PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2023 m. Rugpjūčio 24 d. 08:20

Klaipėda atsisako Baltijos ir Taikos prospektų sankryžos rekonstrukcijos

Klaipėda

Pixabay.com nuotr.

Valdas PryšmantasŠaltinis: BNS


276148

Klaipėda atsisako Baltijos ir Taikos prospektų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos – nuspręsta, kad jos nebereikia. Todėl savivaldybė nutraukia sutartį su projektavimo ir statybos projektų valdymo įmone „TEC Infrastructure“.

Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas sako, kad transporto srautai šioje sankryžoje nėra tokie dideli, kad reikėtų rekonstrukcijos, be to, projektavimas yra brangus.

„Suabejojome, ar reikalingas toks projektas. Antras dalykas, transporto srautai, kurie yra dabar, artimoje ateityje gali pasikeisti. Nemaža suma (...) tokius pinigus įdėti į projektavimą“, – BNS teigė A. Kamarauskas.

Savivaldybė su „TEC Infrastructure“ šiemet vasarį pasirašė 847 tūkst. eurų vertės (su PVM) sutartį dėl anksčiau parengto techninio projekto korekcijų. Ji turėjo galioti iki 2026-ųjų kovo.

A. Kamarausko teigimu, šiuo metu rekonstrukcija nebūtina, nes transporto srautai persiskirstė įrengus naują įvažiavimą į miestą Lypkių gatve ir planuojant ją sujungti su Jakų žiedu, situaciją keis ir baigiama rekonstruoti Baltijos prospekto, Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinė sankryža.

„Stebėsime situaciją, kaip keičiasi, bet šiandien tokios aštrios situacijos, kokia, tarkime, buvo Baltijos prospekto sankryžoje su Šilutės plentu, tai tikrai šioje vietoje nėra“, – kalbėjo Klaipėdos vicemeras.

„TEC Infrastructure“ vadovas Vaidas Laukaitis BNS teigė, kad įmonę apie nutraukiamą sutartį savivaldybė jau informavo.

„Bus nutraukta pagal sutarties sąlygas. Sutartyje yra numatyta, kad už atliktus darbus bus atsiskaityta“, – BNS sakė jis.

Žiedinės sankryžos rekonstrukcijos techninį projektą 2010 metais buvo užsakiusi Klaipėdos jūrų uosto direkcija, tuomet numatyta, kad gerinti eismo pralaidumą geriausia įrengiant tunelį po sankryža Baltijos prospekto kryptimi, tačiau darbai neprasidėjo negavus statybos leidimo.

V. Laukaitis neatskleidė, už kokią sumą darbų atlikta, tačiau, jo teigimu – mažiau nei pusė visų numatytų.

„Koks atliktas darbas, galiu pasakyti – geologiniai tyrinėjimai atlikti, topo nuotrauka padaryta ir eismo srautų modeliavimas. Nėra pusės, tai tik tyrinėjimo darbai. Dar būtų atlikti projektiniai pasiūlymai, jų viešinimas ir tada techninio projekto parengimas ir statybos leidimo išėmimas, projekto vykdymo priežiūra, kaip būtų vykdomi rangos darbai“, – sakė V. Laukaitis.

A. Kamarauskas sakė, kad atlikti darbai savivaldybei ateityje pravers kaip duomenys palyginimui ir argumentai už ar prieš rekonstrukciją, o jų kaina paaiškės suderinus sutarties nutraukimo detales: „Dar tikslinami tie dalykai“.

Balandį „TEC Infrastructure“ skelbė, kad sankryžoje eismą organizuojant žiedu, tuneliu ir greitųjų autobusų trasa Klaipėdoje turėtų pastebimai sumažėti spūsčių Baltijos prospekte, padidėtų eismo srautų pralaidumas bei saugumas, rekonstrukcija sklandžiai susijungtų su rekonstruota Baltijos prospekto, Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinė sankryža, kurioje įrengtos naujos estakados eismui iš ir į automagistralę Vilnius–Klaipėda.