Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
BNS/Fotobanko nuotr.
Reporteris DovilėŠaltinis: Etaplius.lt
Ateinantį savaitgalį vairuotojai turėtų būti ypač budrūs keliuose, nes šalyje prognozuojamas itin audringas ir pavojingas vėjas, įspėja Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Šeštadienį visoje šalyje numatomi krituliai – daugiausia šlapdriba. Pūs smarkus pietų, pietvakarių vėjas. Pirmoje dienos pusėje vėjas dar labiau įsisiautės, pajūryje prognozuojama stipri audra. Vairuotojų kelininkai prašo atkreipti dėmesį į tai, kad esant stipriam vėjui ant kelių dangų, ypač miškingose vietovėse, gali būti nuvirtusių medžių ar nukritusių šakų, taip pat gali palinkti arba nuvirsti kelio ženklai.
Nors keletą dienų šalyje vyravo šiltesni orai, eismo dalyviai turi atsižvelgti į nuolat besikeičiančias žiemiškas eismo sąlygas, kelių būklę. Ant kelio dangos naktį ir anksti ryte gali formuotis plikledis, todėl vairuotojams būtina atsižvelgti į kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų, o ne maksimaliai leistiną, greitį, taip pat reiktų nelenkti kitų transporto priemonių, jei nėra būtinybės, o persirikiuojant būti ypač atidiems, pabrėžia kelininkai.
Besitraukiant kalendorinei žiemai, keliuose veriasi duobės. Remiantis bendrovės „Kelių priežiūra“ duomenimis, vien šią savaitę užtaisyta 3757 kv. m išdaužų. Daugiausiai išdaužų užtaisyta Šalčininkų, Šilalės, Akmenės ir Telšių rajonuose. Taip pat dėl silpnos, lūžtančios, byrančios kelio dangos, besiformuojančių išdaužų pavieniuose valstybinės reikšmės kelių ruožuose yra taikomi greičio ir transporto masės ribojimai. Apie tai, kuriuose keliuose ir koks masės ar greičio ribojimas taikomas, operatyviai informuojama Kelių direkcijos interneto svetainėje eismoinfo.lt.
Po gausaus sniego ir šalčio prasidėjęs staigus atšilimas turi įtakos rajoninių kelių su žvyro danga būklei. Žvyrkeliai reikalauja nuolatinės priežiūros, todėl atsiradę defektai šalinami atsižvelgiant į orų sąlygas – žvyrkelių negalima tinkamai suprofiliuoti esant per daug sausai kelio dangai arba ilgą laiką gausiai lyjant. Dėl šių priežasčių žvyro dangos gali būti rečiau profiliuojamos, tačiau jos yra stebimos ir darbai atliekami tik tada, kai dangų drėgnumas tampa optimalus, pažymima Lietuvos automobilių kelių direkcijos pranešime.
Remiantis „Kelių priežiūros“ duomenimis, per savaitę kasdien valstybinės reikšmės keliuose vidutiniškai dirbo 65 mechanizmai, buvo išbarstyta 904 tonos druskos ir 2316 tonos smėlio-druskos mišinių. Atliekant valymo ir barstymo darbus nuvažiuota 26,5 tūkstančio kilometrų.
ELTA