Aktualu![]() | Gyvenimas![]() | Pramogos![]() | + Projektai![]() | Specialiosios rubrikos![]() |
|
|
Vilnius![]() | Kaunas![]() | Klaipėda![]() | Šiauliai![]() | Panevėžys![]() | Marijampolė![]() | Telšiai![]() | Alytus![]() | Tauragė![]() | Utena![]() |
Via Baltica kelias / Susisiekimo ministerija
EtapliusŠaltinis: ELTA
Kaip teigia projekte dalyvaujančios „Telia“ atstovai, greta minėto kelio planuojama pastatyti 5G bokštus, kurie panaikins dar nedengiamas sritis ir visame 670 kilometrų ruože užtikrins stabilų ryšį. Lietuvoje jų iš viso atsiras penkiolika.
„Projekto iniciatorių atlikti tyrimai rodo, kad vidutinis keliautojas „Via Baltica“ kelyje praleidžia apie 15 proc. silpnu mobiliuoju ryšiu padengtose zonose. Naujoji infrastruktūra šią problemą išspręs visam laikui, užtikrindama net 99,9 proc. aprėptį“, – teigia telekomunikacijos bendrovės tinklų komandos vadovas Ramūnas Mikalauskas.
Kaip skelbiama pranešime, projekte ypatingas dėmesys bus skiriamas pasienio zonoms, kurias kertant ryšys dažnai sutrinka. Visi projekte dalyvaujantys operatoriai naudosis bendra infrastruktūra. Tai reiškia, kad keliaujant „Via Baltica“ keliu mobiliojo ryšio paslauga nesutriks – pereinant iš Lietuvos į Latviją, Estiją ar atvirkščiai, vartotojai nepastebimai prisijungs prie vietinio tinklo, neprarasdami ryšio kokybės.
Dar didesnę reikšmę naujoji ryšio infrastruktūra turės logistikos sektoriui. 5G ryšys leis realiu laiku stebėti krovinių judėjimą, optimizuoti maršrutus bei užtikrinti efektyvesnį bendradarbiavimą tarp logistikos įmonių ir klientų.
Keliautojams skirti ryšio bokštai taip pat palengvins kasdienes keliones. „Telia“ atstovo teigimu, kelio dangoje esantys jutikliai galės ne tik perspėti apie slidų kelią, bet ir automatiškai iškviesti kelių priežiūros tarnybas, taip pat bus sudarytos galimybės gauti realiu laiku atnaujinamą informaciją apie eismo sąlygas, kuro kainas aplinkinėse degalinėse.