Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobankas nuotr.
Valdas PryšmantasŠaltinis: BNS
ITF inspektorius Lietuvoje Andrejus Černovas teigia, kad federacija paprašė VSAT paaiškinti, kodėl procesas vilkinamas.
„Mes prašome paaiškinti, kodėl taip ilgai vilkinamas procesas ir neišduodamos vizos. (...) Tai trečias atvejis šiemet“, – antradienį spaudos konferencijoje Klaipėdoje sakė A. Černovas.
Vis dėlto jis pranešė, kad jūrininkai pakviesti antradienį su pasais atvykti į VSAT Uosto užkardą, ten jiems turėtų būti išduotos vizos: „Lapkričio 5-ąją duotas žodinis leidimas. Nežinau, kas nuo to laiko pasikeitė. Šiandien jie turėtų gauti vizas užkardoje“.
VSAT Pagėgių rinktinės sienos kontrolės skyriaus viršininkas Laimonas Pocius neigia, kad procesas buvo vilkinamas – prašymus gavę lapkričio 8-ąją pasieniečiai vizas jūrininkams išdavė per savaitę nepažeisdami teisės aktų bei terminų.
„Vizų išdavimo procesas truko, negalima sakyti, kad ilgai, mes pradėjome savo procedūras tik tada, kai šie asmenys pateko į mūsų uoste esančius kontrolės punktus, nuo tada mes pradėjome vizų išdavimo procedūrą ir per septynias dienas tiems asmenims (...) buvo išduota viza. Pagal Šengeno sienų kodeksą, kol laivas neįplaukia į uostą, tol negalime pradėti procedūrų“, – antradienį žurnalistams Klaipėdoje sakė L. Pocius.
Anot jo, laivui esant išoriniame uosto reide jūrininkams vizas nedelsiant galima išduoti tik tuomet, kai žmogaus gyvybei gresia pavojus, o tai nebuvo toks atvejis.
L. Pocius sakė, kad jūrininkai antradienį ryte pasiekė Kaliningradą: „Mūsų duomenimis, šie piliečiai per Panemunės punktą išvyko į Kaliningrado sritį“.
ITF atstovo A. Černovo teigimu, dėl jūrininkų kelionės namo laivo savininkas kreipėsi į Rusijos ambasadą Vilniuje.
„Kiek žinau, laivo savininkas kreipėsi į Rusijos ambasadą Vilniuje, ji kreipėsi į Užsienio reikalų ministeriją su prašymu išduoti vizą jūreiviams“, – sakė A. Černovas.
L. Pocius patvirtino, kad VSAT ši aplinkybė žinoma, tačiau ji neturėjo įtakos priimant sprendimą dėl vizos išdavimo.
Spalio 5 ir 17 dienomis Klaipėdos uosto išoriniame reide buvusiame laive „Viva Trinity“ su Panamos vėliava blogai pasijuto du jūreiviai, medikai oficialiai konstatavo, kad jie tęsti darbo laive negali ir rekomendavo jiems nutraukti darbą ir gydytis ambulatoriškai.
Spalio 24-ąją Lietuvos jūrininkų sąjunga (LJS) paprašė VSAT informacijos, kaip skubiai gauti tranzitines vizas jūreivių grįžimui į Rusiją, tačiau dokumentų jūreiviai negavo.
Pasieniečiams adresuotame LJS rašte, kurį matė BNS, rašoma, jog agentavimo paslaugas laivui teikiančios bendrovės „Shipsera“ atstovai nurodė, kad pasieniečiai dokumentų neišdavė, nes laivas nebuvo prisišvartavęs Klaipėdos uoste – jis tuo metu buvo reide, be to, tai esą tai nėra skubios pagalbos atvejis.
Tačiau „Shipseros“ vadovas Edgaras Safronovas BNS vėliau teigė, kad įmonė neteikia agentavimo paslaugų šiam laivui ir niekaip nėra susijusi su juo ar su jo gabenamu kroviniu.
LJS teigimu, laivas „Viva Trinity“ į Klaipėdos uostą įplaukti turėjo rugsėjo 16-ąją, tačiau iki šiol yra reide. A. Černovas teigė nežinantis, kodėl iš Egipto atvykęs laivas Lietuvoje negali iškrauti krovinio.
Laivas lapkričio 8-ąją trumpam užsuko į Klaipėdos uostą papildyti atsargų ir vėl laukia reide. Kitas jo sustojimas planuojamas Ispanijoje.
Laivo įguloje, anot A. Černovo, yra apie 20 jūrininkų, jie yra Rusijos ir Ukrainos piliečiai, o laivo savininkas yra Turkijoje.