Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
H. Šurkus: „Planuojame 130-ąją mokyklos sukaktį įamžinti didžiuliu archetipų pagrindu sukurtu kūriniu.“ Sukurti skulptūrą angelą su knyga jį įkvėpė Vydūno žodžiai, kad kuriantis žmogus atskleidžia savo grožį ir taip pat sukuria grožį.
Reporteris Gargždų BangaŠaltinis: Etaplius.lt
Prie Ketvergių pagrindinės mokyklos – artėjančių žiemos švenčių ženklai. Mąstyti skatinanti gilios prasmės ryški skulptūra: ant angelo sparnų – knyga. Palangėje gyva žaliaskarė, papuošta iš šiaudų pagamintais žaislais, dvelkia tikrumu ir nuoširdumu. Mokykloje – moksleivių piešinių ir archetipų – erdvinių skulptūrų – paroda.
Šventinė žaliaskarė nespindi
Artėjant žiemos šventėms, Ketvergių pagrindinės mokyklos bendruomenė išmoningai puošė aplinką. „Mes kasmet stengiamės sugalvoti kažką naujo. Pernai prie mokyklos baltu dviračiu atriedėjo Kalėdų Senis“, – šypsojosi dailės ir technologijų mokytojas Henrikas Šurkus, jaučiantis atsakomybę už aplinkos tvarkymą, grožio puoselėjimą.
Šiemet ketvergiškiai nusprendė savo žaliaskarę prie mokyklos papuošti ne blizgančiais žaislais, spindinčiomis girliandomis, o savo rankomis iš natūralių medžiagų sukurtais žaislais. Trečiaklasių mokytoja Eglė Avilovienė, kuri yra ir etnokultūros neformalaus ugdymo mokytoja, pasiūlė šį puošybos stilių. Ji su savo klasės mokiniais, taip pat pirmokėlių mokytoja Jūratė Sikanova ir kiti pradinukų mokytojai su vaikais kūrė žaislus iš šiaudų ir jais papuošė gyvą eglę. Tikra ir nuoširdu. „Ir gamtą tausojame, aplinkos neteršiame“, – patenkintas ištarė H. Šurkus, koordinavęs aplinkos puošimo darbus, siūlęs savo idėjų.
img-5091.JPG
Vydūno įkvėptas
Mokytojo H. Šurkaus pastangomis prie mokyklos ant kalvelės nusileido angelas su knyga. Sukurti šią skulptūrą jį įkvėpė Vydūno žodžiai apie tai, jog kuriantis žmogus atskleidžia savo grožį ir taip pat sukuria grožį. „Tai mane skatina ir tolimesnei veiklai“, – prisipažino H. Šurkus, nuo jaunumės besižavintis Vydūnu.
Gilios prasmės skulptūra žadina mąstyti, savaip interpretuoti, nuklysti iki pirmosios – Martyno Mažvydo knygos. Kas mes būtume be jos?
H. Šurkus įgyvendino ir kitą sumanymą – surengė archetipų – erdvinių skulptūrų – pagal senosios baltų kultūros simbolius parodą. „Ši mintis subrendo žvelgiant, kaip menininkų sukurti darbai sudeginami, pavyzdžiui, per Lygės šventę. Betgi tai kultūros naikinimas. Aš mėgstu gamtą, bet sukurtą daiktą išsaugokime kuo ilgiau“, – įsitikinęs mokytojas.
Šiais mokslo metais archetipus gamino darbščiausieji – septintokai ir keletas dešimtokų. H. Šurkus apgailestavo, jog šios kartos moksleiviai nelinkę dirbti rankomis – jie „nardo“ virtualioje erdvėje, nenorėdami nuo jos atitrūkti ir imtis konkretaus darbo. Jis džiaugėsi, kad šį kartą noriai dirbo mergaitės – Greta ir Monika, kurios entuziastingai ruošė medį – šlifavo, pjaustė pjūkleliu, po to pagal baltų kultūros simbolius kūrė ornamentus.
Sparnus suteikia, bet pakilti sunku
Ateinančiais metais Ketvergių mokykla švęs 130-ąsias įkūrimo metines. Bręsta mintis šį jubiliejų įamžinti didžiuliu archetipu – senosios baltų kultūros simboliu.
Pašnekovas atskleidė, kad ateityje pasiūlys mokiniams kūrinėliuose atskleisti savo jausmus Ketvergių kaimui. Tai galėtų būti ir grafičio darbuose. Pasiūlys pasigaminti vėjarodes savo kiemui, bet prieš tai pasirinkti simbolius. Ir dar sukurti originalią Ketvergių kaimo nuorodą – kelio ženklą.
Dėmesio verta mokinių piešinių paroda. „Jie atskleidė savo gebėjimus, mąstymą“, – sakė H. Šurkus, išmokęs skaityti vaikų piešinius, netgi gali nusakyti autorių dvasinę, emocinę būseną. Mokytojas įkvepia vaikus kurti, žinoma, tuos, kuriems tai prie širdies. „Keičiasi vaikų požiūris į vaizduojamuosius menus“, – patikino mokyklos direktorius Gendrutis Burbulis. Pasiteiravus, ar mokiniai dažnai renkasi menininko kelią, H. Šurkus atsakė: „Daugeliui suteikiu sparnus, bet kasdienybėje jiems sunku atsispirti.“