Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.LTŠaltinis: Kauno miesto savivaldybė
Nuoseklus darbas
Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Eglės Andriuškienės manymu, ženklų matematikos egzamino rezultatų pagerėjimą lėmė keletas veiksnių.
„Pirmiausia reikia pasidžiaugti mūsų dvyliktokais. Be jų noro ir pastangų bei mokytojų indėlio nebūtų stipriai pagerėjusių rezultatų. Visa kita – pagalbos ranka, kurią moksleiviams tiesiame kasmet. Pastaraisiais metais Švietimo skyrius ir Kauno švietimo inovacijų centras skiria didelį dėmesį matematikos žinių gerinimui. Vyksta įvairios kūrybinės dirbtuvės, konsultacijos, padedančios užpildyti spragas. Šių metų rezultatai rodo, kad einame teisinga kryptimi“, – neabejoja E. Andriuškienė.
Šiais metais Kaune matematikos egzamino neišlaikė beveik kartus mažiau abiturientų nei 2022 metais. Palyginti su praėjusiais metais, neišlaikiusių skaičius sumažėjo nuo 23,9 iki 8,5 proc. Šiemet Lietuvoje šio egzamino neišlaikė 15,4 proc. mokinių.
Geresnius pasiekimus matematikos egzamine atspindi ir šiųmetis šimtukininkų skaičius. Pernai maksimalų balų skaičių surinko 16 kauniečių, o šiemet – 35.
Iš viso matematikos valstybinį brandos egzaminą laikė 1782 abiturientai. Išlaikė – 90,46 proc.
Rengiamas veiksmų planas
„Norėdamas padėti abiturientams siekti aukščiausio įvertinimo matematikos egzamine, Kaunas kasmet rengia priemonių planą ir organizuoja veiklas mokytojams, mokiniams bei jų tėveliams, taip pat mokyklų vadovams. Didelis dėmesys skiriamas ne tik I–IV gimnazijos klasių, bet ir 1–4, 5–8 klasių mokiniams“, – primena Kauno švietimo inovacijų centro direktorė Rasa Bortkevičienė.
KŠIC iniciatyva veikia matematikos laboratorija „MatLab“, skirta miesto mokyklų I gimnazijos klasių mokiniams, siekiantiems geresnių matematikos mokymosi rezultatų. Čia mokiniai dalyvauja kūrybinėse dirbtuvėse, konsultacijose, uždavinių sprendimo praktikose, paskaitose, virtualiose edukacinėse programose „Pabėgimų kambarys“ ir kitose veiklose, padedančiose įveikti mokymosi spragas bei ugdyti matematinius gebėjimus.
Vykdoma savanorystės programa „Galiu padėti“, kurios metu gabūs mokiniai padeda bendraamžiams ar kiek jaunesniems už save mokytis matematikos.
Taip pat Kaunas teikia nemokamas matematikos konsultacijas. II gimnazijos klasių mokiniams padedama prieš pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, o abiturientams – prieš valstybinį brandos egzaminą.
Renginiai pedagogams ir tėveliams
Siekiant gerinti mokinių matematikos pasiekimus, dėmesys skiriamas šios srities mokytojų kompetencijų tobulinimui – Kauno mokyklų vadovai, mokytojai dalyvavo ilgalaikėse kvalifikacijos tobulinimo programose, metodiniuose renginiuose.
Praėjusiais mokslo metais, bendradarbiaujant su užsienio šalių partneriais, organizuotas ir tarptautinis švietimo forumas „Matematikos mokymo(si) transformacija tarptautinės švietimo patirties kontekste“. Vertingąja patirtimi dalijosi pranešėjai iš Švedijos, Danijos, Šveicarijos, Didžiosios Britanijos (Kembridžo universiteto) ir Estijos.
Be to, Kauno švietimo inovacijų centras, siekdamas prisidėti prie matematikos pasiekimų gerinimo Lietuvoje, į pagalbą pasitelkė partnerius iš Japonijos.
Nuošalyje neliko ir mokinių tėvai. Organizuojant „Aktyvių tėvų akademijos“ veiklas didelis dėmesys buvo skiriamas matematikai. Mokinių tėvai dalyvavo paskaitose ir konsultacijose.