Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Klaipėdos uosto krantinėje montuojama unikali jūrinė krovos įranga. KN nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Naftos ir suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalų operatorė AB „Klaipėdos nafta“ (KN) pradėjo jūrinės krovos įrangos, skirtos naftos produktų iš ir į tanklaivius krovai, montavimo darbus šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) rekonstruojamoje krantinėje. Šią krantinę KN pradės eksploatuoti dar šiemet. Nauja jūrinė krovos įranga sustiprins bendrovės pozicijas regione.
Pasak pranešimo, šiuo metu jau sumontuotas jūrinės krovos įrangos rėmas-pagrindinė konstrukcija rekonstruotame krantinės Nr.1 ruože ir tęsiami įrangos montavimo darbai: produktų krovos žarnų, gembinio krano, elektros ir automatikos bei kitų komplektuojamųjų dalių montavimas. Rekonstruotoje krantinėje šia įranga bus galima naudotis, kai bus sumontuota kita reikiama įranga, vamzdynai su valdymo armatūra, gaisro gesinimo ir kitos saugią naftos terminalo eksploataciją užtikrinančios sistemos. Šia įranga bus galima vienu metu krauti iki penkių skirtingų rūšių produktų į vieną tanklaivį.
„Mūsų vertinimu, KN Klaipėdos naftos terminale sumontuota pažangiausia naftos produktų krovos įranga Baltijos jūros regione. Jos esmė – paprastumas, t. y. žarnų eksploatacijai pritaikyti jau laiko patikrinti juostos įtempimo kontrolės mechanizmo principai. Sumontuota konstrukcija yra patikimesnė, esant nepalankioms metrologinėms sąlygoms, nei šiuo metu naudojami krovos prietaisai. Krantinių rekonstrukcija ir nauja krovos įranga sustiprins KN pozicijas Baltijos jūros regione, nes galėsime greičiau krauti laivus su didesne grimzle. Krantinių rekonstrukcija taip pat užtikrina ir KN naftos terminalo veiklos tęstinumą, nes dabar naudojamų krantinių laikančiosios konstrukcijos buvo įrengtos dar 1962 m. Svarbu pažymėti, kad jūrinės krovos įrangos techninės savybės padės išlaikyti aukštus aplinkosauginius reikalavimus, padidinti krovos našumą ir perkraunamų produktų asortimentą“, – komentuoja KN Terminalų valdymo tarnybos direktorius Dainius Čiuta.
Įranga užtikrins galimybę krovai vienu metu naudojant penkias jūrines žarnas ir šeštą žarną panaudojant BOG (angl. boil-off gas – produkto nugaravimas) nuvedimui. Visa sumontuota įranga ir sistemos turės būti patikrintos, testuotos ir išbandytos.
KN užsakymu jūrinės krovos įrangos projektavimo, gamybos ir montavimo darbus vykdo norvegų ir lietuvių bendrovės. Ši įranga unikali ne tik savo veikimo principais, bet ir tuo, kad KN darbuotojai taip pat prisidėjo savo kompetencijomis bei įžvalgomis gerinant įrangos kokybę jos gamybos etape.
Numatoma krantinės Nr.1 ruožo naudojimo pradžia – 2021 metų ketvirtas ketvirtis.
ELTA