieštas labai moderniškomis sąvokomis. Vertinama buvo ne tik už teisingą atsakymą, bet ir kūrybišką piešinio pavadinimą.

Žaidimo pabaigoje vienos komandos žaidėjai prisipažino, kad nė vienas jų nebuvo skaitęs knygos. Tikra Zuikiška komanda. Žaidimo tračiame ture jėgas ir žinias išbandė suaugę tetos kartus kartu su knygos autoriumi ir pačioję pačioje pabaigoje rašytojas kiekvienam žaidime dalyvavusiam vaikui padovanojo po autografu padabintą knygą.