Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt
Penktadienį Klaipėdos universitete vyko konferencija „Miestas ir uostas: nepaskelbto karo zona”, kurią surengė aktyvūs klaipėdiečiai kartu su Klaipėdos bendruomenių asociacija (KBA)ir visuomenine organizacija „Klaipėdiečių iniciatyvos už ekologiją ir demokratiją“ (KIDE).
Joje pranešimus skaitę urbanistai, gamtosaugos mokslų specialistai, verslo bendruomenės atstovai akcentavo kad tiek šiandieninė Klaipėdos uosto įmonių veikla, tiek numatyta uosto plėtra, statant išorinį uostą jūroje ties Melnrage, pažeidžia tvarios plėtros principus, pokyčiai planuojami visiškai neatsižvelgiant į visuomenės reikalavimus. Daug dėmesio buvo skirta uosto taršai, ypač pabrėžiant KLASCO įmonėje vykdomą atvirą geležies rūdos ir anglies kokso krovą, dėl kurios pagal „Klaipėdiečių iniciatyvos už ekologiją ir demokratiją“ pareiškimą Klaipėdos apygardos prokuratūroje pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Kaip baigiamasis konferencijos dokumentas buvo priimtas memorandumas, skirtas Lietuvos ir Klaipėdos vadovams. Jame teigiama, kad Klaipėdos Valstybinio jūrų uosto bendrasis planas rengiamas pažeidžiant Lietuvos Respublikos bendrąjį planą ir Teritorijų Planavimo įstatyme numatytas teisines procedūras irkelia realią grėsmę tolimesnei Klaipėdos ir viso Lietuvos pajūrio raidai.
„Pripažindami Klaipėdos uosto reikšmę visai mūsų šaliai, privalome apginti klaipėdiečius nuo neigiamų plėtros pasekmių, - teigiama dokumente. - Uosto plėtra šiandien orientuojama vien į ekonominius rodiklius. Miestiečiams tapo nebepakeliama ir nebepriimtina tarši, triukšminga pramoninė krova istoriniame miesto centre ir šalia gyvenamųjų rajonų. Nepakankamai į ekologiją investuojantis, užkariaujantis vis naujas teritorijas, naikinantis gamtos ir kultūros paveldą, ignoruojantis visus iki šiol rengtus miesto patvirtintus planavimo dokumentus, paverčiantis gyventojus savo veiklos įkaitais – toks Klaipėdos valstybinis jūrų uostas diktuoja savo sąlygas visam miestui.
Maksimali uosto plėtra yra numatoma visa apimtimiįgyvendintimūsų mieste, tinkamai neįvertinus kitų alternatyvų.Ši strategija nurodo maksimaliai plėsti uosto pramonę vien alinamoje ir tuštėjančioje Klaipėdoje. Nenumatoma iškelti iš gyvenamųjų kvartalų ir miesto gatvių uostą aptarnaujančio transporto kelių, dešimtmečiais miestą metodiškai nuodijančios atviros krovos, o uosto teritorijoms aukojamos ne tik gatvės, stadionai, sporto salės, bet ir priemiesčio miškai, žemė, gyvenvietės, erozijai pasmerkiamas Lietuvos pajūris bei paplūdimiai nuo uosto vartų iki pat sienos su Latvija.“
Memorandumas baigiamas reikalavimais: