Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt
Artimiausiame Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus svarstomas eismo srautus turintis suvaldyti mašinų statymo naujovių paketas.
Keisti automobilių stovėjimo tvarką pirmiausia numatoma užgrūstame Kauno centre, kur nemažėjantis transporto srautas – galvos skausmas ne tik vietiniams gyventojams.
Kauno miesto tarybai parengtame siūlyme numatyta pratęsti mokamą staovėjimo laiką iki 20 valandos trijose automobilių stovėjimo zonose: mėlynojoje, raudonojoje ir geltonojoje. Šios zonos apima Laisvės alėją ir jos prieigas, Senamiestį. Žaliojoje zonoje pokyčių nenumatoma. Jei politikai pritars, centre statantys automobilius ne vietiniai gyventojai privalės už stovėjimo vietą mokėti ne iki 18–os, bet iki 20–os valandos. Beje, yra Kaune vietų, kur mašinų stovėjimas jau mokamas visą parą ir savaitgaliais.
„18–20 valandomis automobilių užstatymas minimose zonose siekia daugiau kaip 80 procentų. Visiškai suprantame gyventojų, kurie prašo sukontroliuoti eismo srautus centrinėje miesto dalyje, prašymus. Iš jų nuolat sulaukiame skundų ir peticijų, raginančių imtis veiksmų. Įgyvendinus šiuos sprendimus, padidėtų automobilių rotacija stovėjimo vietose. Jie būtų paliekami trumpesniam laikui, ir visi vairuotojai rastų vietos“, – pasakojo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Specialistų teigimu, dėl automobiliais užgrūsto miesto centro didėja tarša, iškyla didesnė avarijų tikimybė, kuomet, ieškodami vietos automobiliui pastatyti, vairuotojai priversti sukti ratus ir nuolat stabčioti važiuojamojoje gatvės dalyje.
Kažin ar gyventojams patiks projekte numatyti pokyčiai, kurie turėtų „paliesti“ ir dvi automobilių stovėjimo aikšteles šalia Kauno pilies. Naujuoju sprendimu šias aikšteles dėl didelės apkrovos ketinama vietoje žalios zonos priskirti mėlynajai. Neabejotina, kad vakarais dėl to sumažės Senamiestyje lankytojų, nes ne visos šeimos galės savo atžalas atvežti į Santakos parką pasivaikščioti ir pažaisti ar pavažinėti paspirtuku, kai brangesnis apmokamas vakarais automobilių stovėjimas lems papildomų išlaidų šeimos biudžetui.
Tuo metu stovėjimo vietas rezervavusios įmonės turės galimybę mokėti už vietą nuo 8 iki 18 val., o likusį laiką rezervuotoje vietoje automobilius galėtų statyti visi norintys.
„Iki šiol vietas rezervavusios įmonės turėdavo mokėti už visą parą. Dabar siūloma nauja tvarka, pagal kurią įmonės mokės už laiką nuo 8 iki 18 val. Tai reiškia, kad nuo 18 val. bus daugiau stovėjimo vietų visiems kauniečiams ir miesto svečiams“, – pabrėžė M. Matusevičius.
Visą siūlymų paketą dar turės patvirtinti antradienį posėdžiausiantys miesto tarybos nariai. Savivaldybės pranešime pabrėžiama, kad už automobilių stovėjimą surinktos lėšos keliauja tiesiai į miesto biudžetą, kuris naudojamas miesto infrastruktūrai gerinti, - asfaltuojamos stovėjimo aikštelės, įrengiami dviračių takai, tvarkomos miesto gatvės bei šaligatviai, remontuojami tiltai. Kiek padidėjo tokių lėšų surinkimas pastaraisiais metais, savivaldybė nenurodo.