Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Algis Latakas sako, kad praėjusiais metais uosto investicijos siekė 48 mln. eurų, šiemet planuojama, kad jos sudarys apie 55 mln. eurų.
„Pasižiūrint visą retrospektyvą nuo 2000 metų, matome, kad praktiškai nebuvo metų, kai investuojant į uosto turtą krovinių apyvarta kristų. Investicijos savo atperka ir duoda. Praeitais metais investavome 48 mln. eurų, šiemet planuojame apie 55 mln. eurų“, – antradienį „Vilnius GreenTech“ konferencijoje sakė A. Latakas.
„Turime dideles ambicijas, žinoma, priklausomai nuo finansavimo šaltinių, bet projektai paruošti, atiduoti vertinimui. Turime ambicijų dar daugiau investuoti į uostą ateinančiais metais ir tikimės, kad mes tą sugebėtume padaryti, tai būtų labai didelė nauda“, – pridūrė A. Latakas.
Jis nurodė, kad per Klaipėdos uostą transportuojama 80 proc. grūdų, 70 proc. Lietuvoje pagamintų trąšų, 50 proc. Lietuvoje pagamintų naftos produktų.
„Dažnai sakome, kodėl Klaipėdos uostas išsilaikė ir sunkiomis pandeminėmis sąlygomis. Viena – Lietuvoje yra fabrikų, yra gamyba. Turime du didelius trąšų fabrikus, turime naftos perdirbimo gamyklą. Didžioji dalis tų produktų išeina per uostą. Toliau – žemės ūkis. Praeiti metai žemės ūkiui buvo derlingi metai ir turint uostą galėjo tie kroviniai būti išvežti“, – sakė A. Latakas.
„Apie 80 proc. grūdų, kurių pernai užauginta 8 mln. tonų, išvažiavo per Klaipėdos uostą, taip pat didelė dalis trąšų, be abejo, baldininkai ir visi kiti naudojasi uostu“, – sakė A. Latakas.
Pasak jo, poreikis yra, kad uostas vystytųsi, dirbtų greičiau, galėtų priimti didesnius laivus, nes pervežimo, pristatymo, logistikos kaštai galutinėje produkto kainoje yra labai dideli.