Aktualu | Gyvenimas | Pramogos | + Projektai | Specialiosios rubrikos |
Pasirinkite savo miestą | Vilnius | Kaunas | Klaipėda | Šiauliai | Panevėžys | Marijampolė | Telšiai | Alytus | Tauragė | Utena |
Kauno miesto savivaldybės nuotr.
Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt
Nors Susisiekimo ministerija atkreipė Kauno miesto savivaldybės dėmesį, teigdama, kad jos iniciatyva gatvėse atkarpas prieš pėsčiųjų perėjas pažymėti Kelių eismo taisyklėse nenumatytais ženklais - rombais - yra neteisėta, atsisakyti tokio žymėjimo miestas neketina. Ir tai pateisinti turi savų argumentų.
„Skaičiai nemeluoja: „rombais“ pažymėtose Kauno perėjose - nė vienos nelaimės“, - skelbia Kauno miesto savivaldybė, teigdama, kad nestandartinis sprendimas pasiteisina. Tokią išvadą, anot eismo Kaune organizatorių, galima daryti žvelgiant į eismo nelaimių statistiką, kuri rodo, kad nė vienoje vadinamaisiais „rombais“ pažymėtoje perėjoje nenukentėjo nė vienas pėsčiasis.
Šiuo metu Kaune yra daugiau nei 100 „rombais“ paženklintų pėsčiųjų perėjų. Toks ženklinimas, kaip aiškino Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas Paulius Keras, pasirinktas neatsitiktinai - sprendimas priimtas remiantis užsienio šalių patirtimi. Rombo simbolis, kitur dar vadinamas deimantu, kaip įspėjamasis horizontaliojo ženklinimo simbolis yra naudojamas JAV, Kanadoje, Japonijoje, Naujojoje Zelandijoje, Kinijoje bei kitose šalyse.
„Šis ženklinimas visų pirma skirtas pėstiesiems ir jų saugumui. Pagal kelių eismo taisykles, įžengti į važiuojamąją dalį, įskaitant ir perėjas, leidžiama tik įvertinus atstumą iki transporto priemonių ir jų greitį. Tačiau joks teisės aktas nenurodo, kaip žmogus, neturintis jokių specialių žinių bei įgūdžių, turėtų tinkamai įvertinti minėtas aplinkybes. „Rombai“ pėstiesiems suteikia tokią galimybę“, - sako P. Keras.
ELTA jau skelbė, kad 15 ir 30 metrų atstumu prieš pėsčiųjų perėjas įrengti „rombai“ nurodo atstumą iki pėsčiųjų perėjos, lygų automobilio stabdymo keliui įskaitant vairuotojo reakcijos laiką. Jei perėjos link artėjantis automobilis nemažindamas greičio jau yra pravažiavęs pirmąjį iš rombų, pėsčiajam tai yra signalas, kad į perėją įžengti yra nesaugu.
Miesto savivaldybės atstovas Vytautas Šimanskas primena, kad pastaraisiais metais Kaunas investicijoms pėsčiųjų ir kitų eismo dalyvių saugumą lėšų negaili, - įrenginėjamas išmaniosios perėjos, pavojingiausiose perėjose - saugumo salelės. Net 700 perėjų įrengtas ryškus kryptinis LED apšvietimas.
Statistikos duomenimis, šios investicijos pasiteisina - šį rugsėjį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Kauno perėjose eismo nelaimių sumažėjo 4 kartus (2017 m. rugsėjį - 16 nelaimių, 2018 m. rugsėjį - 4 nelaimės), - teigiama miesto savivaldybės pranešime.
ELTA