Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt
Prancūzijoje vykusiose prestižinėse 24 valandų vandens formulių lenktynėse labai sėkmingai varžybose pasirodė Edgaras Riabka. Jis, atstovaudamas „New Star 2” komandai, su kolegomis bendroje įskaitoje užėmė ketvirtąją vietą, o savo klasėje (F2) iškovojo sidabrą. Tai buvo viena iš paskutinių treniruočių prieš Kaune birželio pradžioje vyksiantį F2 vandens formulių pasaulio čempionato startą.
Bendroje įskaitoje nugalėjo F1 klasės komanda „Team Nollet“ (796 ratai). E. Riabka atstovaujama ekipa įveikė 704 ratus ir vos 7 ratais atsiliko nuo trečią bendros įskaitos vietą užėmusios F1 klasės komandos „VSI Racing“. Iš viso lenktynėse dalyvavo 28 komandos.
„New Star 2” ekipai lietuvis atstovavo su trimis pilotais iš Rusijos. Lenktynininkai turėjo keistis ne rečiau, nei kas dvi valandas.
„Reikia labai daug ištvermės - dvi valandas lenktyniauti, palaikyti aukštą tempą yra išties sunku. Kai lieka 10-15 min. jau būna labai sudėtinga, rankos pavargsta. Palyginimui čempionato etapuose, koks vyks Kaune, lenktynės trunka apie 40 minučių, o čia plaukiame po dvi valandas, tai vos ne trys lenktynės, todėl paskutinės minutės būna sunkiausios“, - teigė pilotas.
Jei lenktynininkai ištveria sudėtingas lenktynes, tai technika neretai paveda.
„Pilotas gali plaukti greičiau ar lėčiau, bet jei technika genda, tai prarandi daug pozicijų. Gedimų ir mums nepavyko išvengti - per parą buvo 5 kartai, kai teko stoti. Tačiau stojo visi. Nebuvo tokių, kurie nestojo - net laimėtojai stojo du kartus. Beje, vandenyje nieko remontuoti negalima, formulę privaloma iškelti iš vandens, o tai atima daug laiko. Buvome greiti, tačiau pritrūko stabilumo, ko labai reikia ištvermės varžybose“, - pasakojo kaunietis.
Dabar E. Riabka didžiausią dėmesį skirs Pasaulio F2 čempionato startui, Kaune. Jau kitą savaitę savo techniką pilotas išbandys Kauno mariose. Prieš startą laikinojoje sostinėje, E. Riabka dar dalyvaus varžybose Vokietijoje.
„Tai bus jau paskutinė repeticija prieš startą Kaune. Tuomet matysime, ko esame verti“, - teigė pilotas.
Birželio pradžioje Kauno mariose vyks vandens formulių F2 pirmasis Pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000” Europos čempionatas. Tai pirmosios tokio aukšto lygio vandens formulių lenktynės laikinojoje sostinėje.
Įspūdingos vandens formulės Kauno marias raižys birželio 9-11 dienomis. Sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus įrengta Kauno mariose, ties T. Masiulio gatve. Visa trasa bus puikiai matoma iš visų žiūrovų vietų.
Ne paslaptis, kad vandens sportas yra brangus malonumas. Jei prie to pridėsime ir motorus - kaina kyla dar labiau. Skaičiuojama, kad pilnai paruoštas lenktyninis motorlaivis kainuoja tūkstančius.
„F2 klasės formulių korpusas pagamintas iš anglies pluošto - lygiai taip pat, kaip ir „Formulės-1” bolidai. Išvystyti įspūdingą 180 km/val. ar dar didesnį greitį formulėms leidžia galingi šešių cilindrų, 200 AG varikliai. Pagal įsibėgėjimo greitį šios klasės motorlaiviai prilygsta galingiausiems superautomobiliams, tokiems kaip „Lamborghini Murcielago LP640” ar „Mercedes SLR McLaren”. Aišku, tokio lygio laivai kainuoja pakankamai brangiai. Pilnai sukomplekuoto laivo kaina siekia 100 tūkst. eurų“, - teigė lenktynių Kaune organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.
Į Kauną birželio 9-11 dienomis atvyks 24 geriausi pasaulio pilotai iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emiratų. E. Riabka neslepia, kad turtingų užsienio komandų biudžetai yra 3-4 kartus didesni, nei Kauno ekipos.
Renginio metu be pagrindinių lenktynių, kurių metu pilotai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų - maksimalaus greičio siekimo rungtis, kai pilotai sieks išvystyti kuo didesnį greitį tiesiojoje.
ELTA