Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Reporteris LinaŠaltinis: Etaplius.lt
Ringaudų ir Neveronių gyventojų susisiekimas viešuoju transportu su Kaunu nenutrūko, kai nuo šio pirmadienio nebeliko 56–uoju ir kitais maršrutinių taksi maršrutais Kauno mieste ir greta jo penketą metų važinėjusių bendrovės „Kautra“ mažųjų autobusų.
Kauno rajono savivaldybė pasirūpino, kad keleivių pervežimo maršrutu Ringaudai–Neveronys paslaugų teikimas būtų tęsiamas ir kad šių vietovių gyventojai, „Kautrai“ nuo liepos 1 d. atsisakius maršrutinių taksi maršrutų į artimąjį priemiestį, nesusidurtų su problemomis.
Pasak savivaldybės pranešimo, vasara permainoms nėra kritinis laikas, mat dauguma žmonių atostogauja, tačiau nesiėmus alternatyvių transporto paslaugų, rudenį problema jau būtų tapusi itin aštri. Juolab, kai 56-ąjį miesto maršrutinių taksi maršrutą Ringaudai–Neveronys aptarnavusio vežėjo pateikti statistiniai duomenys rodo, kad šiuo maršrutiniu taksi kasdien iš Ringaudų ir Akademijos į Kauno miestą išvyksta ir grįžta atgal apie 300 keleivių, o iš Neveronių – apie 250 keleivių.
Sužinoję, kad miestas naikina 56-ąjį maršrutą, Neveronių gyventojai buvo labai sunerimę, nes praktiškai būtų labai sunku susisiekti su miestu. Kelionė autobusu iki centro trunka ilgiau kaip valandą, tai nepatogu žmonėms, važinėjantiems į darbą ir iš jo. Tėvams rūpėjo, kaip bus nuo rudens, nes nemažai jaunųjų neveroniečių mieste lanko įvairius būrelius, už kuriuos tėvai susimoka.
„Birželio pabaigoje posėdžiavusi Kauno rajono savivaldybės taryba patvirtino naują Kauno rajono priemiesčio maršrutinių taksi maršrutą Ringaudai–Neveronys. Kadangi rajono savivaldybės administracija neturėjo galimybių per vieną mėnesį, kaip privalu, suorganizuoti vežėjo atrankos konkurso šio maršrutinio taksi maršrutui aptarnauti, nuspręsta sudaryti tiesioginę sutartį su vežėju, kol įvyks atrankos konkursas visiems priemiesčio maršrutinių taksi maršrutams aptarnauti. Tokiam sprendimui įgyvendinti papildomų Kauno rajono savivaldybės biudžeto lėšų nereikės.
Maršrutinių taksi maršrutai organizuojami komerciniu pagrindu, juose netaikomos Transporto lengvatų įstatyme numatytos lengvatos, maršrutus aptarnaujančių vežėjų patiriami nuostoliai nekompensuojami“, - teigiama Kauno rajono savivaldybės pranešime.
Šios savivaldybės administracijos direktorius Šarūnas Šukevičius sakė, kad šiuo metu svarbiausia užtikrinti, kad žmonės, gyvenantys Ringauduose, Akademijoje ar Neveronyse, pasiektų darbą ir grįžtų namo. „Su Kauno miesto savivaldybe suderinome, kad 56 maršrutas išliks toks pat, koks ir buvo, o grafikas šiek tiek keisis. Keisis ir kelionės kaina, nes neturėsime bendro elektroninio bilieto, tačiau diskusija dėl jo įvedimo tęsiasi“, – paaiškino Š. Šukevičius.
Kelių ir transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Rokas Baliūnas patikslino, kad kelionė Kauno rajono vežėjų mikroautobusais kainuos pigiau – 1 eurą, nes „Kautra“, turėjusi maršrutinių taksi verslą, taikė 1,30 euro mokestį, perkant bilietą mikroautobuse ir 1,10 euro – perkant elektroninį bilietą.
„Eismo tvarkaraštis taip pat keičiasi. Vasarą mikroautobusai važiuos rečiau, o nuo rugsėjo 1-osios, padidėjus keleivių srautams, tvarkaraštį koreguosime. Bus atsižvelgiama į vaikų pavėžėjimo poreikį pagal Ringaudų pradinės, Akademijos Ugnės Karvelis ir Neveronių gimnazijos pamokų tvarkaraščius, dažninami reisai piko metu“, – teigė R. Baliūnas.
Kadangi kertama Kauno miesto teritorija, Kauno rajono savivaldybė privalo derinti tvarkaraščius su miesto savivaldybe. „Miestas neprieštarauja, kad perimtume 56-ąjį maršrutą, manau, kad suderins ir mūsų siūlomus tvarkaraščius“, – kalbėjo Kelių ir transporto skyriaus vyr. specialistas. Pasak jo, miesto savivaldybė planavo pratęsti savų autobusų maršrutus, kurie dubliuotų 56-ąjį maršrutą, tačiau kol kas apie tokius ketinimus rajono savivaldybė nieko konkretaus nežino, ji nėra gavusi tvirtinti keičiamų tvarkaraščių.
„Kautros“ bendrovės sprendimą atsisakyti maršrutinių taksi verslo nulėmė dėl jo patirti nuostoliai – apie 2 mln. eurų per 5 metus.
ELTA