Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Etaplius.LTŠaltinis: Kauno miesto savivaldybė
Kaip ketvirtadienį pranešė savivaldybė, įvedant šią Vakaruose įprastą praktiką siekiama tausoti viešojo transporto priemones ir didinti komfortą keleiviams.
„Didžioji Britanija, Portugalija, Kanada, Čekija ir daugelis kitų šalių jau seniai taiko šį metodą. Kaunas bus pirmasis Lietuvoje „prikėlęs“ iki šiol nenaudotą STOP mygtukų funkciją. Mūsų prioritetas – komfortiškas, greitas, aplinkai draugiškas viešasis transportas“, – savivaldybės pranešime teigia bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Ketindamas išlipti, autobusui artėjant prie norimos stotelės, keleivis privalės paspausti „stop“ mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „Stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikia.
Vairuotojas stotelėse sustos tik tada, kai, nuspaudus „stop“ mygtuką, švieslentėje užsidegs atitinkamas užrašas, o keleivis bus pasiruošęs išlipti ir lauks prie išlaipinimo durų.
Lygiai taip autobusas ar troleibusas sustos vairuotojui pamačius stotelėje laukiančius keleivius.
„Laukdami stotelėje nesislėpkime už paviljono ar dar toliau. Tai ypač aktualu vakaro metu ar paryčiais, kuomet matomumą apsunkina prieblanda. Iš anksto pasiruoškite ir atsistokite, kad būtumėte pastebėti vairuotojo“, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak savivaldybės, šie pakeitimai didesnės įtakos grafikams neturės. Prognozuojama, kad didesnę įtaką „stop“ mygtukų naudojimas turės ankstyviausiems bei vakariniams reisams – dėl mažo keliaujančiųjų skaičiaus transporto priemonės stos tik ten, kur išties reikia.
„Jei autobusas ar troleibusas nestos kiekvienoje stotelėje, kelionės tikslą keleivis pasieks greičiau“, – teigia „Kauno autobusų“ vadovas.
Pasak jo, išvengiant „tuščių“ sustojimų, vasarą salone geriau laikysis vėsa, o žiemą – šiluma, bus taupomi degalai.
M. Grigelio teigimu, tokios keleivių vežimo tvarkos pageidavo tiek viešojo transporto vairuotojai, tiek ir patys kauniečiai, ne kartą išsakę pastebėjimus dėl bereikalingo autobusų stabčiojimo ten, kur nėra įlipančių ar išlipančių.
Artimiausiu metu startuos kampanija „Spausk – nesnausk“: viešajame transporte bei stotelėse bus iškabinta vaizdinė medžiaga, padėsianti kauniečiams ir miesto svečiams lengviau perprasti pokyčius. Plakatai ir vaizdo įrašai primins apie naujoves ir ragins keleivius jų vis labiau paisyti.
„Suprantame, kad per daugelį metų susiformavusius įpročius pakeisti per keletą dienų nepavyks. Iki šiol STOP mygtukai buvo tarsi nematomi, o dabar naudosime juos pagal tikrąją paskirtį. Daug dėmesio skirsime viešuoju transportu besinaudojančių žmonių informavimui bei vairuotojų instruktavimui. Rugpjūčio mėnesį keleivių srautai nedideli, tad priprasti laiko tikrai bus“, – sakė M. Grigelis.
Planuojama, kad informacinė kampanija tęsis tol, kol kauniečiai ir miesto svečiai pripras prie naujos tvarkos.