PRAMOGOS
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Rugsėjo 26 d. 20:01

Kauniečiams parengtas darnaus judumo planas

Kaunas

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


100812

Net 57 procentai kauniečių kasdienėms kelionėms renkasi automobilius, 29 proc. naudojasi viešuoju transportu, 10 proc. vaikšto pėsčiomis, o 4 proc. miesto gyventojų važinėja dviračiais, rodo naujausi duomenys.

Į tai atsižvelgta rengiant Kauno miesto darnaus judumo planą, kurį numatyta pristatyti visuomenei spalio 3-iąją verslo centre „Kauno Dokas“ organizuojamame renginyje. Planuotojai aiškinsis, kaip pagerinti susisiekimą mieste, sumažinti oro taršą ir eismo spūstis.

Pasak Kauno miesto savivaldybės administracijos atstovo Arnoldo Bukelio, renginio metu bus aptartos iš visuomenės gautos pastabos ir pasiūlymai, o lankytojai bus supažindinti su darnaus judumo plane numatytais pokyčiais mieste.

„Po daugybės diskusijų ir duomenų analizavimo valandų visuomenei pristatysime strateginį planavimo dokumentą, kurio tikslas – spręsti kylančius susisiekimo iššūkius, įgyvendinti tarptautinės transporto politikos nuostatas bei padaryti miestą patogų tiek vietos gyventojams, tiek miesto svečiams“, – teigė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tadas Metelionis.

Perspektyvinio dokumento pristatymo metu didelis dėmesys bus skiriamas Kauno miesto darnaus judumo plano vizijai iki 2030 metų. Vienas svarbiausių darnaus judumo plano tikslų yra mažinti taršiųjų susisiekimo priemonių naudojimą mieste gerinant susisiekimą visomis darniomis transporto rūšimis – viešojo transporto, bevarikliu transportu (dviračiais bei pėsčiomis), riedėjimo transportu (paspirtukais, elektriniais paspirtukais, riedlentėmis, riedžiais, elektriniais dviračiais). Atsižvelgiant į tai, suformuotas priemonių rinkinys, padėsiantis kurti naujus miestiečių įpročius.

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad labiausiai aplinką teršia ir klimato kaitai daugiausiai įtakos turi transporto sektorius. Lietuvoje išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų į atmosferą daugiausiai patenka dėl lengvųjų automobilių naudojimo.

Pažymėtina, kad per pastaruosius 5 metus Kaune įregistruotų automobilių skaičius padidėjo nuo 109 iki 118 tūkst. Tad vienas iš galimų pokyčių – įvažiavimo į miesto centrą ribojimas, suteikiant leidimą įvažiuoti už tai susimokėjusiems vienkartinę rinkliavą vairuotojams.

„Miestui nieko nedarant, automobilių skaičius toliau augtų, didėtų spūstys ir augtų tarša bei triukšmas. Darnaus judumo planas yra skirtas sumažinti kelionių automobiliais skaičių, ypač miesto centre. Kiti sprendiniai skirti užtikrinti, kad kelionės viešuoju transportu užtruktų mažiau laiko, o dviratininkams bei judėjimo negalią turintiems kauniečiams judėti mieste būtų kur kas patogiau“, – pasakojo T. Metelionis.

Didelis dėmesys įgyvendinant svarbų strateginį miesto dokumentą bus skiriamas skatinant kauniečius judėti pėsčiomis. Bus tęsiamas pėsčiųjų takų tvarkymas, įrengiamos naujos viešojo transporto juostos, toliau atnaujinami autobusai ir troleibusai, plečiamas dviračių takų tinklas, teigiama Kauno miesto savivaldybės pranešime.

ELTA