PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2018 m. Spalio 1 d. 08:27

Kauno gatvės remontas – vėžlio žingsniu

Marijampolė

R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"

Loreta TumelienėŠaltinis: Etaplius.lt


54101

Dar nenurimus aistroms dėl Draugystės gatvėje gyventojams po langais statomos plovyklos, miestelėnai nerimsta ir piktinasi Kauno gatvės rekonstrukcija. Marijampoliečiai nesupranta, kodėl viena pagrindinių miesto gatvių taip ilgai remontuojama, kodėl objekte krapštosi vos keli statybininkai. Žadėto asfalto rugsėjo 1-ajai nebuvo. Prašyta pakentėti dar mėnesį, bet žvelgiant į gatvėje vykstančius darbus, vis mažiau vilčių, kad asfaltas bus paklotas ir spalio mėnesį.

Remontas pradėtas pavasarį

„Suvalkietis“ rašė, kad apie 800 metrų ilgio Kauno gatvės atkarpa nuo V. Kudirkos g. iki R. Juknevičiaus–Sporto gatvių sankryžos pradėta remontuoti balandžio viduryje. Rekonstrukciją atlieka konkursą laimėjusi uždaroji akcinė bendrovė „Parama“ ir subrangovai UAB „Valmasta“.

Pagal projektą Kauno gatvėje bus atnaujinta ne tik važiuojamoji dalis, bet ir renovuotas apšvietimas, įrengtos automobilių stovėjimo vietos. Valdžios vyrų teigimu, po remonto gatvėje išliks keturios eismo juostos, tik truputį pasiaurintos, kiekviena po tris metrus, važiuoti bus patogiau, nebetrukdys šalikelėje sustatyti automobiliai.

Be to, abiejose gatvės pusėse bus įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, pėsčiųjų salelės, nuovažos į gyvenamųjų namų kiemus, viešojo transporto stotelės su keleivių paviljonais, suoliukais. Bus atnaujinti gatvės apšvietimo tinklai.

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovų teigimu, tai nėra tik paprastas važiuojamosios dalies kapitalinis remontas. Šio projekto vertė – apie milijoną eurų, todėl ir sutartis su rangovais dėl visų šių darbų įgyvendinimo pasirašyta 24 mėnesiams.

Žadėjo, bet neištesėjo

Valdžios vyrai rugpjūtį žadėjo, kad remonto darbai neužtruks visus dvejus metus ir kad gatvė bus išasfaltuota jau rugsėjo pirmajai. Vėliau prašyta gyventojų pakentėti vardan gražesnio miesto iki spalio mėnesio. Vis dėlto žiūrint į vėžlio tempu vykstančius darbus vis mažiau lieka vilties, kad asfaltavimas nebus nukeltas dar mėnesiui ar dviem.

Be to, žmonės, matydami, susiaurintą Kauno gatvę, kur piko valandomis ties kiekviena sankryža susidaro spūstys, stebisi, kaip čia galės būti keturios eismo juostos, juk gatvės plotis per mažas. Marijampoliečiams pro akis nepraslydo, kad kai kuriose vietose tik ką įrengti šaligatviai ar atitvarai jau pradėti ardyti.

Situacija sudėtinga, bet tikimasi geriausio rezultato

Situaciją paprašėme pakomentuoti Marijampolės savivaldybės merės pavaduotoją Povilą Isodą. Anot jo, Kauno gatvės rekonstrukcija kelia galvos skausmą ne tik gyventojams, bet ir miesto vadovams.

Pasak vicemero, ir projektas, ir darbai perkami viešųjų pirkimų būdu, todėl viskas trunka ilgiau, negu visi esame pripratę privačiai užsisakyti ir pasidaryti darbus. „Iš tiesų, nežinantiems visų tų dokumentacijos ruošimo kelių sunku suprasti, kad remontas gali trukti taip ilgai. Deja, ne mes tas procedūras sugalvojome“, – sako P. Isoda.

Pasak merės pavaduotojo, statybos darbai perkami viešųjų pirkimų būdu ir jų atlikimui turi būti pasirinktas „protingas“ laiko terminas. O juk darbų vertė Kauno gatvėje sudaro apie 1 mln. eurų. Jeigu savivaldybė numatytų sutartyje, kad tokie darbai privalo būti atlikti per 3 mėnesius, tokia konkurso sąlyga būtų apskundžiama ir pirkimas pradedamas iš naujo.

Savivaldybės administracija daro, ką gali, kad gatvė būtų remontuojama kuo sparčiau. Su rangovais sutarta, jog asfaltavimo darbai bus atlikti iki šaltojo sezono pradžios, o kitų metų pirmame pusmetyje pabaigti šaligatvių ir aplinkos darbai.

„Noriu nuraminti gyventojus ir pasakyti, kad Kauno gatvėje tikrai bus keturios eismo juostos, po dvi kiekviena kryptimi. Eismo juostų plotis – po 3 metrus. Toks yra techninis projektas, ir taip turės būti, kitaip statybininkų darbas nebus priimtas“, – sakė P. Isoda.

Taisoma ten, kur padaryta ne taip

Anot vicemero, su projektuotojais nuolat būna ginčų, nes ir projektavimo darbai perkami per viešuosius pirkimus. Dažnai laimi ne geriausias, bet pigiausias konkurso dalyvis. Vicemero teigimu, administracijos specialistai nuolat kontroliuoja, kad remontas atitiktų reikalavimus, o Kauno gatvė po rekonstrukcijos būtų patogi gyventojams. Tad salelės ir šaligatviai taisomi, ardomi ten, kur statybininkai pridarė klaidų. Ir tai daroma iš jų lėšų. Savivaldybė moka tik už tinkamai pagal projektą atliktus darbus. Darbus kontroliuoja statybų techninis prižiūrėtojas, jis atsakingas, kad viskas būtų atlikta pagal projektą. Projektuotojas yra UAB „Urban line“. Techninę priežiūrą atlieka Andrejus Ūdra, atstovaujantis UAB „Inžinerinė vizija“.

Pasak vicemero, Kauno gatvės rekonstrukcijoje kai kurias vietas projektuotojai siūlė daryti kitaip, bet Savivaldybės administracija paprašė atsižvelgti į įmonių, žmonių pasiūlymus, todėl buvo pataisymų. Dalis pakeitimų padaryta ir po viešojo projekto svarstymo. Rekonstrukcija atliekama tariantis su visuomene, ieškant geriausių sprendimo būdų.

P. Isoda atviras – darbų tempai ir kai kurie sprendimai netenkino Savivaldybės administracijos, todėl su projektuotojais, statybininkais nuolat vyksta aktyvus dialogas, kuriame stengiamasi išsiaiškinti, susitarti.

„Rangovus nuolatos prašome, kad jie skirtų daugiau žmonių šiam darbui ir pagrindinės gatvės remontas vyktų greičiau. Vis dėlto viešieji pirkimai laimėti su gana ilgais darbo terminais, todėl lieka tik derybų, pokalbių kelias. Rangovai irgi turi savų pasiteisinimų. Darbų daug, trūksta specialistų, pagal numatytus terminus jie spėja, tad mūsų nuolatiniai reikalavimai jiems kartais ir nepatinka. Vis dėlto diskutuojant priimtas bendras susitarimas, kad Kauno gatvės rekonstrukcija bus atlikta anksčiau nei numatyta grafike“, – sakė vicemeras.