Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Iš 41 Kauno miesto savivaldybės tarybos nario tik 8 yra opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-:LD) frakcijos atstovai. Visa valdančioji dauguma (kartu su tiesiogiai išrinktu Kauno miesto meru) – nepartinės organizacijos, „Vieningo Kauno“ nariai. Antradienį vykusiame internetu transliuojamame Tarybos posėdyje dauguma vieningai pritarė visiems sprendimų projektams, savo nuomonę viešai reiškė tik opozicija. Tradiciškai į jų argumentus atsižvelgta nebuvo.
TS-LKD frakcija dar 2019 metais teikė miesto valdantiesiems siūlymus, galinčius padėti užtikrinti darnų judumą mieste, tačiau tuomet į juos nereaguota. Lygiai taip nutiko ir šį antradienį, kai Kauno miesto savivaldybės taryba patvirtino sprendimo projektą, kuriuo nutarta keisti rinkliavos už automobilių stovėjimą zonas, jas ženkliai išplėsti bei padidinti rinkliavą už automobilių statymą.
„Savivaldybė, greta kitų siūlymų, suplanavo apmokestinti stovėjimą Jonavos gatvėje, taip pat gatvėse aplink Kauno klinikinę ligoninę, Aleksoto turgų, plėsti mokamo parkavimo teritorijas Žaliakalnyje. Dalyje centrinės miesto dalies parkavimo kainos išauga 4 kartus, o vasaros sezono metu mokamas parkavimas įvedamas Lampėdžių ežero prieigose bei prie Kauno marių paplūdimio“, - akcentuojama antradienį išplatintame TS-LKD pranešime.
Jame pabrėžiama, kad opozicinė frakcija pasigenda svarių argumentų dėl statymo mokesčių didinimo, paslaugų kokybės gerinimo ir alternatyvių sprendimų gerinant viešojo transporto prieinamumą.
„Manau, kauniečiai nusipelnė ne didesnio mokesčio už statymą, o geresnės susisiekimo kokybės. Šiuo tarybos sprendimu miesto valdantieji, siekdami subalansuoti Savivaldybės finansinius srautus, perskirstys tik parkavimo problemas į kitas miesto vietas. Kadangi vairuotojai ieškos vietų, kur nemokamas automobilių statymas arba jis pigesnis. Prieš kelerius metus Kauno miesto valdantieji jau padidino rinkliavos tarifus – šis sprendimas automobilių srautų nesumažino, ir tai matosi iš labai didelio automobilių stovėjimo vietų užimtumo šiose teritorijose. Padidinus parkavimo mokesčius miesto centre, parkavimo problemų atsirado Žaliakalnyje, Karaliaus Mindaugo prospekte.
Absurdiškas atrodo Savivaldybės skatinimas, kad žmonės iki Lampėdžių ir Pažaislio paplūdimių vyktų viešuoju transportu, kai žinome, kad darbo dienomis vakaro metu, savaitgaliais, švenčių dienomis viešasis transportas šiais maršrutais kursuoja labai retai“, – pažymėjo TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje seniūnė Edita Gudišauskienė.
Kad vien skubotas kainų pakėlimas už automobilių statymą mieste problemų neišspręs, įsitikinęs ir kitas TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje narys Vitas Lendraitis. Jo nuomone, reikia mažinti transporto srautus ir automobilių stovėjimo poreikį ne tik apmokestinimo, bet ir organizacinėmis priemonėmis.
„Kauno valdžia turi ieškoti alternatyvų, kad sprendimai atitiktų 2019 m. patvirtinto darnaus judumo plano principus – miesto centrinėje dalyje įrengti daugiaaukštę automobilių saugyklą tiek prie Kęstučio gatvės ir Vytauto prospekto sankryžos, tiek ir prie Kristaus Prisikėlimo bazilikos. Atsiradus naujoms automobilių stovėjimo vietoms centrinėje miesto dalyje, proporcingai turi būti sumažintas esamų stovėjimo vietų skaičius ir vietoj jų turi atsirasti viešosios erdvės, dviračių ar pėsčiųjų takai.“, – pabrėžė V. Lendraitis.
Opozicijos atstovai pasigenda alternatyvių siūlymų, kuriais būtų sukuriama stovėjimui skirta infrastruktūra bei mažinamas automobilių srautas miesto centre.
,,Pastarasis pasiūlymas dėl automobilių statymo Kaune pakeitimo yra tiesiog beprecedentis tiek statymo kainų didinimu jau apmokamose gatvėse, tiek ir apmokamų gatvių bei teritorijų sąrašo išplėtimu. Norint apsaugoti miesto centrą ir kitas jautrias vietas nuo per didelio automobilių srauto, pirmiausia reiktų sudaryti sąlygas Kauno svečiams saugiai palikti automobilius toliau nuo centro. Gal net ir daugiaaukštes statymo aikšteles pastatyti. O štai iš šių vietų turėtų būti užtikrinta galimybė miesto centrą greitai ir nebrangiai pasiekti tiek viešuoju transportu, tiek elektriniais paspirtukais ar dviračiais.
Tokios infrastruktūros sukūrimas turėtų būti svarbesnis ir duoti daugiau naudos miesto įvaizdžiui, negu tiesioginis stovėjimo branginimas, koks šiuo metu yra pasirinktas. Ypač tai aktualu, kai kitais metais į Kauną, kaip Europos kultūros sostinę, gali atvykti gerokai daugiau svečių“, – pažymėjo TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje narys Jonas Koryzna.
ELTA