Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt
Vienas iš daugiau nei 50-ies antradienį vykstančio Kauno miesto tarybos posėdžio klausimų susijęs su tarpukariu ir dar ilgokai po karo Ąžuolyne buvusio sodininkystės ūkio teritorija, kuri atkūrus Lietuvos nepriklausomybę buvo išnuomota bendrovei „Magnus“.
Tarybos opozicinė, 8 narius (likusieji 33 – „Vieningo Kauno“ organizacijos) turinti Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija posėdžiui prasidedant išplatino viešą pareiškimą. Jame teigiama, kad Taryba svarstys sprendimo projektą, kuriuo siekiama Kauno Ąžuolyne, buvusioje bendrovės „Magnus“ teritorijoje, esantį sklypą pripažinti reikalingu automobiliams statyti. Žemės sklype, kurio plotas – 3,3486 ha, būtų įrengta 1950 automobilių stovėjimo vietų. Taip siekiama padidinti automobilių vietų skaičių aplink rekonstruotą S. Dariaus ir S. Girėno stadioną, Kauno sporto halę bei Kauno Ąžuolyno parką.
„Opozicinė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcija savivaldybės taryboje pasigenda argumentuoto paaiškinimo, kaip žemės sklype Vydūno al. 4 bus įrengtos automobilių statymo vietos, tuo pačiu išsaugant visus sklype augančius medžius (ąžuolus, skroblus, egles).Taip pat visuomenei nepateiktas ūkinės veiklos poveikis Ąžuolyno parkui, aplinkos apsaugos, miesto plėtros specialistų išvados. Neatlikta kaštų – naudos analizė, – juk minėtas sklypas yra neatsiejama Ąžuolyno parko teritorijos dalis“, – pabrėžia TS-LKD frakcijos seniūnė, Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos vykdomoji direktorė Edita Gudišauskienė.
Ji primena, kad dar 2017 metais, kai buvo viešai svarstomas S. Dariaus ir S. Girėno stadiono rekonstrukcijos projektas, daugiausiai diskusijų miesto gyventojams kėlė automobilių statymo vietų ir transporto spūsčių klausimas. 2018 metų kovą Kauno Regioninė architektūros taryba asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ prašymu, įvertino sprendinių atitiktį viešojo intereso, architektūros kokybės, ateities perspektyvos ir kitais aspektais.
Ekspertai pateikė išvadas dėl Sporto gatvės ir dalies sklypo Perkūno al. 5, Kaune, remonto projektinių sprendinių ir konstatavo, kad „vystant tokią unikalią viešųjų erdvių sistemą, būtina turėti daugialypį, lankstų scenarijų, kuris šioje istorijos ir paveldosaugos požiūriu unikalioje vietoje užtikrintų visų viešosios erdvės naudotojų poreikius“.
„Šiandien akivaizdu, kad rengiant S. Dariaus ir S. Girėno stadiono bei Kauno sporto halės rekonstrukcijos projektus, nebuvo žvelgiama į teritorijos vystymo vientisumą ir darnumą su unikaliu Europoje Ąžuolyno parku. Miesto valdantieji nekreipė dėmesio į gyventojų nuomonę ir ekspertų išvadas dėl Ąžuolyno parko bei jo prieigų vystymo. Toks fragmentiškas naujų automobilių statymo vietų projektavimas, prisidengiant visuomenės poreikiu, tik dar labiau šią problemą išryškina ir pagilina.
Įrengus automobilių stovėjimo vietas, bus patenkintas tik mažos dalies gyventojų – vairuotojų poreikis, bet ne žymiai didesnės dalies miestiečių ar miesto svečių, kurie nori laiką leisti šimtmečius menančioje Ąžuolyno parko oazėje ir išsaugoti šios teritorijos gamtinį unikalumą ateities kartoms“, – pažymėjo opozicinės frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje seniūnė E. Gudišauskienė.
TS-LKD frakcija nepritaria teikiamam sprendimo projektui dėl žemės sklypo Vydūno al. 4, Kaune, poreikio automobiliams statyti ir siūlo kitaip vystyti transporto sistemą, kuri užtikrintų S. Dariaus ir S. Girėno stadioną, Kauno sporto halę bei Kauno Ąžuolyno parką lankančiųjų poreikius.
Kauno miesto savivaldybės tarybos narys Vitas Lendraitis sako, kad miesto vadovai turi atkreipti dėmesį į 2019 metais patvirtintą darnaus judumo planą, kurį rengiant buvo remiamasi ES ir Lietuvos patvirtintais strateginiais dokumentais – judėti tvarių ir novatoriškų transporto priemonių įgyvendinimo link. Tai svarbu, siekiant energetikos ir klimato tikslų bei sprendžiant pagrindinius transporto sistemų uždavinius – mažinti spūstis, oro taršą, investuoti į pažangesnį miesto transportą.
"Siūlome atsižvelgti į darnaus judumo planą ir skubiai įrengti keturias automobilių stovėjimo aikšteles miesto prieigose „Statyk ir važiuok“, kurios būtų skirtos palikti transporto priemones ir toliau keliauti viešuoju transportu sporto ar kitų masinės traukos objektų link. Tai leistų ženkliai sumažinti piko metu susidarančias automobilių spūstis ir oro taršą. O žemės sklypą, esantį Vydūno al. 4, reikėtų sugrąžinti Ąžuolynui, ir panaudojant jį visuomenės poreikiams, paversti rekreacine zona“, kartu su visa TS-LKD frakcija siūlo V. Lendraitis.
ELTA