Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.ltŠaltinis: Klaipėdos miesto savivaldybės inf.
„Tvarus ir darnus miesto urbanistinis vystymas – vienas iš prioritetų, numatytų Klaipėdos strateginiame plane. Skatiname klaipėdiečius ir miesto svečius naudotis elektrinėmis transporto priemonėmis, būti atsakingais vartotojais visose srityse – siekti mažinti vartojimą, kasdienėje savo veikloje siekti tvarumo ir darnos su aplinka. Šie elektrobusai ne vien tik tvarios Klaipėdos kūrimo ženklas, bet tikiu, kad ateityje tai taps viena pigiausių transporto priemonių gyventojams, norintiems pasiekti vieną ar kitą miesto tašką. Dabar didžiausias mūsų siekis – pasiekti bendro susitarimo su elektros tiekėjais, kad šie leistų įrengti daugiau elektrobusų pakrovimo vietų, kad jau artimiausioje ateityje galėtumėme visus dyzelinu varomus autobusus pakeisti į elektrinius, – sako Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Šie 18 metrų elektriniai autobusai pakeis bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ iki šiol naudojamas analogiško dydžio dyzelinu varomas keleivinio transporto priemones. Miesto tipo žemagrindžiai autobusai nupirkti su ES fondų parama, vykdant bendrą Klaipėdos miesto savivaldybės ir UAB „Klaipėdos paslaugos“ projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimas“. 13 prailgintų elektrinių autobusų kainavo 8,047 mln. eurų (neįskaitant PVM), iš kurių 15 proc. sumos apmokėjo Klaipėdos miesto savivaldybė.
„Nuosekliai siekiame aukščiausių ekologiško transporto standartų. Nuo 2007 metų, kai bendrovė įsigijo pirmuosius netaršius suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus, dabar kylame į kitą atsinaujinimo lygį. Elektra varomi autobusai yra švariausia keleivinio transporto technologija, leidžianti maksimaliai sumažinti viešojo transporto įtaką miesto oro taršai ir pasaulinei klimato kaitai“, - sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.
Pagal gamintojo pateikiamą informaciją jie vienu įkrovimu nuvažiuoja ne mažiau nei 411 kilometrų, o akumuliatoriai 100 proc. įkraunami per maždaug 3,5 val. Vidutinės elektros energijos sąnaudos 100 kilometrų - 135,7 kW/h.
Be jau įprastų saugumo ir komforto įrangos: salono šildymo-kondicionavimo-vėdinimo atskiroms zonoms - keleiviams ir vairuotojui, USB jungčių keleivių elektronikos prietaisams, naujieji autobusai išorėje ir viduje turi paslaugų mygtukus su specialiu žymėjimu, pritaikytus turintiems klausos bei regos negalią. Autobusuose sumontuotos rampos įvažiavimui su neįgaliojo ar vaiko vežimėliu, o pneumatinė pakaba leidžia pasvirti į dešinę, palengvinant įvažiavimą į saloną, arba iškelti autobusą aukštyn, taip padidinat pravažumą ar įveikiant kliūtį. Autobusai visiškai pritaikyti specialiuosius poreikius turintiems asmenims.
Įsigyti YES EU18 autobusai turi tris ratų ašis, iš kurių dvi yra varančios, tad sniego pusnis ar slidžią dangą jie įveikia daug lengviau nei to paties dydžio, tačiau tik viena ašimi varomos transporto priemonės.
Gamintojas pagal sutartyje numatytas sąlygas autobusams suteikia 24 mėnesių bendrąją garantiją, tačiau baterijoms, kurios yra pati brangiausia autobuso dedamoji, - 10 metų garantiją, taip pat dešimties metų garantiją antikorozinei kėbulo apsaugai bei programinės įrangos atnaujinimui.
UAB „Klaipėdos paslaugos“ specialiai elektrinių autobusų įkrovos infrastruktūros sukūrimui papildomai investavo apie 1,5 mln. eurų savo lėšų. Bendrovės teritorijoje įrengta 13 įkrovos stotelių, kur vienu metu gali būti pakraunami 26 autobusai. Dar 5 įkrovos stotelės pastatytos Klaipėdos autobusų stotyje.
UAB „Klaipėdos paslaugos“ yra pasirašiusios dvi elektrinių autobusų pirkimo sutartis ir iki 2024 m. pabaigos ketina pakeisti visus dyzelinu varomus miesto autobusus į elektrinius. Sukūrus įkrovos infrastruktūrą jau dabar pasiruošta naujos technikos aptarnavimui.