PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Birželio 30 d. 12:10

Kelininkai ieško priemonių „juodųjų dėmių“ mažinimui

Marijampolė

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


8084

Praėjusią savaitę valstybės įmonės „Marijampolės regiono keliai“ specialistai kartu su Kelių transporto tyrimo instituto inžinieriumi Justinu Sadausku tyrinėjo Marijampolės regiono keliuose esančias „juodąsias dėmes“, ieškojo sprendimų, kaip sumažinti eismo nelaimių šiose kelio atkarpose.


Foto galerija:

m9b2919.jpg
m9b2921.jpg
m9b2923.jpg
m9b2926.jpg
m9b2932.jpg
m9b2934.jpg
m9b2938.jpg
m9b2942.jpg
m9b2944.jpg
m9b2946.jpg

Dvi „juodosios dėmės“

„Juodąja dėme“ kelių eismo saugumo prasme vadinama vieta, kur dažnai įvyksta eismo įvykiai. Lietuvoje „juodosios dėmės“ pavadinimą gauna 500 metrų kelio ruožas, kuriame per ketverius metus įvykę ne mažiau kaip 4 įskaitiniai eismo įvykiai. Įskaitiniu įvykiu vadinama avarija, per kurią žūsta ar sužalojami žmonės.

Pasak „Marijampolės regiono kelių“ Saugaus eismo specialisto Egidijaus Lovkio, mūsų regione šiais metais yra dvi „juodosios dėmės“. Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 61,115–61,135 kilometre (sankryža su rajoniniu keliu Mokolai–Šunskai–Tursučiai). Taip pat kelio A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas 11,300–11,550 kilometre (sankryža su krašto keliu 187 Gižai–Pilviškiai).

Praėjusiais metais „Marijampolės regiono keliams“ priklausančiuose keliuose buvo viena „juodoji dėmė“, užpraėjusiais – dvi.

Tragiška žūtis sankryžoje į Šunskus

Magistralėje „Via Baltica“, Mokolų-Šunskų-Tursučių sankryžoje per 2013–2016 metus įvyko 5 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu vienas eismo dalyvis žuvo, šeši buvo sužeisti. Itin skaudi avarija įvyko 2015 metų gruodžio 10 dieną. Apie 16.45 val. automobilis „Opel Astra“, kurį vairavo 35-erių marijampolietė Renata J., išvažiuodamas iš šalutinio kelio nuo Šunskų pusės nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio automobilvežio „Renault Premium“ su priekaba, kurį vairavo 41 metų Lenkijos pilietis. Automobilvežis, iš Lenkijos į Taliną gabenęs lengvuosius automobilius, rėžėsi į „Opel Astra“ šoną ir nulėkė į griovį. „Opel Astra“ nuo smūgio dar atsitrenkė į šalikelėje stovėjusį automobilį „VW Golf“. Ši mašina stovėjo Mokolų kaimo pakraštyje ir laukė, kada galės įvažiuoti į sankryžą. Automobilį vairavo 30-metė marijampolietė. Ji tempė automobilį „Volkswagen Passat“, kuriuo važiavo jos vyras, tapęs tragiškos avarijos liudininku. Iš susidūrusių automobilių vairuotojas išlaisvino į avarijos vietą atskubėję ugniagesiai gelbėtojai. Eismo įvykyje labiausiai nukentėjo „Opel“ vairuotoja, kuri nuo sužalojimų ligoninėje mirė. „VW Golf“ vairavusi marijampolietė dėl sužalojimų buvo gydoma ligoninėje. Automobilvežį „Renault“, pakrautą 8 lengvaisiais automobiliais, vairavęs Lenkijos pilietis nenukentėjo, neapgadintas ir krovinys. Lenkas sakė, kad opelis tiesiog išdygo jam prieš akis. Vairuotojas stebėjosi, kaip moteris galėjo jo nematyti. Pasak „Volkswagen Passat“ vairavusio marijampoliečio, nuo Šunskų pusės įvažiuoti į sankryžą laukė keli automobiliai. Vienas spėjo pralėkti, matyt, iš paskos važiavusi marijampolietė irgi tikėjo, kad suspės.

Žuvę keturi žmonės

Kelyje Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas, ties sankryža su krašto keliu Gižai–Pilviškiai, per 2013–2016 metus įvykę keturi įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu keturi eismo dalyviai žuvo ir 8 buvo sužeisti. Itin skaudi avarija šioje vietoje įvyko praėjusių metų gegužės 13 dieną, kai lengvojo automobilio vairuotojas, išvažiuodamas iš šalutinio kelio, nepraleido pagrindiniu važiavusio krovininio automobilio ir su juo susidūrė. Eismo įvykio metu trys eismo dalyviai žuvo ir du buvo sužeisti.

Trumpalaikės priemonės

Pasak Marijampolės regiono kelių saugaus eismo specialisto E. Lovkio, iš esmės keisti eismo organizavimą, rengti žiedinę sankryžą magistralėje „Via Baltica“ ties sankryža į Šunskus, Mokolus, Tursučius nėra prasmės, nes vyksta antrosios magistralės juostos statyba, kurios metu bus išspręsta ir ši problema. Su KTTI inžinieriumi Justinu Sadausku buvo aptartos trumpalaikės priemonės. Šalutiniuose keliuose galvojama įrengti trapecinius greičio mažinimo kalnelius iš asfaltbetonio, dabar esantys kalneliai susidėvėję. Ateityje sankryža Gižai-Pilviškiai su keliu Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas, turėtų tapti žiedine, jau rengiamas jos projektas.

Ričardo PASILIAUSKO nuotraukos