PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2024 m. Rugpjūčio 29 d. 14:51

Kėdainių rajono švietimo bendruomenė susirinko į forumą „SEU – saugi, sveika ir laiminga bendruomenė“

Kėdainiai

Etaplius.ltŠaltinis: Kėdainių rajono savivaldybės inf.


316048

Kėdainių rajono švietimo bendruomenė prieš Rugsėjo 1-ąją tradiciškai susirinko į trečiąjį forumą „SEU – saugi, sveika ir laiminga bendruomenė“, kuris vyksta Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijoje.

Pirmajame pranešime „Kaip emocinės smegenys dalyvauja mokymosi procese?“ apžvelgta kaip emocinės smegenys dalyvauja mokymosi procese iš neuromokslo perspektyvos, nagrinėta pagrindiniai emociniai poreikiai, kurių atliepimas motyvuoja mokinius, aptarta kaip kurti saugią emocinę atmosferą klasėje ir koks mokytojo vaidmuo emocinio ryšio kūrime su mokiniais. Lektorė-neuromokslininkė dr. Laura Mačiukaitė, vaikų ir paauglių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo konsultantė, emocinio raštingumo dienos stovyklų paaugliams organizatorė ir edukatorė, darbo su mokinių klasėse vykstančiais emociniais procesais tyrinėtoja, kultūros paso edukacijų „Emocijų kultūra“ ir „Emocijų istorija“ edukatorė, turinti ilgametę lektorės darbo patirtį universitete ir privačioje praktikoje.

Antrąjį pranešimą „SEKA tyrimo rezultatų Kėdainių rajone apžvalga“ paruošusi dr. Daiva Šukytė – edukologijos mokslų daktarė, socialinio ir emocinio ugdymo idėjos Lietuvoje pradininkė, Lietuvos socialinio ir emocinio ugdymo instituto steigėja, tarptautinės socialinio ir emocinio ugdymo programos vyriausia instruktorė ir socialinio ir emocinio ugdymo integravimo programų kūrėja, LifeComp: Europos asmeninių, socialinių ir mokymosi mokytis bendrųjų gebėjimų sistemos kūrimo ekspertė, Socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencijos, bei bendrojo ugdymo dalyko Gyvenimo įgūdžiai, bendraautorė. Daivos interesai ir pažinimo sritys – tvarus ir nuoseklus socialinio ir emocinio ugdymo plėtojimas pamokoje, mokykloje, neformaliajame ugdyme, bendruomenėje, šeimoje ir valstybėje, šios srities tyrimai ir praktika.

Kitas pranešimas aktualia tema „Dirbtinis intelektas asmeniniam produktyvumui“. Lektorius Šarūnas Dignaitis, švietimo ir technologijų ekspertas, Žinių radijo laidos „Technologijų ritmu“ kūrėjas, EdTech Lietuva asociacijos valdybos naris, Peskom.lt patirtinių mokymų organizacijos vadovas. Jis sutiko padirbėti su gamtos ir socialinių mokslų mokytojų darbo grupe. Užsiėmimo metu rašomos efektyvios užklausos, išbandoma skirtingos dirbtinio intelekto platformos bei praktiškai kuriama teksto bei vaizdo turinys, diskutuojama apie emocinio ir dirbtinio intelekto sąsajas.

Meninio ir neformalaus ugdymo darbo grupei vadovauja Gintarė Razulevičiūtė, etikos mokytoja-eksperte Vilniaus Žemynos progimnazijoje, turinti daug patirties dirbdama su jaunimu ir su jaunimu dirbančiais specialistais.

Su tiksliųjų mokslų darbo grupe dirba Zina Šiaulienė, Vilniaus jėzuitų gimnazijos matematikos mokytoja ekspertė, Vilniaus miesto matematikos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė. Darbo grupėje diskutuojama ar skirtingų gebėjimų vaikai matematikos pamokose jaučiasi saugiai, aptarta kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymas, mokant matematikos (metodiniai patarimai pamokai, mokymo priemonės, tiriamieji darbai, rengimas egzaminams ir kt.), mokymo priemones ir metodus, dirbant su gabiais mokiniais (5-12 klasių mokinių rengimas matematikos olimpiadoms, dalyvavimas renginiuose ir kt.).

Su švietimo įstaigų vadovais dirba Vilma Dobrovolskienė, Kėdainių rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja ir Daiva Šukytė, Lietuvos socialinio ir emocinio ugdymo instituto vadovė, SEU lektorė-konsultantė. Aptariama SEKA tyrimo rezultatai Kėdainių rajone ir kaip gerinti bendruomenių socialinę-emocinę savijautą.

Švietimo įstaigų pavaduotojų ugdymui darbo grupei paskirtos vadovauti VŠĮ „Domus solis“ specialistės: Irena Blaževičė, VŠĮ „Domus solis“ įkūrėja, konsultantė, somatinės terapijos praktikė, sisteminių pokyčių fasilitatorė ir Laura Jasinskaitė-Baranauskienė, susitarimų grupių, tarpusavio ryšio kūrimo dirbtuvių fasilitatorė.

Su specialistėmis išbandytas Sisteminio dialogo pratimas, leidžiantis, pamatyti situaciją, užduotį ar klausimą skirtingų nuomonių grupių akimis ir pasiekti susitarimo įtraukiant įvairias interesų grupes.

Lietuvių kalbos mokytojų darbo grupei vadovauja mūsų kraštietis, kiekvienais metais atvykstantis su svarbiomis naujienomis, Alius Avčininkas, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas, vadovėlių bei metodinių priemonių bendraautoris. Šiais metais dėmesį skiria metodinės medžiagos kūrimui dirbant pagal atnaujintą ugdymo turinį.

Su pradinio ugdymo mokytojų darbo grupe dirba Rasa Rugelienė, pradinio ugdymo mokytoja ekspertė, švietimo konsultantė, skaitmeninio ugdymo turinio ir metodinių leidinių autorė. Pagrindinė darbo grupės tema „Dirbtinis intelektas pamokose: galimybės ir pavojai“.

Su švietimo pagalbos specialistų grupe dirba Nomeda Sabeckienė, psichoterapinio metodo „The Work“ of Byron Katie sertifikuota specialistė ir ambasadorė, lektorė, psichikos sveikatos projekto „Žvelk giliau“ ambasadorė, emocinio intelekto puoselėtoja. Nomeda – 4 vaikų mama. Ji tiki, kad kelias į mokinio širdį per atvirą mokytojo širdį. Mokytojo širdis atvira tada, kai protas yra atviras ir laisvas priimti meilę ir tiesą. Susitikimo metu praktiškai išmėginta pasaulyje populiarų savityros metodą, pasineriant į gilesnį savęs pažinimą – suprasti savo emocijas, mintis ir poreikius.

Užsienio kalbų grupei vadovauva Jurgita Jankuvienė, koučingo specialistė, lektorė. Pagrindinės Jurgitos veiklos sritys (kryptys): gyvenimo pokyčių koučingas, perdegimo prevencija. Jos siekis padėti žmonėms augti ir tobulėti, siekti asmeninių ir/ar profesinių tikslų bei svajonių nealinant savęs ir nepatenkant į perdegimo spąstus. Grupės užsiėmimas vyksta tema „Trijų aštuonetų magija mūsų gyvenime“: užsiėmimo metu lektorė trumpai pasidalina, kas yra tie trys aštuonetai, dėl ko jie yra svarbūs, kaip jie veikia žmogaus gyvenime; susipažįstama ir praktiškai pritaikoma gyvenimo balanso techniką sau; taip pat, pasidalinta praktiniais, kasdienoje pritaikomais patarimais, padedančiais sumažinti asmeninę įtampą bei stresą.

Kartu su klasių vadovais jų vaidmenį formuojant atsakingą ir pilietišką mokinių bendruomenę, atsižvelgiant į geros mokyklos koncepcijos principus kalba Karolina Pralgauskytė, daugiau nei dešimtmetį jaunimo politikoje aktyviai veikianti visuomenininkė, buvusi Lietuvos moksleivių sąjungos Prezidentė ir Lietuvos Respublikos Švietimo tarybos narė, Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos metų jaunimo lyderė.

Priešmokyklinio ugdymo mokytojų darbo grupei vadovauja Gintarė Visockė-Vadlugė, SEU lektorė-konsultantė, edukologė, socialinė pedagogė, „Kimochis“ programos praktikė, mediatorė, darželio Prasminga vaikystė įkūrėja, 5 vaikų mama. Su lektore diskutuojama apie tai, kokie priešmokyklinukų svarbiausi ugdomi gebėjimai? Kurie įgūdžiai priešmokyklinukams svarbiausi kasdienėje veikloje ir gali prireikti ugdantis pirmoje klasėje? Kokius svarbiausius socialinius emocinius įgūdžius galima sustiprinti laisvo žaidimo metu? Kaip ugdyti vaikų gebėjimą pozityviai spręsti nesutarimus? Kurie sprendimų būdai būtų efektyviausi priešmokyklinukams ir ateityje naudingiausi pirmoje klasėje? Kaip teisingai įvertinti priešmokyklinukus ir įsitikinti jog įgijo svarbiausius būtinus socialinius emocinius gebėjimus?