Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Scanpix nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija („Klasco“) teigia gavusi leidimą išgabenti geležies rūdos krovinį.
„Klasco“ prašė Aplinkos apsaugos departamento leidimo pakrauti ir išgabenti iš sausakrūvio uosto terminalo geležies rūdą.
„Įvertinusi „Klasco“ argumentus bei oro taršos mažinimo priemones vykdant aglomeruotos geležies rūdos krovą į laivus, departamento Klaipėdos valdyba neprieštaravo sukaupto krovinio išgabenimui“, – pranešė bendrovė.
Departamentas pranešė, jog leidimą suteikė įvertinęs, kad tai atitinka aplinkosaugos tikslus ir viešąjį interesą. Pasak jo, geležies rūdos krova visa apimtimi galės būti atnaujinta, tik kai „Klasco“ įvykdys visas sąlygas.
„Įmonė, vykdydama geležies rūdos pakrovimą į laivus, turės griežtai laikytis numatytų oro taršos mažinimo priemonių, todėl geležies rūdos dalelės nepateks už įmonės veiklavietės ribų ir neterš statinių ir kitų paviršių“, – teigiama pranešime.
Sutrikus priemonių veikimui ar pastebėjus dalelių sklaidą už įmonės ribų, „Klasco“ privalės nutraukti krovos darbus nedelsiant. Be to, įmonė privalės ne tik nuolat stebėtią, bet sudaryti galimybę Aplinkos apsaugos agentūrai matuoti oro užterštumą kietosiomis dalelėmis.
Aplinkosaugininkai operacijos metu stebės „Klasco“ oro taršos duomenis ir tikrins, kad vėjo stiprumas neviršytų 15 metrų per sekundę greičio.
Preliminariais duomenimis, jei leis oro sąlygos, krovinio krova numatoma lapkričio 5-7 ir 11-14 dienomis. Išgabenus rūdą, „Klasco“ negalės priimti naujų palaidos geležies rūdos krovinių, kol nebus įvykdytos visos sąlygos, teigia aplinkosaugininkai.
Departamentas bendrovei buvo nurodęs nuo spalio 20 dienos nutraukti operacijas sausakrūvio uosto terminale, o jas įmonė galės atnaujinti įrodžiusi, jog dulkėtumo normos neviršijamos ir neišplis už jos teritorijoje.
„Klasco“ krovą buvo nurodyta stabdyti gavus Aplinkos apsaugos agentūros už uosto įmonių ribų nusėdančių kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimų ataskaitą. Pasak jos, „Klasco“ kraunamų birių krovinių dulkės patenka už jos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudaro būtent „Klasco“ krovinių dulkės.
BNS